Gå til innhold

Heller dere stekefett i vasken?


Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Inspirert av "kokende vann-tråden", lurer jeg på; Heller dere flytende fett i utslagsvasken?

Jeg gjorde det før, men fikk høre at fettet stivner og kan tette rørene (sammen med hårrester, og annet lekkert som kommer i rørene).

Nå venter jeg alltid til fettet er stivnet, før jeg tar det av med kjøkkenpapir og kaster det. Er det store mengder, heller jeg det i en tom melkekartong før jeg kaster det.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg heller ikke stekefettet i vasken mens det er varmt. Dette fordi det blir så røykfult.

Venter til det er stivnet i pannen, for så å skylle det vekk med varmt vann.

Har aldri tenkt på det du sier... Det var noe å fundere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg heller fett i en kopp eller noko lignande, og ventar til det stivnar og kastar det i bosset.

Har fått streng beskjed frå mamma, sidan eg lærte meg å steike egg sjølv, om at fett ikkje skal i vasken, så det henger igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små mengder helles i vasken, så passer jeg på å tappe lenge med varmt vann etterpå. Gjerne koke opp litt vann i vannkokeren som jeg sender etter. Større mengder går gjerne i en melkekartong slik du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det for det meste i vasken, men med rikelig med varmt vann for å skylle skikkelig. Vi har sjelden store mengder stekefett (kan faktisk ikke huske at vi har hatt det noen gang) så vi skyller det ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små mengder går nok i vasken.............. men eller så tørker jeg vekk med kjøkkenpapir ja.

Og det er faktisk sånn at fettet "setter seg fast" i rørene.......... litt etter litt - og vips - så ha man tett vask :frustrert:

Skader ikke å være bevisste på hva man heller ut i vasken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det for det meste i vasken, men med rikelig med varmt vann for å skylle skikkelig. Vi har sjelden store mengder stekefett (kan faktisk ikke huske at vi har hatt det noen gang) så vi skyller det ned.

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små mengder går nok i vasken.............. men eller så tørker jeg vekk med kjøkkenpapir ja.  

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri store mengder stekefett. Når jeg har stekt vasker jeg panna med varmt vann med en gang, siden jeg har stekepanne av jern som ikke skal ha såpe på seg, og da går nok fettet ut med resten av vannet. Har aldri hatt noen problemer med dette, vil tro det er fordi fettet får følge av så mye varmt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller det alltid i vasken ja.. Slett ikke alltid jeg er så nøye med å skylle det ned med varmt vann heller.. Men er da virkelig begrenset hvor mye skade en teskje eller to et par ganger i uka kan gjøre :roll: Dessuten blir det jo alltid vasket opp mellom hver gang uansett - og da kommer det både varmt vann og zalo etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...