Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2004 #1 Skrevet 14. november 2004 Ser det er mange Nemi-fans her. Idet siste har hun begynt å irritere meg mer og mer. Det skurrer på sett å vis når jeg leser en del stripene. Synes hun har blitt så "politisk" på sett og vis, som et talerør for sin skaper. Og selv om jeg på mange måter anser meg selv som en rødstrømpe kvinne, er vi bare for forskjellige. Jeg synes ikke det er morsomt lenger, bare et middel for å få fram tegnerens budskap. (Om trent som å se på Beverly Hills på 90-tallet, der jeg av og til fikk inntrykk av å se på et opplæringsprogram og ikke et drama-show. "I dag snakker vi om: uønsket graviditet"). Kan vel legge til at jeg ikke er vegeterianer, gother, synes Ringenes Herre var bra, men ikke så bra at jeg ville overnattet ute i dagesvis for å få billetter (selv om jeg ser sjarmen i et sånt fellesskap), jeg tror at dyreforsøk kan ha noe for seg for å utvikle medisiner dog ikke sminke. Ta f.eks. gårsdagens side i Magasinet som handler om å miste seg selv i ekteskap. Jeg er jo helt enig med Nemi i at dette skjer med mange når de går inn i et forhold, være seg ekteskap eller ikke. Men når det er Nemi som sier det, blir jeg grinete. Er jeg for konservativ og satt???? Kanskje må jeg gjøre det slutt med Nemi.... Noen andre som har det sånn? :o
Dru Skrevet 14. november 2004 #2 Skrevet 14. november 2004 Jeg skjønner hva du mener, absolutt. Nemi var på en måte skarpere i kantene før. På den andre siden, så leser jeg ikke Nemi for det "politiske" budskapet. Jeg leser kun for underholdningens skyld. Så jeg kan ikke akkurat si at det irriterer meg, nei. Selv om jeg har lagt merke til det.
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2004 #3 Skrevet 14. november 2004 Jeg er ikke så glad i Nemi, synes hun er for krampaktig.
Anglofil Skrevet 14. november 2004 #4 Skrevet 14. november 2004 Kan forsåvidt være enig, men hadde jeg tenkt sånn over alle tegneserier, filmer og tv-serier jeg følger med på, så ville jeg blitt gal... Jeg leser det for underholdningens skyld, og ikke for å få med meg det politiske budskapet. Men det kan virke noe krampaktig, det kan jeg være enig i Forøvrig er det ikke Beverly Hills som irriterer meg mest, Full House alias Under samme tak er verre! Snakk om krampaktig! Mvh Yvonne
Gjest Eir Skrevet 14. november 2004 #5 Skrevet 14. november 2004 Jeg synes det varierer veldig. For en stund siden fikk jeg den følelsen av de helsidene i Dagbladet på lørdager. Greit nok, jeg skjønner at det kan være fristende å kjøre på med litt budskap, når man får en helside i en av norges største aviser, men tilslutt ble det så ille at sidene bare besto av masse tekst, med noen små tegninger bak. Nå har jeg nesten sluttet å kjøpe dagbladet på lørdager, så jeg vet ikke om hun har skjerpet seg på det punktet. I stripene synes jeg hun holder stilen, men hele figuren er jo veldig politisk korrekt, på ett nokså unikt vis. Lise Myhre har greid å lage en figur som både rockere, gothere, metall-folk, tenåringer, veggiser, sjokoladeelskere og sikkert mange andre også kan identifisere seg med. Jeg synes det er greit at Nemi er litt politisk og litt filosofisk en gang i blant, men synes det blir feil når det går utover samspillet mellom tekst og tegninger, som er obligatorisk i en tegneserie. En tegneserie må ikke være morsom heller, for min del.
Gjest Kari N Skrevet 14. november 2004 #6 Skrevet 14. november 2004 Hmm.. er enig i at noen serier kan bli fort dårlige av å være for politiske. Synes at Nemi alltid har hatt en slik tone, bare at den har blitt mer fremtredende. Så ja, jeg synes at serien har tapt seg i forhold til de tidlige dager.
Superlammet Skrevet 14. november 2004 #7 Skrevet 14. november 2004 Før hadde Nemi masse forskjellige små poeng. Men nå er det stort sett det samme som går igjen og igjen og igjen.. Eller omat og omat og omat Anyways, når Nemi har blitt mer eller mindre "alvorlig" for å kalle det det, synes jeg det har tapt seg endel som tegneserie.. Det har blitt FOR gotisk etter min smak.. Skal være sært og mystisk plutselig.. Pondus f.eks er evig mye bedre! Null politisk, og masse barnslige streker som man kan la gli lett igjennom.
Gjest seroxata Skrevet 15. november 2004 #8 Skrevet 15. november 2004 jeg har sluttet å lese Nemi, ettersom jeg følte at hun bare gjentok seg selv, og hun ble mer og mer "fjollete" Jeg mener, er vel ingen folk i voksen alder, som løper berserk om de hører "fine, fine dragen" "oooh, store,fine slottet" og slikt.. jeg synes det er kvalmende.. Nemi var bra i starten, men så ble hun bare mer og mer poengløs og barnslig, og mistet dermed mye av sjarmen og humoren.. det er nå mi mening.. Men hun gjør stor innvirkning på ungdommen i nærmiljøet, aldri før hørt så mange "snakke" Nemi før...Og det er nesten litt skummelt.. Nei takke meg til kollektivet og pondus..
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2004 #9 Skrevet 15. november 2004 Jeg tror det går an å sende en mail til Lise med synspunktene sine.... Forøvrig syntes jeg lørdagens helside i Dagbladet var morsom! Det finnes faktisk en haug kvinner/jenter der ute som mener at man ikke er hel om man ikke er i et forhold. Og stuper inn i et bare for å slippe og være alene. Jeg syntes Nemi satte fingeren elegant på baksiden av medaljen jeg, uten for mye dikkedarer.
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #10 Skrevet 15. november 2004 Morsomt å høre hva dere synes (og at noen er enig med meg er selvfølgelig også litt ok...). Må bare presisere at en tegneserie ikke trenger være helt hjernedød og upolitisk for at jeg skal like den :-? Når det gjelder forrige helside i Dagbladet var den bare ment som et eksempel og det er slettes ikke den som har irritert meg mest. Jeg tror at enten så har Nemi forandret seg eller jeg eller begge, vi holder i hvert fall på å "skli fra hverandre"....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå