Gå til innhold

Uforsvarlige hundeiere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en 19.år gammel jente som liker å gå ut på turer. Men det har seg slik at hver gang jeg tar meg en tur møter jeg på hunder som i 1/3 tilfeller ikke har på seg bånd. Dette opplever jeg også i parker. Personlig er jeg dødsredd hunder, bare tanken gir meg grøsser,  og slik har det alltid vært. Men det viser seg at mange hundeiere er enten uvitne eller bryr seg lite om at det finnes mennesker der ute som ikke er hunde-elskere, og da mener jeg at man skal ta ansvar og få bånd på hunden sin. En ting er om man er alene med hunden, men når man ser at det er andre mennesker som farer rundt må man ikke tro at alle blir like entusiastiske over å få en bikje etter seg. Fobi mot hunder er faktisk #2 mest vanligste fobi etter fobi mot etterkopp, så ta hensyn til andre rundt dere!

Anonymkode: 2a574...7af

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har det seg slik at båndtvangen er over og hundene kan gå uten (med mindre du bor i områder med forlengset båndtvang). Men kommer de bort til deg eller bare svinser de forbi deg og bryr seg døyten? Er det sistnevnte ser jeg ikke helt problemet, er det første ville jeg sagt ifra når jeg møtte eiere med løs hund, for de skal faktisk ha kontroll på hunden sin. Jeg siter ifra, da jeg har to stk i bånd og en er veldig usikker.

Skrevet

Begynn å brøl "gå vekk gå vekk!!" Kanskje de tar poenget

Anonymkode: 2f472...378

Skrevet

Jeg har hund selv og synes det er dødsirriterende at folk ikke kan ha kontroll på hundene sine og spørre før de slipper dem bort til oss. Spiller ingen rolle om det er båndtvang eller ikke. 

Anonymkode: 42666...2cb

• Liker 4
Skrevet

jeg har hunden min løs, men det er kun fordi jeg har stålkontroll på den og den løper ikke bort til andre mennesker eller dyr. Er det mange mennesker og jeg blir usikker på om jeg har hundens fulle oppmerksomhet, da blir den i bånd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...