Gå til innhold

Ekskludering av forelder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du valgt å eksludere far/mor til ditt barn? I så fall, hvorfor?

Anonymkode: 90833...412

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Han var ikke bra for barnet. Ble selvsagt gjort sammen med bv, fvk og rettsvesen. Jeg gjore det ikke fordi jeg bare hadde lyst.

Anonymkode: 807b4...99e

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Han var ikke bra for barnet. Ble selvsagt gjort sammen med bv, fvk og rettsvesen. Jeg gjore det ikke fordi jeg bare hadde lyst.

Vil du si noe om hvorfor du vurderte at han ikke var bra for barnet, og eventuelt reaksjonen til far?

Skrevet

Ja, far til barnet. 

Han ble ikke totalt utestengt, men han hadde en livsstil som innebar mye rus og mye annet som ofte følger den livsstilen så jeg satte veldig strenge grenser for samvær ut ifra hvordan formen hans var i perioder. Han hadde gode perioder også, men er vanskelig å stole på noen når man har mistet så mye tillit opp gjennom årene. Han døde da barnet var fem år. 

Har fortsatt kontakt med familien hans og de har samvær når de vil og er selvskrevne gjester i familiesammenhenger. Kunne aldri falt meg inn å straffe de på grunn av sønnen, selv om det har vært noen konflikter opp igjennom. Aldri lett i slike situasjoner. 

Anonymkode: fcc27...198

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, far til barnet. 

Han ble ikke totalt utestengt, men han hadde en livsstil som innebar mye rus og mye annet som ofte følger den livsstilen så jeg satte veldig strenge grenser for samvær ut ifra hvordan formen hans var i perioder. Han hadde gode perioder også, men er vanskelig å stole på noen når man har mistet så mye tillit opp gjennom årene. Han døde da barnet var fem år. 

Har fortsatt kontakt med familien hans og de har samvær når de vil og er selvskrevne gjester i familiesammenhenger. Kunne aldri falt meg inn å straffe de på grunn av sønnen, selv om det har vært noen konflikter opp igjennom. Aldri lett i slike situasjoner. 

Anonymkode: fcc27...198

Det var veldig trist å høre, kondolerer så mye. Opplevde du dårlig samvittighet ifh til grensesettingen? Både ovenfor far og barnet.

Selv er jeg i en lignende situasjon du beskriver. Jeg er gravid og har nettopp gått fra faren til barnet. Han er avhengig av hasj og deltar i organisert kriminalitet. Han er også veldig manipulerende, aggressiv og truende. Jeg har vært forelsket, og gitt forholdet utrolig mange sjanser, muligheter for han til å forandre seg. Jeg valgte til slutt å gå fra han, da jeg opplevde en konfliktfylt hverdag og aggressiv atferd. Allikevel har jeg gitt han mulighet til å delta i prosessen, blant annet har jeg sagt han kan være med på fødselen. Jeg ønsker ikke å ekskludere han for å være ekkel, eller som en avstraffelse. Han er allikevel far til mitt barn, og ingen andre enn han burde fylle den rollen.

Jeg prøver å forklare han at dersom han ønsker samvær med barnet etter fødsel, så krever jeg rene urinprøver og en tydelig forbedring i atferd. Han har en dyssosial personlighetsforstyrrelse, så prognosen er veldig lav med tanke på endring i atferd og livsstil. Til tross for dette, føler jeg meg råtten. Jeg ønsker at barnet mitt skal ha kontakt med sin far, men per i dag har jeg vært nødt til å blokkere han i alle sosiale medier og skaffe meg et skjult nr. Dette virker uoppnåelig, og jeg vet ikke hvor vidt jeg skal utsette mitt barn for denne mannen og om hans atferd vil være annerledes rundt hans eget barn.

Hvordan opplevde du faren til barnet ditt i samvær, og var det endring i atferden til barnet deres etter samvær?

TS

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du si noe om hvorfor du vurderte at han ikke var bra for barnet, og eventuelt reaksjonen til far?

Far mente og mener fortsatt at han er perfekt forelder. Jeg og andre mener han har mange komplekse problemer som han vil videreføre til barnet.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Far mente og mener fortsatt at han er perfekt forelder. Jeg og andre mener han har mange komplekse problemer som han vil videreføre til barnet.

Diagnose, eller egen oppfatning?

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diagnose, eller egen oppfatning?

Man kan ikke utrede/undersøke uten fars samtykke, men man kan stille ultimatim.

Skrevet

Man kan ikke utrede/undersøke uten fars samtykke, men man kan stille ultimatim.

Det er sant. Han stiller seg negativ til utredning?

Skrevet

Det er sant. Han stiller seg negativ til utredning?

Nekter. Jeg var igjennom for å vise at det skulle være likt for begge.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nekter. Jeg var igjennom for å vise at det skulle være likt for begge.

Kan jeg spørre hva målet med utredningen var?

Skrevet

Kan jeg spørre hva målet med utredningen var?

Å finne ut hvor skikket han var som far, og for å rettferdiggjøre det det sjekke hvor godt egnet jeg var. Mistanken var psykisk diagnose/personlighetsforstyrrelse.

Skrevet

Å finne ut hvor skikket han var som far, og for å rettferdiggjøre det det sjekke hvor godt egnet jeg var. Mistanken var psykisk diagnose/personlighetsforstyrrelse.

Så med andre ord oppsøkte du DPS og ba om en utredning, for å underbygge agrumentene dine om at han var usikket som far? Det var vel ikke resultatet av utredningen som avgjorde hvem av dere som fikk medhold i retten.

Skrevet

Så med andre ord oppsøkte du DPS og ba om en utredning, for å underbygge agrumentene dine om at han var usikket som far? Det var vel ikke resultatet av utredningen som avgjorde hvem av dere som fikk medhold i retten.

Nei...da har ikke du forstått hvordan systemet fungerer. Jeg kan ikke lyve og manipulere meg frem til en løsning.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei...da har ikke du forstått hvordan systemet fungerer. Jeg kan ikke lyve og manipulere meg frem til en løsning.

Nei, det skal nok godt gjøres. Lurer bare på hva formålet ditt var med å gjennomgå en utredning, var det for å oppmuntre far eller for å overbevise rettssaken om at du er skikket, og ikke han?

Skrevet

Nei, det skal nok godt gjøres. Lurer bare på hva formålet ditt var med å gjennomgå en utredning, var det for å oppmuntre far eller for å overbevise rettssaken om at du er skikket, og ikke han?

De bestemte seg for å behandle oss likt. Noe jeg ikke satt meg imot. Det er ingenting jeg hadde ønsket meg mer enn at far var god og elskverdig, så for min del handlet det om å beskytte, ikke fryse ut.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De bestemte seg for å behandle oss likt. Noe jeg ikke satt meg imot. Det er ingenting jeg hadde ønsket meg mer enn at far var god og elskverdig, så for min del handlet det om å beskytte, ikke fryse ut.

Har noen av dere historie med rus, kriminalitet, psykiatri eller lignende? Forstår ikke hvorfor de behandlet dere likt dersom du fremstår som en bedre skikket forelder. No offence.

Skrevet

Har noen av dere historie med rus, kriminalitet, psykiatri eller lignende? Forstår ikke hvorfor de behandlet dere likt dersom du fremstår som en bedre skikket forelder. No offence.

Jeg vil ikke gå i dybden av det for å beskytte oss som foreldre og barnet. Enhver sak er ulik og bør behandles på den måten som passer best.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke gå i dybden av det for å beskytte oss som foreldre og barnet. Enhver sak er ulik og bør behandles på den måten som passer best.

Respekterer det. Håper ordningen deres fungerer godt for barnet. Noen ganger må det tøffe valg til, for en bedre fremtid.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Respekterer det. Håper ordningen deres fungerer godt for barnet. Noen ganger må det tøffe valg til, for en bedre fremtid.

Alt er bra nå, men forhåpnetligvis kan far introduseres senere i livet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...