AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Hvor ofte kaster dere ute den gamle sanden og begynner på nytt med frisk sand? På boksen står det bare at man skal ta ut klumpene og bæsjen etter som og etterfylle med sand, men på nettsidene deres står det at man skal kaste ut sanden en gang i mnd. Jeg hadde håpet det ikke var nødvendig å gjøre det så ofte, først og fremst med tanke på utgiftene. Jeg har for øvrig kun én katt. Så langt har jeg hatt sanden i to uker, og det er ingen lukt av den. Jeg har brukt opp min første eske, og tenker at enten bør jeg nå la det bli mindre og mindre sand og så vaske og bytte, ellers bør jeg kjøpe en ny eske med det samme og fortsette og etterfylle og håpe at den holder seg frisk mer enn to uker til. Igjen er det kostnadene jeg tenker på her, men det viktigste er jo så klart trivselen og helsen til pus. Anonymkode: e1c65...127
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 Jeg tar det når det begynner å bli rester/småklumper som spaden ikke tar. Kanskje omtrent annenhver måned, dersom vi er flinke til å løfte opp klumpene og litt rundt, med en finmasket spade. Vasker doen kanskje 1-2 ganger i måneden (har pus som liker å grave seg ned til bunnen, tross mye sand), har da sanden i en bøtte mens jeg vasker. Pleier å la katten "bruke opp" sanden før jeg bytter. Tømmer heller hyppigere den perioden. Anonymkode: cabb7...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte kaster dere ute den gamle sanden og begynner på nytt med frisk sand? På boksen står det bare at man skal ta ut klumpene og bæsjen etter som og etterfylle med sand, men på nettsidene deres står det at man skal kaste ut sanden en gang i mnd. Jeg hadde håpet det ikke var nødvendig å gjøre det så ofte, først og fremst med tanke på utgiftene. Jeg har for øvrig kun én katt. Så langt har jeg hatt sanden i to uker, og det er ingen lukt av den. Jeg har brukt opp min første eske, og tenker at enten bør jeg nå la det bli mindre og mindre sand og så vaske og bytte, ellers bør jeg kjøpe en ny eske med det samme og fortsette og etterfylle og håpe at den holder seg frisk mer enn to uker til. Igjen er det kostnadene jeg tenker på her, men det viktigste er jo så klart trivselen og helsen til pus. Anonymkode: e1c65...127 Bruker ikke everclean,men jeg føler rett og slett mitt eget innstinkt når det kommer til dette. Og når som føkna er mye ute bruker hun jo kassa mindre. Så mitt råd er å gjøre det ut i fra du ser at behovet er og ikke les på hjemmesiden deres. Anonymkode: 04e89...58e
Thorn Skrevet 30. august 2016 #4 Skrevet 30. august 2016 Jeg kaster alt ca hver tredje måned, men kattene mine går mye ute. Kan godt se for meg at man må bytte månedtlig hvis man har innekatter.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #5 Skrevet 30. august 2016 Vi har utekatt, men som foretrekker å være inne når det er regn, kaldt osv. Har også merket meg at hun ofte går inn for å gå på do, og så løper ut igjen, selv om været er bra (katter, ass ) Vi bruker også EverClean, og bytter ut sanden + vasker kassa ca en gang pr måned. Da begynner det å stinke helt for jævlig på hele badet av kattedoen, så da er det virkelig på høy tid å få gjort det. Skjønner nesten ikke at dette er noe å lure på engang, man bytter vel sand når man lukter at det trengs?!? Anonymkode: faa11...0a8
Kontormus Skrevet 30. august 2016 #6 Skrevet 30. august 2016 Sanden smuldrer, og etter en stund blir det mye sand som er gjennomtrukket av urin og som ikke lar seg spa ut. Og det blir en fryktelig lukt. Løsningen er å ikke bruke så mye sand i, og spa ut ofte. Gjerne hver gang doen er brukt. En eske varer ikke evig nei.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 30. august 2016 #7 Skrevet 30. august 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 #8 Skrevet 30. august 2016 Sånn ca fra oktober til mars skifter jeg vel kanskje annenhver måned ca. Fra mars til oktober skifter jeg ikke i det hele tatt fordi de går på do inne maks 2-3 ganger hver i den perioden. Anonymkode: c56e7...ecf
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #9 Skrevet 1. september 2016 Anbefaler denne: http://www.litter-lifter.com/ Den er helt genial! Da slipper man mye av de småklumpene som andre spader ikke tar... Anonymkode: 0a619...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå