Gå til innhold

Kostholdet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei 18 år gammel jente og prøver å leve sunt. Selv om jeg ikke trener så mye, går jeg i godt tempo i rundt 1 time hver dag. Er naturlig slank, og lurer på om dette er nok mat og variert nok. 

Dette er maten jeg ofte spiser:

Frokost: havregrøt med peanøttsmør og frukt/bær/et par grove skiver med avokado og frukt/grønnsaker 

Lunsj: salat. Veldig glad i søtpotet, grønnkål og forskjellige grønnsaker. Bruker mye hummus, frø eller tahini for å holde meg mett. 

Middag: det jeg får servert. Vi veksler mellom fisk og kjøtt og jeg hjelper ofte til ved å lage en salat. 

Kveldsmaten varierer mellom oppdkåret frukt og grønnsaker med nøttesmør eller lomper med fyll. 

I tillegg har jeg et par mellommåltider med frukt og nøtter.

Anonymkode: 2e6c6...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser bra ut det 😄

Men det et ikke noe som heter "naturlig slank" eller "naturlig tjukk". Spiser du for mye blir du tjukk, spiser du for lite blir du tynn 😄

Skrevet
12 timer siden, Cyrus skrev:

Ser bra ut det 😄

Men det et ikke noe som heter "naturlig slank" eller "naturlig tjukk". Spiser du for mye blir du tjukk, spiser du for lite blir du tynn 😄

Men det er jo noen som sliter med å legge på seg, mens andre sliter med å ikke legge på seg.

Skrevet
9 minutter siden, Tvist skrev:

Men det er jo noen som sliter med å legge på seg, mens andre sliter med å ikke legge på seg.

De som sliter med å legge på seg gjør det fordi de sliter med å spise nok mat, og visa versa 😄 Får man kaloriene sine så går man opp i vekt, om ikke man er alvorlig syk.

Ting som forbrenning og stoffskifte spiller marginale roller.

Skrevet

Hva er det du tror er usunt på den listen, TS?

Anonymkode: a2a46...53b

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du tror er usunt på den listen, TS?

Hun spør ikke om noe av det er usunt, hun "lurer på om dette er nok mat og variert nok".

Anonymkode: 05346...c9e

• Liker 1
Skrevet

Ser veldig bra ut. Men maten du spiser inneholder en del kalorier. Så om du skal ned i vekt ville jeg kuttet ned på nøtter og peanøttsmør. Eller hvertfall ikke spist mye av det. 

Skrevet

Ser du ikke skal ned i vekt. Da er det bare å fortsette med det gode kostholdet ditt. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun spør ikke om noe av det er usunt, hun "lurer på om dette er nok mat og variert nok".

Anonymkode: 05346...c9e

Jeg er uenig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...