AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #1 Skrevet 28. august 2016 Hei. Parkdress en fra i fjor må byttes ut i løpet av høsten, tidlig vinter. Er usikker på hva som lønner seg -ny Parkdress eller 2 delt jakke og bukse? Syns pris på 2 delt er stiv,men ser smidig at barnet ser på seg selv som større når det ikke har parkdress. Hva har dere valgt? Fines det et billig to delt alternativ? Hun er straks 4 år men bruker 6 år i klær. Anonymkode: dc6ef...fbb
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #2 Skrevet 28. august 2016 Ta nå for all del heldress. Det er ekstra stress for ungen å få på seg todelt.. og det er mye mer praktisk. 1. Klassingen min fikk todelt høstdress. Den ble dårlig brukt. Hun glemte buksa, glemte å bruke den, osv. Nå som hun er noen år eldre, skal jeg kjøpe todelt igjen, tror ikke heldress hadde Vært veldig populært å bruke lenger egentlig. La dattern din føle seg eldre på andre måter. Todelt dress føler hun seg nok større med, fordi hun bruker doble tiden på skifting. Anonymkode: 3cb76...168
stan Skrevet 28. august 2016 #3 Skrevet 28. august 2016 Hadde nok gått for todelt. Det er lettere å ta av og på. Og mer fleksibelt. Noen ganger er været sånn at det bare er buksa som trengs. Vi har kjøpt mye på Coop/ obs har funnet greie og ikke altfor dyre klær der. Men også slått til på enkelte tilbud. Vi har kjøpt slik at vi har to sett hele tiden. Ett som snart blir for lite, og et "nytt" som kanskje er litt for stort. Veldig praktisk, gir litt bedre tid til å vaske og tørke.
Arkana Skrevet 28. august 2016 #4 Skrevet 28. august 2016 Jeg ville holdt meg til heldress så lenge de går i barnehagen. Raskere og enklere å ta på. Selv på skolen er det veldig mange som foretrekker heldress de første årene fordi det er mye enklere og barnet da faktisk alltid er riktig kledt framfor at det dropper buksa fordi alle de som har heldress og har kledt på seg i en fart og er ute og leker allerede.
Gjest Magnifiq Skrevet 28. august 2016 #5 Skrevet 28. august 2016 Heldress! Det har vi hatt til og med første klasse.
Sariou Skrevet 28. august 2016 #6 Skrevet 28. august 2016 Heldress så lenge de går i barnehagen. Vi har dog hatt todelt hengende hjemme fordi vinterjakke må han jo ha uansett og da slipper vi å ta vinterdressen med fram og tilbake.
Maiava88 Skrevet 28. august 2016 #7 Skrevet 28. august 2016 Vi har begge deler hengende i barnehage. Min snart fireåring har ingen problemer med å ta på seg noe av det. Enkelte med to-delt med tanke på do-gåing.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #8 Skrevet 28. august 2016 3 minutter siden, Maiava88 skrev: Vi har begge deler hengende i barnehage. Min snart fireåring har ingen problemer med å ta på seg noe av det. Enkelte med to-delt med tanke på do-gåing. Ikke helt enig med do-gåing argumentet ditt, ihvertfall ikke når det haster. Så små bør ha seler om de skal ha bukse, og da blir det fort knotete når en først skal av med jakka og så ta av buksa. Jeg synes det er mye greiere å dra ned glidelåsen på en heldress, dra av ermene og sette ungen på do. Anonymkode: 25473...016 1
Arkana Skrevet 28. august 2016 #9 Skrevet 28. august 2016 Enig med siste AB her. Yngre barn bør ha høye vinterbukser med seler for at de skal sitte ordentlig og fordi det ellers fort blir glipe mellom bukse og jakke når de er så aktive som de er. Og med slike bukser må man uansett av med jakka før man skal på do og da er det greiere med heldress. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #10 Skrevet 29. august 2016 Hvis jeg forstår deg riktig, er det ikke vinterdress det er snakk om, men skalldress kontra skalljakke + bukse? Vår på snart 3 bruker hel vinterdress, men todelt sett på høsten/våren. Vi bruker til og med en vanlig bukse uten seler - er det vått brukes regntøyet. Jeg synes det er kjempepraktisk med to deler, og bruker ofte jakka alene. Vi har kjøpt litt forskjellig, men er faktisk ganske fornøyd med skallbukse fra HM. Den er til og med kjøpt på salg, så kostet nærmest ingenting. Ellers har vi også hatt et forholdsvis billig sett med litt mer foring fra Stormberg, fornøyd med det også. Anonymkode: 3c432...4ba
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #11 Skrevet 29. august 2016 5 åringen min, som ikke er spesielt lang, nektet å bruke hel dress da andre i barnehagen brukte todelt. Den kampen orket jeg ikke å ta, og i år blir det også todelt til vinteren. Anonymkode: af59e...d63
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #12 Skrevet 29. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: 5 åringen min, som ikke er spesielt lang, nektet å bruke hel dress da andre i barnehagen brukte todelt. Den kampen orket jeg ikke å ta, og i år blir det også todelt til vinteren. Anonymkode: af59e...d63 Er det virkelig et alternativ? Her får ikke ungene valget en gang her. Heldress er best for de små, ferdig snakka. Anonymkode: b8665...f37
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #13 Skrevet 29. august 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig et alternativ? Her får ikke ungene valget en gang her. Heldress er best for de små, ferdig snakka. Anonymkode: b8665...f37 Hvorfor er det best?? Hadde det vært en regel så hadde vi forholdt oss til det. Men når "alle andre" har todelt så er det det vi kommer til å kjøre i år også. Og så får vi vurdere om det er behov for noe annet. Todelt dress på høst/vår er jeg ihvertfall ikke i tvil om. Tror knapt overtrekksbuksen var i bruk i det hele tatt i våres... Anonymkode: af59e...d63
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #14 Skrevet 29. august 2016 Jeg har en som bruker 110 (3 år) og vi har heldress. Det er fordi jeg kjøper vanntette parkdresser som kan brukes som regntøy, og da er det kjekt at den er hel når det bades i sølepytter... Du må jo se an ungen, er det et aktivt barn som bader i sølepytter, eller en som leker rolig? Trenger de barnehageansatte/du å kunne ta av dressen raskt for å gå på do, eller går det greit å holde seg litt? Anonymkode: a0e66...6ea
Sariou Skrevet 29. august 2016 #15 Skrevet 29. august 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig et alternativ? Her får ikke ungene valget en gang her. Heldress er best for de små, ferdig snakka. Anonymkode: b8665...f37 Men er det så mye bedre at det er verdt å lage en maktkamp av? Jeg er veldig for å gi ungene mulighet til å bestemme over ting som det ikke har potensielt veldig negative konsekvenser at de bestemmer over. Hadde barnet mitt insistert på todelt vintertøy, er det verste som kunne skjedd at han fikk snø under jakka og at det tok litt lenger tid å kle på seg. Det er ikke en spesielt alvorlig konsekvens i mine øyne. Jeg skjønner ikke vitsen med den "jeg bestemmer uansett!!"-holdningen en del foreldre insisterer på. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #16 Skrevet 29. august 2016 Vår fireåring elsker å sitte i sandkassa, så her er det heldress i barnehagen. Ellers kommer sanda inn overalt... Jeg synes også det er mye er lettvint med påkledning etc å bare ha en dress, enn å ha bukser med seler/belte. Mine to barn er lange og slanke, og barnebukser generelt er altfor vide i livet for dem. Anonymkode: 2dcc6...353
Vera Vinge Skrevet 29. august 2016 #17 Skrevet 29. august 2016 Min 4-åring bruker heldress, og det er det vanlige for de fleste barnehagebarna. Jeg har aldri tenkt at han skulle føle seg eldre av todelt, eller at det skulle være noe mål å føle seg eldre heller, så lenge han ikke er opptatt av det selv. Han har også overtrekksbukse- og jakke, men som sett brukes det mest hjemme og på hytta.
Wit Skrevet 29. august 2016 #18 Skrevet 29. august 2016 Vi brukte heldress hele tiden i barnehagen. Det er enklere for barnet å få av og på, og den gir god bevegelse. Todelt er mer styr å få av og på og det kan ofte haste når de skal på do. Min datter hadde heldress som hun brukte hjemme når hun lekte ute om vinteren til og med 3. klasse og jeg tror ikke hun følte seg større eller mindre på grunn av det.
Amys Skrevet 29. august 2016 #19 Skrevet 29. august 2016 Todelt er lettere å få til å passe, eldste min er 4, og dressene hans har enten vært for store oppe og for korte nede eller omvendt til nå. Dessuten trenger man ikke å bruke både jakka og buksen på en gang, så det er mer praktisk på høsten når været skifter fort. Angående dogåing virker det som todelt er lettest for min, han tar av jakka og trekker buksen ned, når han har hel dress tar han av hele dressen (og da også skoene), tror det er vanskelig med hele dressen rundt anklene, lettere med bare bukse.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #20 Skrevet 29. august 2016 Hel dress så lenge du får det på barnet... Altså opp i skolealder og videre. Anonymkode: 6d417...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå