Arkana Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Jeg selger jevnlig ting på FINN.no og har gjort det i årevis, og synes jeg ofte opplever at folk oppfører seg useriøs og direkte uhøflig. Folk som pruter på prisen, men så blir sure hvis jeg synes summen de tilbyr er for lav. Jeg sjekker nøye før jeg setter pris på det jeg selger og tar hensyn til bl.a. nypris, hvilken pris andre som selger det samme har satt og selvsagt i hvilken stand min gjenstand er. Jeg har aldri hatt noe problem med å selge til prisen jeg ønsker og tar det som et tegn på at jeg er rimelig realistisk i forhold til pris. Det er helt greit å spørre om de kan få gjenstanden billigere (dog ler jeg av enkelte skambud), men frekt å bli sur. Folk som blir sure når jeg ikke vil sende pakken før de har betalt (FINN har betalingsgaranti hvis man ikke vil ta risikoen med å betale først) eller jeg ikke vil sende i postoppkrav (fordi jeg blir sittende med dyr returporto om de ikke gidder hente pakken, dette har jeg sett flere andre oppleve). Når folk blir sure for dette tar jeg det som et tegn på at de er useriøse og nettopp er den typen folk som ikke ville betalt/hentet pakken. Det som skjer aller oftest er at vi har avtalt salg og jeg gir adressen min og vi avtaler når de skal hente tingene, eller jeg skal sende tingen til dem og gir dem først kontonr hvor de kan sette inn pengene før jeg sender (eller vi avtaler bruk av betalingsgarantien, men det er sjelden noen vil bruke den), og så hører jeg ingenting. De gidder ikke engang sende en kjapp melding med forklaring, f.eks. at de ikke rakk å komme likevel, at de fant tingen billigere hos noen andre, at de ikke har råd likevel, at de bare har ombestemt seg. Jeg hører rett og slett ingenting mer. Det er virkelig uhøflig. Det er helt greit å trekke seg fra kjøpet, men man bør i det minste si i fra. Jeg holder ikke lenger av gjenstander til folk har tid/mulighet tll å komme. Førstemann til mølla får den, ferdig med det. Det er sjelden jeg kjøper ting på FINN, og har klart mest erfaring som selger, men når jeg har sett etter ting der har jeg irritert meg over folk som ikke sletter annonsen/merker som solgt og folk som ikke gidder svare når jeg sender melding, ikke engang en kjapp beskjed om at tingen er solgt. Jeg er derfor veldig nøye på selv å slette annonsene når tingene er solgt og svarer alltid på alle henvendelser. Flere som opplever slike ting?
Million Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016 Det er en annen tråd om Finn og de håpløse kjøperne her på dette underforumet akkurat nå (pluss andre, eldre tråder) Du kan jo lese denne: 1
Arkana Skrevet 29. august 2016 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2016 Takk for tipset. Hadde ikke sett den.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #4 Skrevet 29. august 2016 25 minutter siden, Million skrev: Det er en annen tråd om Finn og de håpløse kjøperne her på dette underforumet akkurat nå (pluss andre, eldre tråder) Du kan jo lese denne: Går vel fint an å ha to tråder Det mest irriterende er de som kommer med egne priser og blir sur når de ikke får ting til sin pris. Toppen på frekkhet var ennsom ønsket å låne det som lå ute til salg og ikke kunne garantere at hun fikk levert alt tilbake. I tillegg tilbød hun seg å betale 1/3 av prisen på noe som nytt koster fler foldige tusen. (Men selges fint brukt til en langt lavere pris.) Anonymkode: db6d3...c81
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #5 Skrevet 29. august 2016 Det verste er de som spør om jeg kan sende dem tingene, når det står helt klart og tydelig i både tittelen og beskrivelsen at tingene gis bort mot HENTING. De får alt gratis, og attpåtil så vil de at jeg skal bruke penger på dem. Makan... Anonymkode: 0f265...a62 1
Arkana Skrevet 29. august 2016 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Toppen på frekkhet var ennsom ønsket å låne det som lå ute til salg og ikke kunne garantere at hun fikk levert alt tilbake. I tillegg tilbød hun seg å betale 1/3 av prisen på noe som nytt koster fler foldige tusen. (Men selges fint brukt til en langt lavere pris.) Anonymkode: db6d3...c81 Haha, låne tingene ja. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det verste er de som spør om jeg kan sende dem tingene, når det står helt klart og tydelig i både tittelen og beskrivelsen at tingene gis bort mot HENTING. De får alt gratis, og attpåtil så vil de at jeg skal bruke penger på dem. Makan... Anonymkode: 0f265...a62 Jeg har opplevd at folk spør om jeg kan levere tingene hos dem. Det er bare uaktuelt. Det er uansett aldri noe problem å gi ting bort, da har jeg fått 5-10 svar innen en halvtime. Det er også folk som har kjøpt ting som vil jeg skal levere. Jeg synes det er litt småfrekt å først prute ned prisen kraftig og så forvente at jeg skal kjøre 30-40 minutter hver vei for å tjene 200 kr. 1
Gjest Emera Skrevet 29. august 2016 #7 Skrevet 29. august 2016 Det er ikke alltid de faktisk spør heller. "Jeg gir 100 kroner for den (prisantydning mye høyere), lever den hos meg på xxxx adresse..." Utrolig.
Arkana Skrevet 29. august 2016 Forfatter #8 Skrevet 29. august 2016 Ja, det er definitivt ganske utrolig. Noen ganger virker det som de tror vi som selger driver med veldedighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå