Gå til innhold

Ekstrem fylleangst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med fylleangst hver gang jeg har vært ute. Det er nesten så ille at jeg må la være å dra ut. Noen som har tips mot det? Hva gjør du når du har det?

Anonymkode: 5357f...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reparerer som regel alltid. 

Egg og bacon og en bloody mary eller to ved siden av gjør susen. 

Anonymkode: 0a5eb...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier også alltid å få det, selv om jeg aldri drikker så mye at jeg ikke husker ting. Får riktignok angst etter alle sosiale settinger jeg har vært på da :P Pleier bare å gå gjennom det jeg har gjort, se objektivt på det, og kommer som oftest fram til at jeg egentlig ikke har gjort noe galt. Uansett hva hjernen min prøver å fortelle meg :P 

Anonymkode: 0770f...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylleangst er ofte en bivirking av alkohol, og har ikke alltid sammenheng med mengden alkohol. Jeg kan få ekstrem fylleangst av ett glass vin/øl, til tross for at jeg husker alt. Kroppen reagerer ofte på alkohol med å gi meg angst. Andre ganger drikker jeg mye og får ingen angst. Som sagt, en vanlig bivirking av alkohol. Med mindre du vet du har gjort noe dumt/ikke husker er det greiest å bare ignorere og ri det ut. Se film, spis mat og gå tur! 

Jeg har sluttet å drikke særlig alkohol med mindre jeg er rundt folk jeg er trygg på, da angsten kan bli såpass sterk at det ikke er verdt det.

Anonymkode: a826a...8bf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og fylleangst. Fører som oftest til at man bare sitter hjemme hele søndagen fordi en ikke har lyst til å gå ut. Jeg kvier meg bare for å gå bort til søppelkassa. Noia.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spiderman
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Sliter med fylleangst hver gang jeg har vært ute. Det er nesten så ille at jeg må la være å dra ut. Noen som har tips mot det? Hva gjør du når du har det?

Hvis du sitter og uroer deg for hva du gjorde når du drakk så foreslår jeg at du tar deg en dusj, setter på en film og heller sparer grublinga til i morgen.

Dette er noe du kan gjøre uansett hva som plager deg. Det går jo over til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fylleangst akkurat, men kan føle meg deprimert i to dager etterpå😔 men heldigvis vet jeg at det går over😉 god bedring TS!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat og drikke. Har latt være å gå ut, greier man ikke så gjør jo ikke det noe. Fant en gang en tråd her på KG om ting man har gjort i fylla som man angret på, det hjalp. Da var det jo ikke bare det fysiske, men også det at jeg faktisk hadde dummet meg ut. Hjalp å lese om at det er andre som har vært verre :-) Det kan jo være du greier å ta deg en kveldstur for å få luft.

Anonymkode: df8c2...9a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg får aldri det jeg, så for meg er det null stress.

Jeg kan føle meg litt uggen og sånt, men det er det. Muligens litt hodepine. Det hjelper med vann.
Vil gi et tips som kan hjelpe: Ikke drikk billig sprit, ikke bland vin, sprit og øl. Hold dere til en viss mengde drikke, så slipper man fylleangst. :P Hvis man vil bli full på fest så vit deres begrensinger. Ikke drikk så mye når man selv vet at man blir dårlig. Hva er gøy med å bli så drita at man ikke husker noe?
Det er mye gøyere å drikke 5 øl, og et par drinker (da er jeg god i farta) og føle seg ok dagen derpå, enn å nesten vær død etter alkoholforgiftning, for det er nesten det det er hvis man blir så dårlig av ei fyllekule.
Og: Ikke drikk hjemmebrent (jeg har fått fylleangst og blitt kjempe dårlig en gang, og da drakk jeg litt hjemmebrent). Pjuk.

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fylleangst er ofte en bivirking av alkohol, og har ikke alltid sammenheng med mengden alkohol. Jeg kan få ekstrem fylleangst av ett glass vin/øl, til tross for at jeg husker alt. Kroppen reagerer ofte på alkohol med å gi meg angst. Andre ganger drikker jeg mye og får ingen angst. Som sagt, en vanlig bivirking av alkohol. Med mindre du vet du har gjort noe dumt/ikke husker er det greiest å bare ignorere og ri det ut. Se film, spis mat og gå tur! 

Jeg har sluttet å drikke særlig alkohol med mindre jeg er rundt folk jeg er trygg på, da angsten kan bli såpass sterk at det ikke er verdt det.

Anonymkode: a826a...8bf

Dette har jeg aldri hørt om. Kan du vise til en side der det står om dette? 

Anonymkode: 59be8...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem. Begynte å drikke når jeg var tidlig tenårene, da var det ingen bivirkninger. men fylla ble litt vel morsom med årene, alkoholen var en venn som dolket meg i ryggen hardt etter vert. Den bygde meg opp når jeg drakk, rev meg ned fra slutten av kvelden og dagen etterpå. Har blitt så drita at jeg ikke husker noe, og fått hørt ting, så jeg har vært ekstra forsiktig med sprit etter det, særlig hjembrent (rører ikke lenger). 
Mulig kroppen får et traume etter en slik opplevelse, at den reagerer med angst så fort alkoholen har vært i blodet. Jeg har også kunne drikke moderate mengder etter hvert, huske alt men likevel fått angst. Jeg innså jo at selv om jeg ikke ble full, drakk jeg mer enn planlagt. Så, selv moderate mengder kan gjøre at du mister litt kontroll, fordi du drikker mer enn du lover deg selv. 

Anonymkode: f7791...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28.8.2016 at 13.48, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg slet mye med fylleangst før. Så tok jeg tak i alkoholproblemet mitt, og begynte å drikke med måte. Nå har jeg hverken angst eller fylleangst.

Før så brukte jeg å drikke mer når jeg hadde angst, en liten sixpack eller to tok vanligvis knekken på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fylleangst bare av et eller to glass vin :P Min absolutt eneste løsning er å ta beroligende.. Jeg har ikke sjans ellers. Får ikke sove eller noe etter jeg har drukket. Fet mat, film-maraton, brus og beroligende er eneste komboen. 

Anonymkode: 748b8...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.8.2016 at 13.48, AnonymBruker skrev:

Hei

Slutt å drikke alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...