AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #21 Skrevet 27. august 2016 Intet nytt det, og har lagt merke til det samme selv, typisk med mannlige kolleger si ca i 60 årene, vi har dress code, så de er alltid flotte i dressbukse og skjorte, vitale, smil på lur og "er med". Så plutselig møter man kona i en eller annen sammenheng, f.eks julebord, og jeg har flere ganger tenkt at oj, hun ser mange år eldre enn han, hun har ikke eldes pent, og kort hår, kanskje permanent for anledningen, kone-kjole osv, osv. Jeg har blitt overrasket der ja. Har også et par kvinnelige kollega i 60 årene der jeg ble overrasket over hvor flott man de hadde når vi alle traff hverandre ved f.eks julebordet, så ja, tror nok det heller mer mot at kvinner eldes mindre pent enn hva menn gjør. Anonymkode: ead53...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #22 Skrevet 27. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men de blir tydeligvis mindre intelligent med åra. Det heter eldes. Anonymkode: 75694...974 Hvor kommer det frem at TS er en mann? Anonymkode: a7518...afb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #23 Skrevet 27. august 2016 Det er nok fordi de skal kunne tiltrekke seg yngre jenter som enda ikke er tørket inn som kan få barn. Ikke noe unaturlig i det. Anonymkode: b037a...7c4 1
Viktualia Skrevet 27. august 2016 #24 Skrevet 27. august 2016 Men kvinner lever lenger enn menn, så da blir det feil å si at menn eldes saktere. Er det mest rynkene dere tenker på her?
Gjest antbug Skrevet 27. august 2016 #25 Skrevet 27. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jada, jada, de fleste av menn mister håret og får større mage når de bikker 30 og ser ikke så vakre ut de heller. Anonymkode: fc64d...689 Hysj da, ta nå ikke livsløgnen fra dem. De er så heite at ungjentene dåner, selv med ølmage, vikende hårlinje og bittert drag rundt munnen
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #26 Skrevet 27. august 2016 Dessverre eldres kvinner som melk og menn som vin... :/ Anonymkode: a25b6...065 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #27 Skrevet 27. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre eldres kvinner som melk og menn som vin... :/ Anonymkode: a25b6...065 En utslitt og tåpelig frase! Det heter forresten eldes. Anonymkode: 6af10...0e9 5
Fru Uperfekt Skrevet 27. august 2016 #28 Skrevet 27. august 2016 2 timer siden, WubWub skrev: Jeg har i det siste undret over dette selv etter at jeg registrerte meg på møteplassen. Har bitt meg fast i en observasjon der : Jeg ser mye yngre ut enn alle kvinner på min egen alder. Maybe it's just me. Jeg må vise legg hver gang jeg handler snus og øl i alle butikker hvor de ansatte ikke kjenner meg. Det må jeg og, og jeg er kvinne 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #29 Skrevet 27. august 2016 Mange her som sier at de kjenner ei som ikke forfallt med årene. Som var vakker selv om hun var læreren din. Slik er det med røykere også. Alle kjenner en bestefar eller en nabo som ble over 80. Selv om han røyket hele livet. Det finnes masse unntak. Men de aller fleste damer eldes mye raskere enn menn utseendemessig. Kirkegården er fulle av røykere som døde i ung alder. Noen argumenterer med at kvinner har så mye å passe på med barnestell, husarbeid osv. Men nå hr mannen tatt over veldig mye av dette. I tillegg til de oppgavene i en husholdning de alltid har hatt. Kvinner har satt bort mye av jobben sin, Uten å dele mannens oppgaver. Så her ligger det jo ikke heller. Det er mange som jeg gikk med på ungdomsskolen av det kvinnelige kjønn. Som jeg treffer igjen nå midt i 30-årene. De har jo blitt godt voksne kjerringer og er ikke attraktive lengre. De ser slitne, forfallne og rynkete ut. Slik er det ikke med guttene fra den tiden. Finnes jo noen unntak her også. Men de fleste har eldes fint. Så dette er et kjent faktum. Blir som å diskutere hva klokka er hvis man skal diskutere dette. Anonymkode: 0b0a7...5ad 2
Fru Uperfekt Skrevet 27. august 2016 #30 Skrevet 27. august 2016 Hvor fort en eldes kommer ann på flere faktorer Arv Miljø Hvor spennende liv en har m.m 1
Gjest antbug Skrevet 27. august 2016 #31 Skrevet 27. august 2016 Jeg var på klassegjenforening for et par år siden. Jeg tror jeg ubevisst hadde kjøpt det om at kvinner eldes så mye raskere enn menn, for jeg ble oppriktig overrasket over at det var jentene som holdt seg best. Et par av gutta bar alderen veldig godt, men de alle de andre var blitt ganske gubbete. Det stemmer at mennenes noe tykkere hud står imot rynkene lenger, men å eldes handler helt klart om mer enn å få rynker.
Mis(s)Understood Skrevet 27. august 2016 #32 Skrevet 27. august 2016 Huff og huff, det er hardt å bli født som hankjønn. Ikke nok med at du skal være overlegen på alle livets andre områder, du må jammen ta også lide hardt under byrden av å dra på et hespetre som bare er ung og vakker i snaue 5 minutter av sitt liv. Det er hardt å være mann altså ! 1
Gjest Hausfrau Merkelmor Skrevet 27. august 2016 #33 Skrevet 27. august 2016 Ikke noe nytt der.Er i slutten av 20 årene og jevngamle kvinner ser ut som de var der en eller annen gang på 90-tallet. Ser derimot ikke forskjell på menn i starten og slutten av 20, gitt at de ikke har forfalt kroppslig
Aamu Skrevet 27. august 2016 #34 Skrevet 27. august 2016 Jeg skjønner meg ikke helt på den "jeg hater damer"-holdningen som florerer her inne. For enkelte handler ALT om å skrive dritt om damer. Tviler ikke et sekund på at opptil flere opprettet bruker her inne nettopp for å slenge dritt til alle de forferdelige kvinnene. 8
Gjest Hausfrau Merkelmor Skrevet 27. august 2016 #35 Skrevet 27. august 2016 3 minutter siden, Aamu skrev: Jeg skjønner meg ikke helt på den "jeg hater damer"-holdningen som florerer her inne. For enkelte handler ALT om å skrive dritt om damer. Tviler ikke et sekund på at opptil flere opprettet bruker her inne nettopp for å slenge dritt til alle de forferdelige kvinnene. Forstår meg like lite over at faktaoppramsing i kvinners disfavør anses som kvinnehat. 1
Summers Skrevet 27. august 2016 #36 Skrevet 27. august 2016 3 minutter siden, Hausfrau Merkelmor skrev: Ser derimot ikke forskjell på menn i starten og slutten av 20, gitt at de ikke har forfalt kroppslig Man ser vel ganske greit forskjell på menn i starten og slutten av 20-årene. Menn i slutten av 20-årene har mye mer voksent ansikt enn menn i starten av 20-årene. Ofte ser man også viker og tynnere hår også. 1
Gjest Hausfrau Merkelmor Skrevet 27. august 2016 #37 Skrevet 27. august 2016 (endret) 6 minutter siden, Summers skrev: Man ser vel ganske greit forskjell på menn i starten og slutten av 20-årene. Menn i slutten av 20-årene har mye mer voksent ansikt enn menn i starten av 20-årene. Ofte ser man også viker og tynnere hår også. Gitt at de ikke har forfalt. Blant sofagriser er det gjerne en forskjell. Blant folk som holder seg i form og som ikke har dårlig genetikk er forskjellen marginal. Edit, snakker heller ikke om forskjellen å 19-20 og 29, men ferdigutvikla menn rundt 22-23 og menn rundt 30. Forskjellen er minimal så lenge du ikke forfaller. Forskjellen på kvinner på et par og tyve og rundt 30 er derimot veldig stor. Det skjer noe med kvinner rundt 25 årsalderen, der de eldres kraftig og mister ungjentelooken drastisk. Endret 27. august 2016 av Hausfrau Merkelmor
Mis(s)Understood Skrevet 27. august 2016 #38 Skrevet 27. august 2016 9 minutter siden, Aamu skrev: Jeg skjønner meg ikke helt på den "jeg hater damer"-holdningen som florerer her inne. For enkelte handler ALT om å skrive dritt om damer. Tviler ikke et sekund på at opptil flere opprettet bruker her inne nettopp for å slenge dritt til alle de forferdelige kvinnene. Jeg klarer ikke annet enn å forstå det som et slags patetisk forsøk på å hevne seg på alle de kvinner som ikke ville ha dem. Så tyr de til keyboardet på et forum for kvinner, og øser ut av seg alle sine fordommer og sin triste forakt for kvinner i et desperat forsøk på få oppmerksomhet ved å provosere. Det hele blir en salig saus av forakt og desperasjon. Like lite flatterende begge deler. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #39 Skrevet 27. august 2016 19 minutter siden, Hausfrau Merkelmor skrev: Ikke noe nytt der.Er i slutten av 20 årene og jevngamle kvinner ser ut som de var der en eller annen gang på 90-tallet. Ser derimot ikke forskjell på menn i starten og slutten av 20, gitt at de ikke har forfalt kroppslig Det står i profilen din at du er kvinne. Hvorfor står det det? Anonymkode: 6af10...0e9 4
herzeleid Skrevet 28. august 2016 #40 Skrevet 28. august 2016 En ting er at kvinner generelt taper seg mye fortere utseendemessig, men jeg vil påstå at kvinner taper seg veldig mye mer når det gjelder hvor attraktiv man er, i forhold til menn. Dette fordi å være ungdommelig, pen og stram, i tillegg til personlighet, er kvaliteter menn setter veldig høyt. Rett og slett at kvinnene er feminine, og når du eser ut, alt henger og livets herjinger setter merker, både på kropp og sinn, så taper dette seg. For menn kan mange bli kjekkere rundt 30 enn tidligere i livet, og mange blir mer maskuline når de går fra å være gutt til mann. I tillegg kommer erfaring, og ikke minst karriere, makt og penger, som også gjør en mann mer attraktiv. Disse kvalitetene er mindre viktige for menn når de vurderer en kvinne. Dermed får vi en kurve der menn fint kan holde seg like attraktiv, eller bli mer attraktive, mens de blir eldre, mens det for de fleste kvinner vil være utforkjøring fra rundt 20 og utover. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå