Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den 28.8.2016 at 11.45, AnonymBruker skrev:

Går det an å ha to religiomer? 2 dåp? Både være kristen og muslim? 

Anonymkode: 67460...71e

Nei, skulle tro at det vanligvis ikke går, med mindre man snakker om enkelte sekter/grupper som blander(har hørt at Ahmadiyah-muslimer praktiserer en spesiell variant av islam). Ville heller aldri ha slått meg til en religion, egentlig. Hvorfor ikke bare si at man har en tro, om man skal tro på noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å se på de 10 bud det.

1. Du skal ikke ha andre guder enn meg

Andre guder enn den treenige gud er ikke lov.

Anonymkode: bfcfb...160

Skrevet
Den 28.8.2016 at 11.48, Loki Laufeyson skrev:

Nei, kristendom er en vanntro religion i følge islam. Så det går nok ikke.

Det er her islam forvirrer noe. Alle disse religionene virker som de stadig vekk har hatt sine 'vanntro' svin. Det er bare å se hvordan kristendommen ble innført i Norge. 

Det som likevel forvirrer meg litt er at islam på en side anser jøder og kristne som 'bokens folk', dvs at de ser på dem som tror på samme Gud, eller noe(Allah er, såvidt jeg har skjønt, bare et annet ord for Gud, ettersom arabiske kristne og jøder også bruker ordet 'Allah' såvidt jeg husker). Men samtidig er det også ganske harde ord rettet mot jøder i Koranen. Noe Midtøsten-konflikten og dagens islamister later til å være veldig drevet av i kampen med Israel. Historisk sett, hadde man statusen dhimmi som ble gitt til kristne og jøder, under forutsetning at de underkastet seg skatten som måtte betales til muslimene. Men jeg synes å huske at historisk har det også noen intense forfølgelser, deriblant i India. Samtidig er det forbudt å bygge en kirke i Saudi Arabia, som følger wahhabismens versjon av islam. 

Skrevet
Den 28.8.2016 at 11.48, Loki Laufeyson skrev:

Nei, kristendom er en vanntro religion i følge islam. Så det går nok ikke.

Nei,muslimer er hedninger i h t kristendommen. Så det går nok ikke.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlig talt? Hvor i alle dager har jeg uttrykket at jeg er rasist. Prøver du å fortelle meg at det IKKE er greit i islam å gifte seg som 12 åring? Eller at det er helt OK for en kvinne å gå ut offentlig uten et mannlig familiemedlem tilstede? Poenget mitt er at kristendommen og islam er like forskjellige som natt og dag, så jeg kan i allefall IKKE se hvordan det er mulig å leve etter både bibelen Guds ord og samtidig koranen. Det er total kræsj. Ja, det gamle testamentet og koranen er nesten identisk. Men skal du leve etter det gamle testamentet så foreslår jeg at du heller lærer litt om jødedommen. Men det går jo heller ikke med tanke på at muslimer og jøder hater hverandre. Jeg er så drit luta lei av å få rasist slengt i trynet hver gang en prøver å ytre sine meninger på nett. 

OG FORRESTEN. en kan hate islam så mye man vil, men det vil allikevel ikke kunne kalles å være rasistisk. Eller vet du ikke forskjellen på rase og religion? Kom heller tilbake den dagen jeg sier at alle mørkhudede, kinesere, eller mexicanere skulle vært utryddet. Makan

Anonymkode: 7fb08...0ea

Det er så morsomt når folk som ikke har peiling uttaler seg :fnise: Det er like mange nyanser i islam som de er i kristendommen. Dessuten hater ikke muslimer og jøder hverandre. Vet du at for eksempel i 2. verdenskrig deltok 900.000 muslimer i krigen, på vår side? Ikke spre dårlige holdninger, det går ut over sånne mennesker som de fine jeg er tante, søster, og svigerinne til :) 

Et eksempel fra vår familie; for de 2 som er muslimer er jula veldig viktig. Det er en fin familiehøytid og Jesus er en viktig profet i islam. Visste du at det kan vær sånn?

Anonymkode: c42c5...143

Skrevet

Det er samme guden i begge religionene så det er vel mulig. 

Skrevet
16 timer siden, Stiani skrev:

Det må være det dummeste jeg har hørt. Hvorfor isåfall finnes det 2 religioner, og er så mye ødeleggelse på jorda? Greit det er "samme gud",men det er ikke så svart/hvitt. 

Skrevet
18 timer siden, Stiani skrev:

Greit nok at det er samme Gud i jødedommen, islam og kristendommen. Men hva hjelper vel da, når disse tre religionene har hver sin oppfatning av hvordan du skal leve livet ditt for Gud? 

• Liker 1
Skrevet

Man kan sikkert være kulturelt kristen og muslim uten problemer. Men personlig kristen og personlig muslim? Det går ikke. Det motsier hverandre. 

Anonymkode: 74d66...a8a

• Liker 2
Skrevet
Den 28.8.2016 at 12.15, AnonymBruker skrev:

Jo det går helt fint :) Har familie der den ene er muslim og den andre ikke. I det ene paret er hun muslim, han kristen. I det andre paret er han muslim og hun ateist. De har levd helt normale liv, de første i mer enn 20 år, det andre i ca 12 år nå. Det handler om kompromisser, avtaler, og gjensidig respekt :)

Anonymkode: c42c5...143

Hvordan gikk/fikk hun muslimske til det? Var det helt ok for familien, ble hun utstøtt, ble han det? :)

Skrevet
Den 2.9.2016 at 11.59, AnonymBruker skrev:

Det er da veldig forvirrende for et barn å skulle ha to religioner å forholde seg til..... Som kristen tror man på at Jesus er Guds sønn, at han døde på korset for våre synder og sto opp igjen, og derfra skal komme tilbake for å dømme levende og døde. Kristendommen er FREDELIG. 

Som muslim lever man etter profeten Muhammed, som sier at flerkoneri og barnebruder er greit. Og at alle vantro skal drepes. ser du ikke selv hvor mye disse to krasjer med hverandre?? Mitt forslag til deg, hold navnefest og la den stakkars ungen bestemme selv når den blir stor nok til å forstå, og vet selv hva h*n vil tro på. Kjære vene altså. to religioner pakket på et lite barn. Huff, nei dette er ikke deres valg. 

Vranglære på sitt høyeste! 

Anonymkode: 04815...b19

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Tabita skrev:

Hvordan gikk/fikk hun muslimske til det? Var det helt ok for familien, ble hun utstøtt, ble han det? :)

Nei det gikk helt fint. Vi er vanlige folk alle sammen.:)

Skrevet
Den 9/6/2016 at 9.03, AnonymBruker skrev:

Greit nok at det er samme Gud i jødedommen, islam og kristendommen. Men hva hjelper vel da, når disse tre religionene har hver sin oppfatning av hvordan du skal leve livet ditt for Gud? 

Den 9/6/2016 at 7.04, AnonymBruker skrev:

Det må være det dummeste jeg har hørt. Hvorfor isåfall finnes det 2 religioner, og er så mye ødeleggelse på jorda? Greit det er "samme gud",men det er ikke så svart/hvitt. 

Ingenting av det spiller noen rolle fordi man havner i samme himmel uansett. 

Skrevet
Den 10.9.2016 at 16.52, Stiani skrev:

Ingenting av det spiller noen rolle fordi man havner i samme himmel uansett. 

Du bør tenke over hva du skriver... noe så idiotisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...