Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tuppe som blir ett år i oktober. Hun starter barnehage da, men regner med at det kan være behov for votter før det også. Hun kryper rundt på bakken, og skal klå på alt hun finner (som alle andre barn), så syns det er vanskelig å vite hvilke votter som er gode. Vi bor sentralt på Østlandet, så kuldegrader blir det garantert. 

Tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, livmor skrev:

Har ei tuppe som blir ett år i oktober. Hun starter barnehage da, men regner med at det kan være behov for votter før det også. Hun kryper rundt på bakken, og skal klå på alt hun finner (som alle andre barn), så syns det er vanskelig å vite hvilke votter som er gode. Vi bor sentralt på Østlandet, så kuldegrader blir det garantert. 

Tips mottas med takk!

Tovede ullvotter :) Det er lett å gripe med, enkelte votter er glatte og vanskelige å bruke for de minste..

Eventuelt strikkede ullvotter som ikke er tovet. 

• Liker 1
Skrevet

Du må ha noen som er vanntette. Vi hadde noen forte vossatasser og noen forte fra reima de to første årene. Samt noen vanntette uten for til regnværsdager. 

Skrevet

Hjemmestrikkede votter med god passform på tommelen. Noen barn drar av seg tykke votter fordi de ikke får god nok "føling" med det de tar i. Da er tynnere votter det du bør bytte til. 

Vi har en dame vi har funnet på finn.no som strikker votter. 

Anonymkode: 73139...cde

Skrevet
Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev:

Du må ha noen som er vanntette. Vi hadde noen forte vossatasser og noen forte fra reima de to første årene. Samt noen vanntette uten for til regnværsdager. 

De må ikke være vanntette, ull holder på varmen selv om det er vått. Men jeg tipper barnehagen vil si ifra dersom det mangler noe. Det er lurt å ha noen "ordentlige" votter, men jeg har erfart at ullvotter gjerne er det som helst ønskes.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Aamu skrev:

De må ikke være vanntette, ull holder på varmen selv om det er vått. Men jeg tipper barnehagen vil si ifra dersom det mangler noe. Det er lurt å ha noen "ordentlige" votter, men jeg har erfart at ullvotter gjerne er det som helst ønskes.

Vi fikk beskjed om at de ønsket vanntette votter, men det varierer kanskje fra barnehage til barnehage. 

Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Vi fikk beskjed om at de ønsket vanntette votter, men det varierer kanskje fra barnehage til barnehage. 

Det vil jeg tro det gjør, ja :) ! Varierer jo fra avd. til avd., også innen samme barnehage. Men greit å ha litt av hvert, så er man sikra.

Skrevet

Tynne ullvotter har vi alltid brukt. Holder godt på varmen selv om de blir våte. På kalde regnværsdager kan de også brukes inni (uforede) regnvotter, og det er helt supert. 

Skrevet

Takk for tips! Jeg har bestilt tovede ullvotter, håper de passer. Regnvotter har vi. Er passformen jeg syns er ekstra vanskelig, ser for meg at den lille kruttønna river av seg vottene i raseri dersom denikke har god passform😱

Skrevet

Gå for votter som er lette å få på hendene. Ikke slike som må tres på hver eneste finger. De fører bare til irritasjon.

Anonymkode: 854c8...fd5

Skrevet

Hestra har fine votter til de minste, med glidelås på siden så de er lette å få på, og dessuten borrelås rundt håndleddet.

Skrevet
1 time siden, Forundret.. skrev:

Såørs jo hvor i landet du bor. Bor du i regnvåte Bergen er vanntette votter sikkert kjekt å ha. Bor du på Røros er vantette votter mindre viktig.

Anonymkode: 73139...cde

• Liker 1
Skrevet

Kjøp et par tynne vanter også. Trasige å få på når barnet er så lite, men hvis det bare er litt kaldt er min erfaring at barnet har lettere for å beholde disse på :)

Anonymkode: 1c5c4...a4a

Skrevet

Ellers er regnvotter gull verdt, og helst tynne uten for (Polarn O Pyret, Reflex osv har sånne), som er lette å vrenge og tørke, og som kan brukes med en tynn ullvott inni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...