Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde aldri noe problem med kviser før men har nå slitt med det i en lengre periode, og akkurat nå er det verre enn før. Jeg bruker basiderm oil control foam wash og det hjelper litt men skulle gjerne vært helt kvisefri. Noen som har noen tips?

Anonymkode: d2053...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri noe problem med kviser før men har nå slitt med det i en lengre periode, og akkurat nå er det verre enn før. Jeg bruker basiderm oil control foam wash og det hjelper litt men skulle gjerne vært helt kvisefri. Noen som har noen tips?

Anonymkode: d2053...9c3

Garnier Pure 3 i 1! Den kan brukes som ansiktsvask, ansiktsskrubb og maske! 

Anonymkode: 652da...6c4

Skrevet (endret)

Jeg ville styrt unna begge to. Billigkremer og rens kjøpt på matbutikken er rimelige av en grunn, de inneholder mindre gode ingredienser som kan virke irriterende eller komedogent(tette porene) i huden. Apotekvarer er nok noe over matbutikkkremer i kvalitet, men fortsatt tror mange at fordi produktene er fra apoteket inneholder de det beste for huden din. Farmasøytene på apoteket har ikke like mye dybde i dermatologi og hudpleie som de har i medisiner, slik at man ikke alltid får anbefalt det som er rett for deg (selv om fler og fler farmasøyeter nå deltar på et hudpleiekurs, eller to). Dessuten synes jeg personlig ikke ingrediensene som brukes i apotekkremer alltid er så veldig ideelle. Jeg ville anbefalt deg en skånsom rens, gjerne basert på naturlige og rene ingredienser, morgen og kveld. Alt fra helsekost, hudpleiesalong til noen apotekvarer kan fungere for deg. Det spørs jo veldig på huden din og hvordan den oppfører seg. Og hvilket produkt du velger til akkurat din hud. Jeg ville anbefalt deg å få en hudterapeut og/eller en hudlege til å se på huden din for de beste anbefalingene, eller lest deg opp litt selv på nettet. Det finnes en masse omtaler og anbefalinger på nett, og egne nettsider som lærer deg hva slags ingredienser det kan være lurt å unngå om man f.eks har et akneproblem eller oversensitiv hud. Husk også å peel huden en gang i uka (enzympeeling om du er veldig sensitiv og kvisene er veldig betente, kornpeeling hvis ikke), bruke gode fuktighetsgivende produkter (fukt er cluet! tørker huden ut får du bare mer kviser). Gjerne toner, maske og serum også, med aktive ingredienser som ytterlige forbedrer kviseproblemet. Men det blir kanskje for mye for noen til å begynne med. Rens morgen og kveld  + fuktighetskrem er det aller viktigste!

Endret av Underhuden
Hele teksten kom ikke med, ble borte, la inn på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...