Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg praksisplass som mest sannsynlig ender opp med ansettelse etterhvert. Kan jeg dra til banken om å spørre om lån? Jaja, jeg vet jeg kan ringe og spørre banken, men nå sitter jeg her og lurer da en søndagsettermiddag :fnise: 

Anonymkode: 847f7...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men bare hvis du på tro og ære lover dem å betale tilbake når du får lønn. Det kan hende at du må møte opp for å gjøre kors på halsen, men det er mest en formalitet. 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Fjompen skrev:Ja, men bare hvis du på tro og ære lover dem å betale tilbake når du får lønn. Det kan hende at du må møte opp for å gjøre kors på halsen, men det er mest en formalitet. 

Du kunne bare latt vær å svare, hvis du ikke hadde noe fornuftig å si..

• Liker 5
Skrevet

Nei, det er ingen regel om at man må ha fast jobb for å få lån.

Kygo har ikke fast jobb, men har trolig lite problemer med å få lån likevel.

Det viktige er betjeningsevne, gjerne av typen forutsigbar. Spiller ikke noe rolle for banken hvor denne evnen kommer fra så lenge det overveiende sannsylig at du har noe å betale med til avtalt tid.

Anonymkode: 92f78...909

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det viktige er betjeningsevne, gjerne av typen forutsigbar. Spiller ikke noe rolle for banken hvor denne evnen kommer fra så lenge det overveiende sannsylig at du har noe å betale med til avtalt tid.

Ja, det er mannen min jeg skal ta lån med. Vi eier en leilighet også, som vi mest sannsynlig kommer til å selge. Vi ender opp med 300-400 over den prisen vi kjøpte for. Pluss at foreldrene er kausjonister. Det eneste som jeg stusser litt på er jo praksisplassen, om det kan telles som en inntekt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.proff.no/selskap/kygo-as/paradis/konsulenter/Z0IFL1MB/

Jeg er villig til å vedde på at Kygo er en av de tre ansatte. Ergo har han fast jobb.

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, Fjompen skrev:

Ja, men bare hvis du på tro og ære lover dem å betale tilbake når du får lønn. Det kan hende at du må møte opp for å gjøre kors på halsen, men det er mest en formalitet. 

:fnise:

Anonymkode: 8a71f...42d

• Liker 1
Skrevet

Vi ble ikke spurt om jobben var fast da vi fikk lån. Men jeg vet ikke om jeg hadde turt å ta opp lån uten fast jobb.

Skrevet

Fast jobb er jo heller ingen garanti for fremtidig inntekt. Ordnet økonomi og ingen betalingsanmerkninger er viktigst. Og selvfølgelig hvor mye sikkerhet du kan stille. 

Er sikkerheten god er jo det hele din risiko. Om du ikke klarer å betjene lånet får banken pengene sine likevel. 

Skrevet

Mannen har aldri hatt fast jobb, kun gått vikariater som lege i 10 år. Fikk lån basert på hans inntekt, da jeg fortsatt var student. Så kommer også an på hva slags praksis du har, og utsiktene for fast inntekt videre. 

Anonymkode: a948d...913

Skrevet

Flott, fikk en håp her jeg. Trodde faktisk man ikke kunne det med praksisplass. Har ingen betalingsanmerkninger. 

Skrevet

Hvorfor søker du ikke kommunen din om startlån? 

Anonymkode: 87e18...717

Skrevet

Har ikke jobb, men fikk likevel lån på 1 million. Er student og lever på lånekassa men det var ikke noe problem :) 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott, fikk en håp her jeg. Trodde faktisk man ikke kunne det med praksisplass. Har ingen betalingsanmerkninger. 

Hva mener du med praksisplass da? Gjennom Nav eller studerer du noe og er i praksis tilhørende studiet?

Anonymkode: afc7f...9c3

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med praksisplass da? Gjennom Nav eller studerer du noe og er i praksis tilhørende studiet?

Anonymkode: afc7f...9c3

Det er gjennom nav. Pga lite arbeidserfaring innen utdanningen fikk jeg tildelt praksisplass. Men har det noe å si da?

Skrevet
14 timer siden, Krokanis skrev:

Har ikke jobb, men fikk likevel lån på 1 million. Er student og lever på lånekassa men det var ikke noe problem :) 

Ehhh...jada:hoho:

Anonymkode: 17e83...b94

Skrevet

Reglene har endret seg de siste årene. Var nylig i banken og spurte, og det er ikke mulig å få lån som student lengre. 

Anonymkode: c2729...a5d

Skrevet

Jeg fikk nå lån likevel jeg. Et år igjen før jeg er ferdig sykepleier, kjøpt hus med samboer og vi eier 50/50. rart dere ikke tror meg, dette var sparebank 1

Skrevet
2 timer siden, Krokanis skrev:

Jeg fikk nå lån likevel jeg. Et år igjen før jeg er ferdig sykepleier, kjøpt hus med samboer og vi eier 50/50. rart dere ikke tror meg, dette var sparebank 1

Jeg tror deg :) 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...