Alenetilen Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 (endret) Hei alle dere der ute! Håper dere kan hjelpe meg. Fikk idag melding med bildebevis av ei venninne at barnefar legger ut bilde av babyen vår på Tinder. Jeg er alene med foreldreansvaret og barnefar har aldri stilt opp. I svangerskapet kalte han oss bare for "fitteskatt" og han hører aldri på meg. Har bedt han ta vekk bildene av babyen, men han vil ikke høre. Er dette en sak som kan anmeldes? Vil virkelig ikke at bildene av lille skal være på Tinder! Det må da være en utsatt plass for pedofile tenker jeg🙄 Endret 28. august 2016 av Alenetilen
Sulosi Skrevet 28. august 2016 #2 Skrevet 28. august 2016 Snakk med politiet du. De kan ta han inn til en liten samtale om bildebok på nett. Ellers kan du få time hos familiekontoret og ta det opp der. Slett-meg.no finnes vel kanskje ikke lengre.... 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #3 Skrevet 28. august 2016 39 minutter siden, Alenetilen skrev: Hei alle dere der ute! Håper dere kan hjelpe meg. Fikk idag melding med bildebevis av ei venninne at barnefar legger ut bilde av babyen vår på Tinder. Jeg er alene med foreldreansvaret og barnefar har aldri stilt opp. I svangerskapet kalte han oss bare for "fitteskatt" og han hører aldri på meg. Har bedt han ta vekk bildene av babyen, men han vil ikke høre. Er dette en sak som kan anmeldes? Vil virkelig ikke at bildene av lille skal være på Tinder! Det må da være en utsatt plass for pedofile tenker jeg🙄 Ta skjermbilder av bildene på tinter,anmeld han hos politiet. Ta vare på alle bevis, det høres ut som han burde miste omsorgretten. Og vurder om du skal ta det til retten. Anonymkode: 8f89a...4ae 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #4 Skrevet 28. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta skjermbilder av bildene på tinter,anmeld han hos politiet. Ta vare på alle bevis, det høres ut som han burde miste omsorgretten. Og vurder om du skal ta det til retten. Anonymkode: 8f89a...4ae Amen. Og det gjelder å gjøre dette NÅ! Anonymkode: 41d77...1fc 2
Alenetilen Skrevet 28. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta skjermbilder av bildene på tinter,anmeld han hos politiet. Ta vare på alle bevis, det høres ut som han burde miste omsorgretten. Og vurder om du skal ta det til retten. Anonymkode: 8f89a...4ae Takk for svar! Da blir det lensmannkontoret på mandag med en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #6 Skrevet 28. august 2016 Et øyeblikk siden, Alenetilen skrev: Takk for svar! Da blir det lensmannkontoret på mandag med en gang. Bra! Prøv å også slettmeg.no/kontakte tinder om slette bildene. Tilfelle det tar lang tid-men husk å ta vare på bevisene ellers så har du ingen sak. Lykke til Hold oss opptadert Anonymkode: 8f89a...4ae 2
Peter007 Skrevet 28. august 2016 #7 Skrevet 28. august 2016 13 timer siden, Alenetilen skrev: Hei alle dere der ute! Håper dere kan hjelpe meg. Fikk idag melding med bildebevis av ei venninne at barnefar legger ut bilde av babyen vår på Tinder. Jeg er alene med foreldreansvaret og barnefar har aldri stilt opp. I svangerskapet kalte han oss bare for "fitteskatt" og han hører aldri på meg. Har bedt han ta vekk bildene av babyen, men han vil ikke høre. Er dette en sak som kan anmeldes? Vil virkelig ikke at bildene av lille skal være på Tinder! Det må da være en utsatt plass for pedofile tenker jeg🙄 Barn har ikke noe på noen internet- sider å gjøre. Gruppebilde kan aksepteres. Men dette er nå min menig. Dette gjelder nå også FB.Dere skal huske at alt av bilder også fra de mest uskyldige steder kan bli misbrukt. De pedofile finner frem over alt. At noen bruker barnet på dating side for å fremstå som en familekjær mann virker nå litt spesielt. Det kan nå tenkes det har motsatt effekt? Lovligheten skal jeg ikke si så mye om, men siden han IKKE har foreldreansvar kan du nok kreve det fjernet. Har far hatt foreldeansvar kunne du nok ikke si så mye kan jeg tenke meg. Så om far har bilder her eller der er prinsippet det samme. Tenk over dette selv TS. Har du bilder her eller der av barnet blir resultatet det samme, om noen velger misbruke det. Det samme gjelder om skole eller barnehage legger ut bilder. Her er det ikke altså far eller Tinder som er problemet. Men potensiellemisbrukere av barnebilder.
Peter007 Skrevet 28. august 2016 #8 Skrevet 28. august 2016 Kan vel tilføye at Solusi hadde et innlegg det et verdt å tenke. Ikke det at det et noen stor politisak, men det klart barnebilder på nett kan misbrukes uansett. Dette kan nok både politi og familevern kontoret opplyse om. Dette gjelder også deg TS.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #9 Skrevet 28. august 2016 12 timer siden, Alenetilen skrev: Takk for svar! Da blir det lensmannkontoret på mandag med en gang. Husk å presisere der at du har foreldreansvaret alene. Da MÅ de ta det på alvor. Anonymkode: fc2cd...0f9
Gjest Skrevet 28. august 2016 #10 Skrevet 28. august 2016 Tråden er ryddet for personangrep. Ann Christin, mod
Gjest H Smith Skrevet 28. august 2016 #11 Skrevet 28. august 2016 Finnes det noe mer trist og trasig enn å bruke barnet ditt, som du ikke følger opp, som et sjekkemiddel? Da har du sunket dypt i livet ditt. Kommer til å være mange foreldre som om noen år kommer til å få store problemer med sønner og døtre som finner ut at det er masse bilder av de ute på nettet, lagt ut av noen som er helt ureflektert over at at den lille om noen år ser dette og overhodet ikke synes det er ålreit.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #12 Skrevet 28. august 2016 Den 8/27/2016 at 1.56, Alenetilen skrev: Hei alle dere der ute! Håper dere kan hjelpe meg. Fikk idag melding med bildebevis av ei venninne at barnefar legger ut bilde av babyen vår på Tinder. Jeg er alene med foreldreansvaret og barnefar har aldri stilt opp. I svangerskapet kalte han oss bare for "fitteskatt" og han hører aldri på meg. Har bedt han ta vekk bildene av babyen, men han vil ikke høre. Er dette en sak som kan anmeldes? Vil virkelig ikke at bildene av lille skal være på Tinder! Det må da være en utsatt plass for pedofile tenker jeg🙄 Med mindre bildene er av noen form for seksuell karakter, er det ikke ulovlig å legge ut bilde av barnet sitt på sosiale medier. Skjønner at det er provoserende, men dette er ikke noe som omfatter et lovbrudd. Anonymkode: f1803...bec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå