AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #1 Del Skrevet 28. august 2016 Jeg har termin i dag! :D Sitter og ruger og venter, og har derfor fundert litt på dette med vinterdress til babyen. Vinteren kommer om bare noen få mnd, og har regnet på at når jenta mi er mellom 2 og 8 mnd, vil hun trenge en vinterdress. Hvilken str bør jeg kjøpe? hvis vi går ut i fra at hun ikke blir en stor baby.. Har en varm vognpose i vogna. Vi kommer til å være mye ute på trilletur i vinter! Fint med erfaringer fra andre. Forslag til noe annet enn vinterdress foreks:) Anonymkode: 00223...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 28. august 2016 #2 Del Skrevet 28. august 2016 Vinterdress til baby er helt unødvendig etter min mening. De leker jo ikke på bakken ute likevel. Vinterpose og ett eller flere lag med ull avhengig av været er mye bedre. Vinterdress er stivt og ubehagelig når de bare er i vogna uansett. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 28. august 2016 #3 Del Skrevet 28. august 2016 (endret) Dobbeltpost Endret 28. august 2016 av Glitnir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #4 Del Skrevet 28. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har termin i dag! :D Sitter og ruger og venter, og har derfor fundert litt på dette med vinterdress til babyen. Vinteren kommer om bare noen få mnd, og har regnet på at når jenta mi er mellom 2 og 8 mnd, vil hun trenge en vinterdress. Hvilken str bør jeg kjøpe? hvis vi går ut i fra at hun ikke blir en stor baby.. Har en varm vognpose i vogna. Vi kommer til å være mye ute på trilletur i vinter! Fint med erfaringer fra andre. Forslag til noe annet enn vinterdress foreks:) Anonymkode: 00223...d88 Tror ikke vinterdress blir nødvendig, de skal være minst mulig ute når det er kaldt. Jeg fikk baby i november i fjor og vi hadde ikke vinterdress, hadde vognpose og var ikke ute mer enn vi måtte (storesøsken i bhg, jeg måtte dessverre levere...) De pengene kan du spare til noe helt annet Anonymkode: f5bc5...6e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #5 Del Skrevet 28. august 2016 Vi brukte ull og fleece, evt ett lag til med ull. Denne fra lillelam var helt super: https://lillelam.no/produkter/kolleksjoner-hostvinter-2016/sparkedress-basic/ Anonymkode: 27076...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #6 Del Skrevet 28. august 2016 Jeg tenker at det er unødvendig med vinterdress når barnet er så liten. Den første tiden er jo barnet i vognbag når dere er på tur, og der holder det lenge med vognpose (og evt ull, fleece el under). Unødvendig å sitte med en stor og klumpete dress under der. Vi hadde i tillegg bilstolpose, slik st det heller ikke var nødvendig med yttertøy når bilstolen ble brukt til å bære rundt på mini. Om dere på tampen av vinteren har en krabat som vil ut å krabbe litt så ta heller stilling til det der og da. Da får dere gjerne tak i noe rimelig, eller klarer dere med noe helt enkelt. Jeg ville ikke vurdert å kjøpe noe som helst nå. Vi fikk en del yttertøy i dtørrelse opp til 68 til vårt høstbarn, og dessverre viste jeg ikke bedre da jeg gikk det enn at jeg klippet av alle lappene og vasket plaggene. De ble aldri brukt, så nå har vi en liten formue i jakker og heldresser liggende av ymse slag som er helt nye. Anonymkode: ee498...f70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 28. august 2016 #7 Del Skrevet 28. august 2016 Lillelam dressen er super! Evt kan man investere i en voksi move. Da trengs ikke dress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 28. august 2016 #8 Del Skrevet 28. august 2016 Vi hadde babyvinterdress fra The North Face, men tror den ble brukt maks 2 ganger. Brukte ulldress fra Lille Lam inni vognposen når det var kaldt (de minste skal jo ikke være ute dersom det er mer enn -8 (?) grader) Hadde også bilstolpose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #9 Del Skrevet 28. august 2016 Kjøpte en billig vinterdress på sparkjøp første vinteren fungerte helt supert, trenger ikke en med sterk kvalitet til en så liten baby Nei man MÅ ikke ha vinterdress, men veldig praktisk om man er ute en stund og babyen skal utav vogna. Anonymkode: c7a58...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #10 Del Skrevet 28. august 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vinteren kommer om bare noen få mnd, og har regnet på at når jenta mi er mellom 2 og 8 mnd, vil hun trenge en vinterdress. Anonymkode: 00223...d88 Nei det vil hun ikke gjøre. Det holder med fleecedress eller ulldress, de leker ikke så mye ute npr de er så små. Om det er vinter når hun er 8 mnd kan du vurdere da, men ville aldri kjøpt inn dress til den str alt nå. De vokser i rykk og napp og noen er små ved fødsel men skyter raskt i været og omvendt. Anonymkode: 289d7...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #11 Del Skrevet 28. august 2016 Tusen takk for mange svar på kort tid! :D Da tenker jeg at jeg bare benytter meg av ullsettene som moren min har strikket:) Blir sikkert mer aktuelt med dress når hun blir rundt et halvt år da:) Deilig å kunne spare inn der man kan. Anonymkode: 00223...d88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #12 Del Skrevet 28. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir sikkert mer aktuelt med dress når hun blir rundt et halvt år da:) . Anonymkode: 00223...d88 Nei, det blir det neppe. Du trenger ikke dresser før neste vinter. Anonymkode: ed64d...1b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 28. august 2016 #13 Del Skrevet 28. august 2016 Du trenger nok ikke en dress før hun er mer mobil og har mulighet og glede av å leke ute Ullundertøy og ull/fleecedress i en god vognpose er mer enn bra nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 28. august 2016 #14 Del Skrevet 28. august 2016 Ett lag ull under den tykke lillelamdressen, ullsokker, ullvotter og ullue holdt i massevis her☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #15 Del Skrevet 29. august 2016 Anbefale en voksipose som kan strammes/snurpes igjen ved hodeåpningen, slik st du fåt det lunt og godt over skuldrene til barnet Anonymkode: 98ee2...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #16 Del Skrevet 29. august 2016 Vi brukte bare ulldressen fra Lillelam, trenger ikke vinterdress når de ikke skal ned i snøen. Vi arvet en vinterdress i størrelse 74, men den ble knapt brukt. Første størrelsen hvor vinterdress ble brukt en god del var str 80 (rundt ett år). Anonymkode: 16e8e...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå