AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #1 Skrevet 28. august 2016 Jeg har bodd for meg selv en stund og har ÅPENBART trengt hjelp til noen tunge ting. Jeg har spurt, men da kreves det at man skal betale for det, og det har jeg ikke råd til. Jeg har måtte ta meg råd til noe av det, for jeg har for eksempel måtte fjerne ting etc. Da er det ingen som har tilbudt seg å hjelpe til gratis. Tvert i mot. Personene gjorde bare det motsatte. Personene ville ikke en gang hjelpe til hvis de fikk en slant for det. Jeg har i den perioden blitt kommandert rundt til å gjøre forskjellige ting for "bygda" - "Siden det ikke er naboen som har handlet, må jeg gå i butikken og bruke penger på mat jeg ikke en gang liker, siden naboen til naboen ikke har vært på cafe så må jeg sette meg på cafe, osv, siden ei i nabobyga ikke hadde vært på cafe en dag så måtte jeg bytte klær" og midt oppi det rakk jeg ikke skifte klær og ble deretter nesten skreket til av en jeg ikke kjenner. Det er ting som er åpenbare at folk hjelper til, men nei da.... Ikke her. Og når personen som gjør som han eller hun vil ikke hjelper til så er de flinke til å sitte å kritisere folk for deretter å gjøre det slik at man får enda mer å gjøre. Hvis jeg ser en i nærområdet løfte noe tungt spør jeg med en gang om noen trenger hjelp, men her så har personen bokstavelig talt lagt på en haug med mursteiner for å gjøre alt mye tyngre. Snakk om å være lat, snakk om lite giverglede som koster så lite. Å være så lite givende av graqtis ting nekter jeg å være. Dette er vanlig høflighet i blant folk å hjelpe f.eks med barnevogn, eller tunge ting, men her blir man behandlet som en slave for samfunnet, og deretter kritisert. Hvis man svarer saklig tilbake så blir man kritisert enda mer. Snakk om å ta å ta, men aldri gi - til en personene ikke kjenner en gang. Anonymkode: 90925...1d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå