AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Nå har jeg prøvd Basiron mot acne, men ingen bivirkninger eller reaksjoner. Vurderer å dra til hudlege, men har jeg forstått det riktig om det blir billigere å gjøre det gjennom fastlegen og få en henvisning? Eller er det noe fastlegen kan hjelpe meg med selv? Hva burde jeg spørre etter? Er så redd for å ikke bli tatt seriøst Anonymkode: 67df8...1e6
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 Du kan enten dra til hudlspesialist på Volvat, Aleris og andre private og betale full pris, eller dra til fastlegen og få hjelp der med medikamenter på resept. Om du skal henvises videre til spesialist er det fastlegennsom avgjør. Anonymkode: 72be4...b5b
Kontormus Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 Min sønn ble forsøkt behandlet av fastlegen ved at han fikk en kur med antibiotika. Når den ikke fungerte slik som ønskelig, fikk han henvisning til hudlege og har gått på en kur med isotrerinoin. Det siste var tøffe greier, men det ble veldig fint etterpå
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #4 Skrevet 29. august 2016 Dra til fastlegen. Fastlegen kan skrive ut alle typer medisin mot kviser, bortsett fra roaccutan/isotretinon. Isotretinon er det eneste som permanent kurer kviseplager. Alle andre preparater bare reduserer eller fjerner plagene mens du bruker medisinen. Anonymkode: 835bf...3a5
Turin Skrevet 29. august 2016 #5 Skrevet 29. august 2016 Bare ta det opp med fastlegen. Fortell ham/henne at Basiron ikke gir noen virkning. Jeg vet ikke helt hvor mye akne du har, men du kan nok bli henvist til hudpoliklinikk. Legg vekt på hvor stor belastning kvisene gir deg psykisk og du vil helt klart bli tatt på alvor. Jeg vil anbefale at du spør etter Tetracecyclin Actavis hos fastlegen mens du venter på å komme inn til hudlege. Det kan gjerne gå noen måneder før du får henvisning.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #6 Skrevet 29. august 2016 2 minutter siden, Kontormus skrev: Min sønn ble forsøkt behandlet av fastlegen ved at han fikk en kur med antibiotika. Når den ikke fungerte slik som ønskelig, fikk han henvisning til hudlege og har gått på en kur med isotrerinoin. Det siste var tøffe greier, men det ble veldig fint etterpå En av betingelsene for å få, og å få refundert store deler av utgiftene til, Isotrerinoin er at pasienten først har prøvd antibiotika med dårlig resultat. Derfor begynner de fleste med antibiotika etter å ha prøvd ulike typer lokalbehandling. Noe ts bør være obs på. Anonymkode: 72be4...b5b
Kontormus Skrevet 29. august 2016 #7 Skrevet 29. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En av betingelsene for å få, og å få refundert store deler av utgiftene til, Isotrerinoin er at pasienten først har prøvd antibiotika med dårlig resultat. Derfor begynner de fleste med antibiotika etter å ha prøvd ulike typer lokalbehandling. Noe ts bør være obs på. Anonymkode: 72be4...b5b Ja, det er mye mulig at det er slik. Det var i allefall fastlegen han fikk den første kuren av. Deretter var det hos hudlegen, og det var masse styr fordi ventelisten var for lang i forhold til årstiden. Det er ønskelig at sistnevnte (vanskelig ord jeg egentlig ikke kan) ble brukt i vintermånedene, så han ble tatt inn i mellom og startet i november.
Sulosi Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Tråden er ryddet for innlegg som bryter med flg regel: Du kan ikke lage innlegg til: Sitat Bruk av forumet til jobb- eller studiesammenheng - for eksempel datainnsamling eller verving av intervjuobjekter osv. Å bruke forumet til hjelp for å finne informasjon eller diskutere et tema er ok. Mvh Sulosi, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå