AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #1 Skrevet 28. august 2016 Vi hr 4 gutter i alder fra 9 til 12. I år har vi bestemt oss å prøve å finne nye regler rundt spilling, lekser og hjemmeoppgaver. Før var det at de ikke fikk spille i ukedagene, men det kan vi ikke fortsette mer. Leksen gjøres rett etter skolen. Jeg har vært hjemme de to siste årene og det var mye lettere å følge med. Nå kommer de hjem og er alene til kl 16.00. Hvilken regler har dere ? Anonymkode: 53500...368
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #2 Skrevet 28. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hr 4 gutter i alder fra 9 til 12. I år har vi bestemt oss å prøve å finne nye regler rundt spilling, lekser og hjemmeoppgaver. Før var det at de ikke fikk spille i ukedagene, men det kan vi ikke fortsette mer. Leksen gjøres rett etter skolen. Jeg har vært hjemme de to siste årene og det var mye lettere å følge med. Nå kommer de hjem og er alene til kl 16.00. Hvilken regler har dere ? Anonymkode: 53500...368 Kanskje de kan få spille til dere kommer hjem da? Ellers - sett en regel på maks en time! Og ingen ipad eller spill om de har besøk. Da må de leke. Og lekser gjøres mens du lager middag, så er du tilgjengelig dersom de trenger hjelp. Anonymkode: 7312c...f8d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #3 Skrevet 28. august 2016 Det spiller vel ingen rolle når hjemme-leksene blir gjort, så lenge det faktisk blir gjennomført? Skole-barn blir sikkert slitne etter en lang "arbeidsdag" de også. Kanskje de heller vil slappe av med litt TV eller dataspill, før de faktisk begynner med leksene sine? Anonymkode: 4fd95...0fc 2
skruf Skrevet 29. august 2016 #4 Skrevet 29. august 2016 Døtrene mine har alltid fått lov å slappe av en halvtime etter at de kommer hjem fra skolen (da er det nettbrettene som teller ) før de setter igang med leksene. Etter middag så bruker jeg eller mannen min å se over leksene, og evt hjelpe de med oppgaver de ikke har fått til eller forstått. De er såpass vant med dette at det går automatisk egentlig. (synes det er greit at lekser blir gjort relativt tidlig, så har de kveldene fri. Å gjøre lekser før sengetid funker iallefall ikke for mine barn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå