Gå til innhold

Hvor mange nære venner har du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja som overskriften sier.. Hvor mange nære venner har du? 😊 Som du kan kalle venner og ikke bare bekjente. Litt nysgjerrig på hvor mange som er "normalt", da jeg selv føler jeg ikke har så mange..

Anonymkode: e5983...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med meg har antallet jeg vil kategorisere som venner variert mye, ettersom jeg har flyttet mye rundt og måttet begynne på nytt flere ganger. Jeg har ganske mange venner, men ettersom disse er spredt over hele landet (og faktisk hele verden), føler jeg meg ofte venneløs i hverdagen. Jeg har bare 2-3 venner som jeg ser på som nære, og ca. 15 som jeg vil kalle venner, selv om de fleste bor andre steder. 

Anonymkode: c0942...99e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uchiha Madbrah

3 bestevenner som jeg snakker med daglig. 3-4 andre veldig gode venner som jeg snakker med, men ikke hver dag, kanskje annenhver / hver tredje. Resten bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, selv om jeg slår av en prat hvis jeg møter dem irl og vi har det hyggelig sammen. Mer enn nok for meg og er superfornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2, og det er vel de eneste vennene jeg har, selv om jeg har flere godt bekjente jeg møter fra tid til annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske mange venner, egentlig. Men det er komplisert.

B- kjedelig, men samtidig grei å ha. Veldig hyggelig, gjør mye for vennene sine. Men ikke en jeg kan snakke med om ting. Spør jeg han om han vil være med å gjøre noe, som f.eks; kjøretur-han har lappen, dra å spise-liker ikke å spise alene, osv. Til en viss grad siste valget. Han blir aldri bedt med om det er fler som møtes ilag. 

N- min beste venninne igjennom alle tider. Kjent henne siden før jeg kan huske, klassevenninne. :) hun ringer jeg hvis jeg ikke har noe å gjøre, bare for å skravle, vi drar på shopping, osv. Hun trives jeg veldig godt sammen med. 

S- hun er jeg litt usikker på, men det har jeg egentlig vært helt siden jeg ble kjent med henne. Vi møttes på en fest, der jeg hverken var invitert eller hadde planer om å dra. Vi klikket ganske fort etter noen måneder. Og vi var sammen ofte, men hun er veldig surrete, og jeg er ikke sånn som orker å stå på for å opprettholde vennskap. Men vi finner på ting sammen. Hun er kanskje litt spm B- ikke veldig viktig, men god å ha. 

M- møtes veldig sjeldent, kjent hverandre veldig lenge. Hver gang vi møtes, finner vi tonen med en gang, vi koser oss masse sammen. Kan snakke med hu om alt, og hun er veldig voksen å ålreit å snakke med. Men synd vi møtes så lite. 

L- en av mine beste venner. Han er alltid der for meg, nesten. Vet at når det virkelig gjelder, så er han der, men han er veldig susette. Jeg er veldig glad i han, han betyr veldig mye for meg og jeg er takknemlig for å ha han i livet mitt. Men han er veldig egoistisk og susette. Vi bodde sammen ift. Jobb en periode i helger, og koste oss masse sammen. Veldig koselig, når vi først er sammen, er vi helt perfekte sammen. Det er alltid verdens beste følelse. Vi har vært igjennom utrolig mye sammen, og opplevd mye sammen. 

A- kjæresten min, og min beste venn! Vi har det utrolig bra sammen, og jeg elsker han mer enn jeg trodde var mulig. Aldri vært så glad i en person før, og vi koser oss masse sammen. Kan snakke med han om alt, og han hjelper meg og støtter meg med alt jeg trenger, han er virkelig det beste som har skjedd meg, jeg gleder meg til å etablere meg skikkelig med han etterhvert. 

O- min verdens beste venn! Jeg er så glad i han. Han er alltid der når jeg trenger han mest, han er morsom å være sammen med, han er helt klart den jeg er mest takknemlig for å ha blitt kjent med. Ingen er bedre enn han, vi har det alltid gøy sammen. Ingen er bedre enn han, vi er helt like i personlighet. Når vi ikke har vært med hverandre på en stund, savner jeg han veldig mye. Vi ler av de samme tingene, vi blir sint på det samme temaet, og vi ler nesten hele tiden. Vi går aldri tom for ting å snakke om, og vi er alltid enige uansett hva det dreier seg om. Jeg har aldri trivdes så godt i noen sitt selskap som jeg gjør med han. Vi drar på turer sammen, vi drar på tur bare for å spise sammen, vi har opplevd så mye gøy sammen. Jeg er så takknemlig for å ha denne gutten i livet mitt. Jeg har aldri hatt det slikt med noen før. Han er som min bedre halvdel, min andre halvdel. 

Tror det var det. Har maange andre venner også. Men det er vel disse som kan anses som nære. Men regner med at jeg har glemt noen. 

Veldig koselig da, med så mange gode venner. :) hehe, ble litt mye det her, men men 

Anonymkode: 15f62...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel cirka en håndfull jeg ville ofret livet for... men merkelig nok ingen jeg føler jeg kan ta kontakt med når som helst om hva som helst. Er kanskje litt merkelig sånn sett, de jeg anser som mine beste venner er folk jeg har kontakt med kanskje en gang pr mnd, og ingen bor på samme sted som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få skikkelige venner. Det er mennesker jeg ville gjort det meste for og som jeg bestandig kommer til å være der for. 

Jeg er ikke en person som slipper folk lett innpå meg, har mange bekjente, men sanne vennskap er vanskelige å finne og mer verdifulle. Kvalitet over kvantitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd mange steder, så jeg har mange bekjente. Men har bare ei jeg kan kalle nær venninne her jeg bor nå. Jeg har hatt flere nære venninner, men siden jeg har flyttet så mye, så forsvinner også kontakten. De bor på andre siden av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en. Bor langt fra hverandre, men kan snakke om det aller meste. Er nok ikke slik at jeg føler jeg kan ta kontakt uansett situasjon, men likevel en nær venn som kjenner meg godt. Hadde vi bodd på samme sted, hadde jeg sikkert følt at jeg bare kunne stikke innom på en kaffe, det anser jeg som nært.

Anonymkode: 0a109...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å gi et eksakt tall. Har vel ingen andre enn kjæresten min som er som "bestevenn" nå, men har seks stykker jeg er veldig nære og som vet det meste om meg og ditto. Så har jeg vel 6-7 som jeg møter innimellom, eller som er kollegaer jeg er ganske "privat" med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å telle. Har en stor omgangskrets, som også er spredt geografisk. Mange jeg kan ringe dersom det er noe, men alle på sin måte. Mannen er selvfølgelig også min beste venn, og alltid den jeg ringer først om det er noe. Søsken og svogere/svigerinner på begge sider er også personer vi vet vil gjøre alt for oss, alltid, og er like mye venner som familie. Jeg har kanskje en 8-10 venninner jeg kan være veldig fortrolig med, og anser som veldig nærme, og som jeg kan reise på en weekendtur med. Men flere tiltalls til jeg kan ringe for en kaffe, en tur eller samle for wining and dining. 

Er en person som lett åpner meg, og som kanskje heller ikke har så mye å være privat om, slik at jeg lett oppfattes som inkluderende. Har aldri likt å ekskludere, eller å danne klikker, og er veldig bevisst på å aldri si noe negativt om noen. Har derfor alltid hatt lett for å få venner som blir værende år etter år. 

Anonymkode: b260d...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 virkelig gode venninner. 

Ene har jeg kjent fra jeg var lita, og hun andre ble jeg kjent med under studiene. 

Disse to kan jeg fortelle alt til, og stoler 100% på de. Og jeg vet de ville ha stillet opp for meg i enhver situasjon. 

Har også andre venninner, men ingen som er meg så nære som disse to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kanskje?

Eg har mest bekjente som eg kun snakker med ein gang i blant, men det er mest deres valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn NÆRE så har jeg 3 stk og ei jeg føler blir nærmere hele tiden. Ellers har jeg ingen overfladiske vennskap.

Anonymkode: a31a1...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...