Gå til innhold

lukter vondt fra oppvaskkummen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer en sur lukt fra oppvaskkummen. Jeg har tømt søppelet og helt plumbo i vasken men får ikke bort lukta. har dere noen tips? Jeg vil helst unngå å fikle med vannlåsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er antageligvis matrester som ligger nedi der og råtner. Nesten garantert. Klorin er bakteriedrepende, men det hjelper ikke lenge om matrestene blir liggende der og begynner og lukte på nytt.

Ser du skriver at du "helst" vil unngå å fikle med vannlåsen (skjønner deg der...), men jeg er redd du bare må trå til - den ekle guffa må nok ut fra røret om lukta skal forsvinne. Her må jeg ærlig talt tilstå at jeg aldri har greid å gi meg i kast med noen vannlås selv, det er et avskyelig arbeid og stinker. Har overlatt den slags til (eks)mannen min, men nå som jeg er skilt må jeg før eller siden trå til selv og gjøre det. Du har ingen som kan gjøre det for deg da? Evt tilby en liten sum i betaling om noen gidder å rense vannlåsen og røret for deg....? Kanskje en småjobb å legge ut på Finn, hvis du overhodet ikke makter tanken på å gjøre jobben selv?

Til slutt et lite tips;

For fremtiden kan det være lurt å legge seg til en ny vane når tallerkner, gryter og slikt skal skylles. Tørk først av dem med kjøkkenpapir, og skyv alle matrester nedi søppelposen (evt kildesorteringsposen for matrester). Da unngår du å få matrester nedi vannlåsen og røret som blir liggende og lukte. Er du flink til å gjøre dette og huske på det, kan det være at du aldri trenger å åpne vannlåsen igjen ;-)

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Pipaluk skrev:

Det kommer en sur lukt fra oppvaskkummen. Jeg har tømt søppelet og helt plumbo i vasken men får ikke bort lukta. har dere noen tips? Jeg vil helst unngå å fikle med vannlåsen.

Plumbo var ikke det lureste iallfall, men eddik eller cola burde du prøvd først. Evt bare skylle med masse vann

Anonymkode: a0732...796

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plumbo var ikke det lureste iallfall, men eddik eller cola burde du prøvd først. Evt bare skylle med masse vann

Anonymkode: a0732...796

Har skyllt med masse vann. fungerte ikke så bra det:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...