Gå til innhold

Åndeutryddning - barndomsvenn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke så langt i fra ei jeg kjenner så bor en barndomsvenn. De bor i blokk, og i de blokkene der så spøker det.
De har visst ritualer seg i mellom for å påkalle ånder og sånt. De er en familie på 20 stk som bastant mener at det går igjen i blokken de bor i, og at dette har skapt problemer for dem. Så store problemer at personligheter og alt ble byttet om av ånder (hvordan enn det foregår - merker at jeg ikke vil vite akkurat dèt).

Hvordan hadde dere reagert på at noen mente dem gjorde sånt?

Anonymkode: cc63e...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...

Eg hadde ikkje reagert nevneverdig, tar sånt med ei klype salt.

Men fra spøkelsesjegere sitt synspunkt, så er det veldig dumt å drive med ritualer og sånt for å påkalle ånder - spes. om man bruker ouija brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NordTroll skrev:

Men fra spøkelsesjegere sitt synspunkt, så er det veldig dumt å drive med ritualer og sånt for å påkalle ånder - spes. om man bruker ouija brett.

Ta å les litt om historien til det brettet. Det er en selskapslek, ikke noe farlig akkurat. :)

Anonymkode: 42152...a9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta å les litt om historien til det brettet. Det er en selskapslek, ikke noe farlig akkurat. :)

Hva var det eg skreiv? Spøkelsesjegere sitt synspunkt, ikkje mitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, NordTroll skrev:

...

Eg hadde ikkje reagert nevneverdig, tar sånt med ei klype salt.

De gjorde ikke det - de påkalte dem på andre måter. Ja, de nevnte noe om det også - at det var farlig for da kunne de igjenoppstå faktisk. Ble helt satt ut, for dem tror på sånt - på ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey? :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De gjorde ikke det - de påkalte dem på andre måter. Ja, de nevnte noe om det også - at det var farlig for da kunne de igjenoppstå faktisk. Ble helt satt ut, for dem tror på sånt - på ordentlig.

I følge de utallige spøkelsesprogrammene eg har sett, så åpner det visstnok ei dør som kan slippe igjennom gudene veit hva av ånder og demoner, og vil gjøre situasjonen mye verre. Eg tror på gjengangere, men veldig mange historier er oppspinn, fabrikert av folk som vil ha sine 15 minutter i søkelyset. Derfor tar eg det meste med ei klype salt når eg hører om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okey? :roll:

Ja, det ble laget som et spill opprinnelig. Spiritisme og slikt var veldig populært på slutten av attenhundretallet. Det er ingenting farlig med et ouijabrett, annet enn hvis du slår noen i hodet med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NordTroll skrev:

I følge de utallige spøkelsesprogrammene eg har sett, så åpner det visstnok ei dør som kan slippe igjennom gudene veit hva av ånder og demoner, og vil gjøre situasjonen mye verre. Eg tror på gjengangere, men veldig mange historier er oppspinn, fabrikert av folk som vil ha sine 15 minutter i søkelyset. Derfor tar eg det meste med ei klype salt når eg hører om sånt.

Da burde du google det og lese om opprinnelsen. Ouijabrett er som monopol, et kommersielt produkt laget for å selge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville avbrutt kontakten med disse menneskene. Greit jeg tolererer at barn tror på spøkelser og eventyr men ikke voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NordTroll skrev:

Spøkelsesprogrammer er ikke vitenskap, de er underholdning. Akkurat som ouijabrettet. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da burde du google det og lese om opprinnelsen. Ouijabrett er som monopol, et kommersielt produkt laget for å selge. 

Eg er dessverre ikkje interessert.

8 minutter siden, Frøkensina skrev:

Spøkelsesprogrammer er ikke vitenskap, de er underholdning. Akkurat som ouijabrettet. 

Yes, yes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sunday, August 28, 2016 at 15.52, AnonymBruker skrev:

Siden det er en familie på 20 (!!!) i samme blokk og hele gjengen tror på ånder/spøkelser, tenker jeg at de kan være afrikanske? Det er mye åndetro i en del afrikanske kulturer. 

Ellers tror jo folk på mye rart! Bryr meg stort sett ikke....men synes det er ille når de indoktrinerer unger!

Anonymkode: e75df...f19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.8.2016 at 12.36, AnonymBruker skrev:

Ikke så langt i fra ei jeg kjenner så bor en barndomsvenn. De bor i blokk, og i de blokkene der så spøker det.
De har visst ritualer seg i mellom for å påkalle ånder og sånt. De er en familie på 20 stk som bastant mener at det går igjen i blokken de bor i, og at dette har skapt problemer for dem. Så store problemer at personligheter og alt ble byttet om av ånder (hvordan enn det foregår - merker at jeg ikke vil vite akkurat dèt).

Bedt de slutte å røyke sokkene sine...

Om de driver og påkaller ånder, også klager de over at åndene skaper problemer for de? Eh, så slutt å påkalle åndene da!
Ring Lilly Bendriss og be henne jage de ut :)

Eller slutt med dop.

Anonymkode: 11c93...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/28/2016 at 12.36, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tenkt at de er splitter pine gærne. Det er forresten ingenting som heter "det spøker der", det er noen som innbiller seg at det spøker der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familien påkaller ånder og når åndene kommer klager familien på at det er ånder i huset? Snakk om falsk gjestfrihet!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Familien påkaller ånder og når åndene kommer klager familien på at det er ånder i huset? Snakk om falsk gjestfrihet!

Klager du ikke hvis du får ånder i huset da? :fnise:

Anonymkode: 46983...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klager du ikke hvis du får ånder i huset da? :fnise:

Anonymkode: 46983...30c

Det får jeg ikke. Har en enhjørning som vokter døren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Det får jeg ikke. Har en enhjørning som vokter døren.

:laugh: Jeg vil også ha en enhjørning! Er det bare å kalle på dem tro? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...