Gå til innhold

Regntøy i Nord-Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å gå med det der i Nord Norge fungerer ikke. Jeg har en tynn lang regnjakke og jeg merker at den allerede er for kald. Har nettopp flyttet nordover,så jeg er også på jakt etter tips. Gjerne noe som ikke er svinedyrt siden jeg er student.

Anonymkode: d2d71...596

Det er ikke regntøyet som skal holde deg varm. Det er det du har innenfor regntøyet.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å gå med det der i Nord Norge fungerer ikke. Jeg har en tynn lang regnjakke og jeg merker at den allerede er for kald. Har nettopp flyttet nordover,så jeg er også på jakt etter tips. Gjerne noe som ikke er svinedyrt siden jeg er student.

Jeg har bodd i NN hele mitt liv. Hvordan var fjellvettreglene igjen. Lytt til erfarne fjellfolk eller ikke lytt til erfarne fjellfolk.

Anonymkode: 7c814...869

Skrevet
45 minutter siden, Try2 skrev:

Det er ikke regntøyet som skal holde deg varm. Det er det du har innenfor regntøyet.

Jeg går med helt vanlige klær under og det mener jeg at bør holde akkurat nå. Spesielt når jeg bare skal til og fra skolen. Kanskje regnjakken jeg har ikke er så bra, men ser ikke mange som går rundt med en sånn regnponcho her oppe altså.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går med helt vanlige klær under og det mener jeg at bør holde akkurat nå. Spesielt når jeg bare skal til og fra skolen. Kanskje regnjakken jeg har ikke er så bra, men ser ikke mange som går rundt med en sånn regnponcho her oppe altså.

Det er jo ingen som seriøst bruker en plastponcho som regntøy, de er til å ha i vesken på konserter og til turister som blir overrasket av regnet. 

Det settet fra HH som var linken til på forrige side (den røde jakken) så helt supert ut.  

Anonymkode: 0298e...6f3

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i NN hele mitt liv. Hvordan var fjellvettreglene igjen. Lytt til erfarne fjellfolk eller ikke lytt til erfarne fjellfolk.

Åja, ok så det er bare å gå til anskaffelse av en sånn regnponcho så er jeg sikret resten av høsten. Jeg har bodd på vestlandet stort sett hele livet og ingen går med en slik der heller.

Jeg har hatt en foret regnjakke før når det har vært høst, men den jeg hadde ble ødelagt og jeg har nok undervurdert hvor fort det blir kaldt her.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja, ok så det er bare å gå til anskaffelse av en sånn regnponcho så er jeg sikret resten av høsten. Jeg har bodd på vestlandet stort sett hele livet og ingen går med en slik der heller.

Jeg har hatt en foret regnjakke før når det har vært høst, men den jeg hadde ble ødelagt og jeg har nok undervurdert hvor fort det blir kaldt her.

Her oppe bruker vi skalljakker som tåler litt regn, men en slik poncho er til for når himmelen virkelig åpner seg.

Det hjelper jo ikke å holde regne ute, når man blir søkvåt av svette, så det er viktig med klær som puster.

Farligste temperaturene her oppe er rundt null grader.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her oppe bruker vi skalljakker som tåler litt regn, men en slik poncho er til for når himmelen virkelig åpner seg.

Det hjelper jo ikke å holde regne ute, når man blir søkvåt av svette, så det er viktig med klær som puster.

Farligste temperaturene her oppe er rundt null grader.

Ja,ok. Jeg må i hvert fall ha en ny jakke har jeg funnet.

Kanskje dumt spørsmål,men hvorfor er det den farligste temperaturen?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja,ok. Jeg må i hvert fall ha en ny jakke har jeg funnet.

Kanskje dumt spørsmål,men hvorfor er det den farligste temperaturen?

Fordi man tror ikke det er kaldt nok til å få forfrysninger.

Når det er kaldere, så kommer nedbøren gjerne som snø, og den er veldig lett å beskytte seg mot, mens regn er det mye verre med.

Null grader og kraftig vind, så har man fort en effektiv kulde på 10-15 minusgrader, men fremdeles kommer nedbøren som regn.

Skrevet

Regnet er da like vått i Nord- som i Sør-Norge. Jeg anbefaler Helly Hansen sitt regntøy. Ikke tenk på at det skal være foret. Bruk heller lag på lag, med en god ullgenser (eller to) under regntøyet. Allværsjakker i gore tex går også fint, men lag på lag gjelder der også.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er kaldere i Oslo enn i Tromsø når det regner og blåser jeg da :sjenert: Har bodd begge stedene. Bruker en fin regnkåpe fra Ilse Jacobsen med ullundertøy underst når det blåser og er kaldt :)

Anonymkode: 7c936...d7e

Skrevet

Jeg har ei litt lang regnjakke fra Didriksson. Kjempefornøyd. Når det er grei temperatur bruker jeg bare en vanlig genser under. Er det kaldere har jeg feks ulltrøye og ei tynn fleecejakke under. Det er da ikke så vanskelig å kle seg her i Norge?? 

Anonymkode: e6fb0...e10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...