AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 Hei Jeg ønsker å finne den mest mulig komplette oversikten over norske historiedokumentarer, og leter derfor etter en filmdatabase hvor jeg kan sortere etter kategori. Det finnes mange utenlandske, men få norske. Jeg har undersøkt IMDB sin oversikt over norske filmer (generelt sett), og der var det ikke mye å finne, og Filmfront og CDOn sine sider, uten hell. Databasen "Norsk filmografi" av Nasjonalbiblioteket var i utgangspunktet lovende, men jeg ser ingen mulighet for å bla gjennom kategorier. Hvordan ville du gått frem for å finne en mest mulig komplett oversikt over norske historiedokumentarer? Anonymkode: 257a8...a9e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 CDON er ikke en filmdatabase. IMDB er den beste filmdatabase du vil finne også for Norske filmer. Anonymkode: 18a60...482
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Jeg er klar over at CDON ikke er en ren filmdatabase, men de har en database over filmer de selger - som er lettere å navigere i enn eksempelvis databasen hos Norsk filmografi. Uansett, tilbake til tema, IMDB sin database inneholder bare 74 norske historiefilmer. Det er neppe en komplett oversikt. Det må være laget flere norske filmer/serier enn det opp gjennom årene, jeg vet bare ikke hvor jeg skal lete. Anonymkode: 257a8...a9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå