Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar denne som anonym.. Og håper den ligger på riktig plass.

Var i en bilulykke for ca en uke siden - ble kjørt til sykehus med en gang, funnet skadefri.

Jeg kjørte inn i bilen foran og bilen bak kjørte inn i meg da det ble en real bråstopp. Bilen min har fått en liten smell foran, men ikke noe store greier. Det ble hva jeg vet, ikke skrevet skademelding, jeg snakket ikke med noen på stedet, bare kjørt med ambulanse da jeg var i sjokk...

Kall meg dum, men det er vel på tide å ringe forsikringsselskapet? Hva vil skje? Tror bilen trenger en liten rep. Har vært så satt ut av hele hendelsen at jeg ikke har orket å ta helt tak i dette...

Anonymkode: e70ca...bfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis årsaken til ulykken var det som du skriver, at DU kjørte inn i bakenden på bilen foran, er det jo du som får skylden for ulykken. Det er alltid den som kjører inn i noen bakfra som får skylden for ulykken. Såvidt jeg vet, får man da ikke dekket noe som helst på forsikringen, så det er liten vits for deg å rapportere det. Det eneste som skjer da, er at du mister bonuspoeng på forsikringen din, fordi du har forårsaket en ulykke/vært i en.

Du blir nødt til å betale av egen lomme for å reparere skadene på bilen din, siden det var din skyld.

Anonymkode: a4f25...fbd

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis årsaken til ulykken var det som du skriver, at DU kjørte inn i bakenden på bilen foran, er det jo du som får skylden for ulykken. Det er alltid den som kjører inn i noen bakfra som får skylden for ulykken. Såvidt jeg vet, får man da ikke dekket noe som helst på forsikringen, så det er liten vits for deg å rapportere det. Det eneste som skjer da, er at du mister bonuspoeng på forsikringen din, fordi du har forårsaket en ulykke/vært i en.

Du blir nødt til å betale av egen lomme for å reparere skadene på bilen din, siden det var din skyld.

Dette er ikke korrekt om du har kaskoforsikring på bilen din. Du vil da få dekket repetisjon, mulig du må betale egenandel, kommer an på hvilken avtale du har. Det må uansett rapporteres pga sv skadedekning til motpart. Du ble også påkjørt, det har du ikke skyld i.

Ta kontakt med forsikringsselskapet og de andre involverte slik at dere får skrevet skademelding.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er personskade så kommer politiet til skadested for å skrive rapport på ulykken og finne ut hva som var skjedd, og hvem som er den som har skylden. Ettersom ambulansen har vært på stedet kan du også regne med at bilden din/deg er notert som årsak til ulykken ut fra det du beskriver. Du kontakter forsikringsselskapet ditt og spør dem hvordan dere skal gjøre det videre. Ettersom du er årsak til ulykken, vil ditt forsikringsselskap måtte betale for skadene på de andre bilene. Dersom du har fullkasko vil de også dekke din skade, men du må betale egenandel (hvor mye denne er på står i forsikringsavtalen din). Det er på høy tid å kontakte forsikringsselskapet ja, jeg syns gentlig det er litt uansvarlig at du ikke har gjort det allerede... Den gang jeg var i trafikkulykke ringte jeg forsikrignsselskapet samme dag, det handler tross alt ikke bare om deg, men også de andre innvolverte.

Anonymkode: 6561c...3af

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er personskade så kommer politiet til skadested for å skrive rapport på ulykken og finne ut hva som var skjedd, og hvem som er den som har skylden. Ettersom ambulansen har vært på stedet kan du også regne med at bilden din/deg er notert som årsak til ulykken ut fra det du beskriver. Du kontakter forsikringsselskapet ditt og spør dem hvordan dere skal gjøre det videre. Ettersom du er årsak til ulykken, vil ditt forsikringsselskap måtte betale for skadene på de andre bilene. Dersom du har fullkasko vil de også dekke din skade, men du må betale egenandel (hvor mye denne er på står i forsikringsavtalen din). Det er på høy tid å kontakte forsikringsselskapet ja, jeg syns gentlig det er litt uansvarlig at du ikke har gjort det allerede... Den gang jeg var i trafikkulykke ringte jeg forsikrignsselskapet samme dag, det handler tross alt ikke bare om deg, men også de andre innvolverte.

Anonymkode: 6561c...3af

Du må jo forstå at en bilulykke kan gå mye kraftige inn på andre, enn feks deg selv. Et slikt sjokk legger seg ikke bare etter noen timer. Det har bare gått en uke, ikke flere måneder.. Syns ikke det er noe rart i at Ts ikke har orket å ringe enda. 

Anonymkode: 86558...f03

• Liker 6
Gjest SuperSonic
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo forstå at en bilulykke kan gå mye kraftige inn på andre, enn feks deg selv. Et slikt sjokk legger seg ikke bare etter noen timer. Det har bare gått en uke, ikke flere måneder.. Syns ikke det er noe rart i at Ts ikke har orket å ringe enda. 

Anonymkode: 86558...f03

Helt enig. TS skriver jo at hun ble kjørt til sykehus, og har da mest sannsynelig hatt behov for å få det litt på avstand slik at sjokket får lagt seg. 

Skrevet

TS må dekke skader på bilen hun traff, fronten hennes dekkes av evt kaskoforsikring, Den som traff TS i ræva må betale for evt skader bak på TS sin bil. 

Anonymkode: 88115...baf

• Liker 4
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan konkludere med at denne Anonyme brukeren ikke vet.

TS, hva slags bil-forsikring har du? Utifra det kan vi sikkert gi deg et svar på hva som er lurt :) Du har også en egenandel, nevn gjerne den og.

Skrevet

Jeg må bare være den personen alle hater og komme med den dustete kommentaren:

Det heter ikke bilulykke. Det heter trafikkuhell. En bilulykke er en svært alvorlig ulykke. Et trafikkuhell er småkræsj som dette.

Sorry, jeg vet jeg er den plagsomme nerden :sarkasme:

• Liker 3
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Registrerte ikke politiet hvem som var involvert i ulykken?

Skrevet
10 timer siden, SuperSonic skrev:

Helt enig. TS skriver jo at hun ble kjørt til sykehus, og har da mest sannsynelig hatt behov for å få det litt på avstand slik at sjokket får lagt seg. 

Hun ble jo ikke skadet eller noe. Det tar da ikke en uke å komme på at man må ordne opp i ting. Så lenge man er relativt normal psykisk fra før. 

Anonymkode: 847ca...a87

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...