Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2004 #1 Skrevet 14. november 2004 Ok nå har jeg greid å rote ting til så utrolig masse. Det er nå 2 måneder siden det ble slutt, og bør ikke være noe problem for å finne nye folk å bli kjent med og kanskje mer. Så her er saken. I går traff jeg en utrolig grei fyr på byen, eller så klart, jeg må jo vite helt ordentlig hva jeg mener om han, så vi skal finne på noe i morgen også. Nei vi hadde ikke sex (ikke min greie 1 gang du treffer folk...), vi bare klinte en del. Ok dette ble rotete. Før på kvelden kom nemlig exen min ned på byen også, og da spurte jeg han om hvis jeg fant noen jeg virkelig likte om han ble lei seg hvis noe skjedde, siden det tross alt var han som gjorde det slutt med meg, og vi har heller ikke pause mer. Neinei så klart ikke sa han. Så det var her kliningen kom inn i bildet, etter jeg hadde spurt han om dette. Senere på kvelden fikk jeg vite han hadde sett oss og hadde blitt utrolig lei meg. Så jeg må nesten velge her nå, være glad selv, eller ulykkelig fortsette å knulle på exen min, noe som forsterker følelsene mine for han, selv om vi begge vet han skal flytte til stavanger til sommeren og det ikke kan vare. Jeg liker virkelig denne nye fyren, iallfall av det jeg fikk pratet med han i går, og vil gjerne komme meg videre. Men det virker jo helt håpløst, jeg hater å såre folk, men i denne situasjonen ender jeg visst opp med å såre meg selv. Har noen et råd eller to?
Gjest gjesta Skrevet 14. november 2004 #2 Skrevet 14. november 2004 Mitt råd: La eksen være eks, om han blir lei seg - vel, det er faktisk ikke ditt ansvar. Kom deg videre. Når et forhold tar slutt er det helt naturlig at en blir lei seg, selv om man ha valgt selv å gå ut av forholdet. At han opplever en nedtur når han forstår at du muligens har funnet en ny en, er naturlig. Det betyr ikke at du gjør han - eller deg selv - noen tjeneste ved å la vær å treffe en ny. Forholdet mellom dere to er jo uansett over. Livet går videre! Nyt det som kan være en ny forelskelse.
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2004 #3 Skrevet 14. november 2004 Jeg vet... arrrgh at det skal være så vanskelig! Han sa han ga meg ei uke på å finne ut hva jeg ville. Jeg blir så utrolig stressa. Egentlig vil jeg flytte til nordpolen, men det kan jeg jo ikke. Også fikk jeg melding av han andre i dag at han følte seg så heldig som fikk holde rundt meg og kysse meg på samme kveld, og avsluttet med et "glad i deg", men jeg vet ikke hva man svarer på slikt KJENNER HAN JO NESTEN IKKE ENGANG!!! Fysjom! Jeg trenger litt tid på å bli gal i folk, og det siste jeg vil nå er å bli kvalt. Men igjen, exen min sa jo også han var glad i meg etter å ha truffet meg 3 ganger, så sikkert ikke noe å stresse med. Håper jeg. Tenk om han er en slik som sier jeg elsker deg etter ei uke da?? :o
Gjest gjesta Skrevet 14. november 2004 #4 Skrevet 14. november 2004 Jeg hadde også blitt stresset av det! Men bruk uken da, Spidey. Se det hele litt ann. Følg følelsene dine, og hvis du finner ut at dette vil du ut av - ja, så er det lov det også. Man skal ikke lure og såre folk med vilje, men det betyr ikke at man skal la vær og følge sine egne følelser.
Gjest agurk Skrevet 14. november 2004 #5 Skrevet 14. november 2004 Hvorfor skal han gi deg en uke til å finne av hva du vil? Er det ikke slutt da? Det er litt enten eller. Enten er det slutt, og han har ikke noe med å bli lei seg. Eller så er dere i lag, og du kliner ikke med andre. Han kan da ikke få i både pose og sekk og en bag.
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2004 #6 Skrevet 14. november 2004 Det er det siste jeg vil, å såre han. Så derfor gjorde jeg ikke noe med han andre fyren mens han satt med oss, men han kom jo tilbake hele tiden, eller satt veldig nærme.. jeg blir så sprø. Han snakket tilogmed om "territoriet sitt" og nå føler jeg meg iallfall kvalt! Er jeg virkelig territoriet hans når det er slutt? NEI! Men tusen takk for rådene, mie
Gjest 1111 Skrevet 14. november 2004 #7 Skrevet 14. november 2004 Er det ikke eksen din som har sånn halvveis en ny en, han også? eller er det bare jeg som roter og har lest feil i dagboken din? (mener å huske noe med msn osv) Jeg syns uansett slutt er slutt og at du skal leve ditt eget liv uten å bekymre deg over hva han syns om det. det er tross alt han som gjorde det slutt! skal han fortsatt holde deg hos deg selv om han gjorde det slutt? jeg syns ikke du skal gi han lov til det.
Ingeborg Skrevet 14. november 2004 #8 Skrevet 14. november 2004 Slutt er slutt! Synes eksen din er utrolig umoden når han prøver å hindre deg i å komme videre med livet ditt - for det er jo det han prøver på. Sånn virker det i hvert fall for meg. Så det skal du ikke ta hensyn til. Om det er rett å prøve å få til noe med han nye, vet du bare selv - men det er ikke ditt problem hvordan det påvirker eksen. Det var jo han som gjorde det slutt, ikke sant? Stå på!
Dru Skrevet 14. november 2004 #10 Skrevet 14. november 2004 Hvordan kan du bli selvstendig når du hopper hver gang eksen sier hopp? Etter et brudd bør man rive seg løs så fort som mulig. Greit å ha sex med eksen, men da bør det skje etter at du vet at det ikke blir noe problem for deg å gå etterpå. Og det er slutt. Han eier deg ikke. Det siste du bør gjøre er å tenke på at han kan bli såret. For det angår da virkelig ikke deg? Skal han, som likevel flytter om ikke så alt for lenge, ha så mye makt over livet ditt? Så mye at du ikke føler du kan treffe nye mennesker? Og en ting til... Hvis det nå er sånn at du fremdeles har følelser for han, så burde "ekskluderingen" av nye bekjentskaper være på grunn av det. Altså, på grunn av at du trenger tid til å bearbeide dine følelser for eksen, og ikke på grunn av at du er redd for å såre han.
Samantha Skrevet 14. november 2004 #11 Skrevet 14. november 2004 Go for it!! Men ikkje klin med han nye framfor X`en. Det syns eg er unødvendig. Veit sjølv kor jævlig det er å sjå en X kline med ei ny, når det er et ganske ferskt brudd. Og det er uansett om en har blitt dumpa eller dumpar sjølv... Men tenk i alle fall ikkje på X`en sine følelsar framfor dine egne. Kom deg vidare du!
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2004 #12 Skrevet 14. november 2004 Jo, riakath, han driver på med ei men det er over internett, og hun bor der han skal flytte, men synes det er like kjipt gjort. Jeg gjør ikke alt som exen min sier, men jeg vil ikke såre følelsene hans heller, vi skiltes jo aldri som uvenner... Men det er så utrolig kjipt at han dumper meg og sier alle følelsene hans for meg er borte, og når jeg endelig blir kvitt mine "forholdfølelser", så har han de plutselig igjen? Og gjest: HOLD KJEFT OK?!? Men egentlig er jeg ikke sikker på følelsene mine. Jeg har allerede fått 3 meldinger av han nye fyren i dag hvor han kaller seg jenta si... jeg kan like godt stikke en plastpose over hodet mitt, jeg ville nok helt sikkert følt meg mindre kvalt da! Ok kanskje, jeg bare får panikk. Jeg ser hva som skjer i morra, funker det ikke, så sier jeg det bare. Det er vel normalt å ikke hoppe rett i et forhold etter noe slikt??
Samantha Skrevet 14. november 2004 #13 Skrevet 14. november 2004 Woopsie deisi! Det hadde eg fått panikk av. Glad i deg og "jenta mi" etter litt roting en lørdagskveld? :hår: Eg ville vore singel ei goood stund. Finn ut kva du vil, rot litt rundt og styr på!
Gjest ik innlogget Olga Skrevet 14. november 2004 #14 Skrevet 14. november 2004 Det er normalt å føle seg kvalt om dere nettopp har truffet hverandre, og den nye begynner å "leke eie deg" vha ord... hvis det ikke oppstod noe som sjelden skjer, en slags overveldende følsomhet overfor hverandre, for begge parter, som fortsetter å vare...men da hadde det jo føltes ok, og ikke som å få tredd en pose over hode... Jeg vet litt om den posen du snakker om, og da pleier jeg å sette grenser, for den andre kan godt ha fått sterke følelser, og da er som regel vennskap bedre å forholde seg til... i alle fall ville jeg vært ærlig og sagt at noe forhold er for tidlig eller uaktuelt.. Eksen din kan godt ha følelser for deg i lang tid framover, flere år, selv om han gjorde det slutt og det ikke blir noe mer. Men jeg ville ikke sittet og klint (er for gammel til å sitte ute på byen og kline, jeg da men) framfor ham...
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2004 #15 Skrevet 14. november 2004 huff ja, men som sagt så klinte jeg IKKE foran han, iallfall ikke var det planlagt. Vi snakket jo om dette først, og han sa han skulle sitte ved et annet bord, og det blir så ubehagelig å sitte og åpne øynene hvert halve sekund for å se om han har kommet tilbake også. Nei, jeg sier til han nye at jeg vil helst ikke ting skal gå så fort fram. Han ville jo hjem og besøke meg i morra allerede og møte foreldrene mine! ARRRGH! Ironisk at vi skal se filmen Meet the parents i dag, meg og noen venninner det psyker meg jo utrolig høyt opp yeah... nei og nei. Jeg sa til han vi fikk heller finne på noe hjemme hos han! Og finner han på noe tull så ring æ pollti!!
Gjest Gjesta Skrevet 14. november 2004 #16 Skrevet 14. november 2004 Nei, jeg sier til han nye at jeg vil helst ikke ting skal gå så fort fram. Han ville jo hjem og besøke meg i morra allerede og møte foreldrene mine! Tror du skal be han roe ned farten ja,....
Gjest dang Skrevet 14. november 2004 #17 Skrevet 14. november 2004 Med denne farten her er du forlovet og har to brød i ovnen før neste uke er over
Gjest 1111 Skrevet 14. november 2004 #18 Skrevet 14. november 2004 Jo, riakath, han driver på med ei men det er over internett, og hun bor der han skal flytte, men synes det er like kjipt gjort. Såklart det er like kjipt om han holder på med henne over nettet eller ikke! huff, sier jeg bare. Jeg syns ikke du skal la han holde deg tilbake på denne måten. han får lov til å drive med ei, men du ikke? høres ut som dobbeltmoral fra hans side. Jeg syns du skal rive deg løs og bare være deg selv jeg, uansett om det innebærer han nye fyren eller ikke
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2004 #19 Skrevet 14. november 2004 Med denne farten her er du forlovet og har to brød i ovnen før neste uke er over Hvorfor ler jeg det er sikkert SANT!
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2004 #20 Skrevet 14. november 2004 Såklart det er like kjipt om han holder på med henne over nettet eller ikke! huff, sier jeg bare. Jeg syns ikke du skal la han holde deg tilbake på denne måten. han får lov til å drive med ei, men du ikke? høres ut som dobbeltmoral fra hans side. Jeg syns du skal rive deg løs og bare være deg selv jeg, uansett om det innebærer han nye fyren eller ikke Will do! Jeg stresser nå, fikk melding av han at jeg er kjæresten hans FAEN!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå