mrs williams Skrevet 14. november 2004 #1 Skrevet 14. november 2004 Hallo! Min kjære har en gang smakt biff tartar og vil veldig gjerne smake det igjen, og snill som jeg er..he he...vil jo gjerne lage det til gutten da. Men problemet er at jeg ikke har peiling på hvordan mann tilbreder noe slikt? Min kjære har heller ikke peiling på hvordan man lager dette.. Er det noen av dere som har en god oppskrift..
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2004 #2 Skrevet 14. november 2004 Mamma gjør det ORDENTLIG (i forhold til min standard!), og det tar tid og tar på, iallefall om det er mange som skal ha.. Hun tar oksekjøtt (litt usikker på hvilken del, men det MÅ være ferskt) og bruker en spiseskje til å skrape kjøttet fra alt av sener og tråder. Dette kjøttet blir da i veldig små biter, og av dette lager man en "borg" på en tallerken. I denne "borgen" har man 1-2 eggeplommer. Ved siden av serveres løk, sylteagurk, chilli (alt finhakket) og kapers. Og masse salt og pepper!! NAM NAM!!!!! (Jeg vet at mange smører kjøttet på brød og legger eggeplomma på, men det er ikke jeg vant til.)
tilli Skrevet 14. november 2004 #3 Skrevet 14. november 2004 Ultra på CC-Vest (Lilleaker) selger biff tartar med eggeplomme, hakket løk og sylteagurk og kapers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå