AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #1 Skrevet 27. august 2016 Er det noen forskjell på kvaliteten her? Kan kan like gjerne gi drikkeklar fremfor å stresse med pulver? (prisen er ikke med i diskusjonen, jeg vet drikkeklar er mye dyrere) Anonymkode: d13ce...473
Hennipcp Skrevet 27. august 2016 #2 Skrevet 27. august 2016 Ingen kvalitetsforskjell. På sykehus og barselavdelinger bruker de den drikkekar varianten, det er enklere, mindre rot og styr, og liten sjanse for å "gjøre feil". 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #3 Skrevet 27. august 2016 Må du uansett ikke varme opp den som er drikkeklar? Da er det jo like kjapt å bare lage med pulver? Er ikke særlig stress det vel? Anonymkode: 889ce...db9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #4 Skrevet 27. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Må du uansett ikke varme opp den som er drikkeklar? Da er det jo like kjapt å bare lage med pulver? Er ikke særlig stress det vel? Anonymkode: 889ce...db9 Spørs vel hvor gammelt barnet er. Drikkeklar variant kan fint serveres romtemperert... Anonymkode: cec9b...115
Aamu Skrevet 27. august 2016 #5 Skrevet 27. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må du uansett ikke varme opp den som er drikkeklar? Da er det jo like kjapt å bare lage med pulver? Er ikke særlig stress det vel? Anonymkode: 889ce...db9 Nei, du må ikke varme den opp om du gir hele på én gang. Men om den står i kjøleskap etter åpning så må den varmes.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #6 Skrevet 27. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Må du uansett ikke varme opp den som er drikkeklar? Da er det jo like kjapt å bare lage med pulver? Er ikke særlig stress det vel? Anonymkode: 889ce...db9 For min del så virker det uendelig mye lettere å bare helle drikkeklar over på flaska, og varme kjapt i mikroen. I motsetning til å styre med koking av vann, oppbevaring på termos, søle med pulver. Så ja Tenker da spesielt på natt f.eks. Flott at det ikke er noen kvalitetsforskjell! TS Anonymkode: d13ce...473
Finngirl Skrevet 27. august 2016 #7 Skrevet 27. august 2016 Den største forskjellen ligger vel i prisen. Det blir myyye dyrere med kun drikkeklar. Vi brukte likevel kun drikkeklar en periode fordi det var så enkelt. Men nå må mini ha melkefri mme så da finnes det bare pulver. Er veldig greit det og når man venner seg til det, men på tur er det styrete synes jeg, uansett hvor enkelt folk sier det er termos. Hadde jeg kunnet velge hadde jeg brukt pulver når jet hadde greit med tid hjemme og drikkeklar på natta og på tur
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #8 Skrevet 27. august 2016 Jeg brukte sånne urinprøveglass (ubrukte selvfølgelig) til å ha ferdig oppmålt pulver. Lagde til for en hel dag og så for natten. Da var det bare varmt vann, kaldt vann og helle pulveret oppi. Null søl. Tok 5 sek så var flaska klar. Anonymkode: 47eaa...eb1 1
Brismedlime Skrevet 27. august 2016 #9 Skrevet 27. august 2016 Vi bruker pulver hjemme, og drikkeklar på tur. Da er de romtemp og kan helles rett i flaska! Super enkelt og ikke noe stress! Prismessig så er den dyrere, men hurra for mindre mas! Slipper kokt vann, termos pulver osv.... Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #10 Skrevet 27. august 2016 Hvorfor kjøper dere ikke doseringsboks og fyller på riktig mengde i den? Tre flaskedoser i en boks? Snakk om å kaste penger ut av vinduet på å ha det lettvindt. Anonymkode: 5311b...509
Finngirl Skrevet 28. august 2016 #11 Skrevet 28. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøper dere ikke doseringsboks og fyller på riktig mengde i den? Tre flaskedoser i en boks? Snakk om å kaste penger ut av vinduet på å ha det lettvindt. Anonymkode: 5311b...509 Når minien sitter der og vræler på full styrke fordi hun brått har bestemt seg for å bli sulten, mens du selv befinner deg i butikken / i bilen / andre steder, er det ikke alltid så morsomt å dra frem termos og drive med vann. Hvis alt som var lettvint var å kaste penger ut av vinduet hadde vi ikke sittet igjen med mye. 2
Arista Skrevet 28. august 2016 #12 Skrevet 28. august 2016 Her kom minstemann fort inn i en rytme med 3 timer mellom hvert måltid (ammet ikke). Så da var det veldig greit å planlegge når og hvor neste flaske skulle gis. Vi kunne bare bruke pulver, men det gikk veldig greit. Hadde sånne små termoser og ferdig dosert pulver. Har blandet flasker de aller fleste steder, strand, båt, på fjelltur osv. Må bare planlegge litt, akkurat som jeg må planlegge ammingen med den lille nå (som ikke tar flaske).
Arkana Skrevet 28. august 2016 #13 Skrevet 28. august 2016 2 timer siden, Finngirl skrev: Når minien sitter der og vræler på full styrke fordi hun brått har bestemt seg for å bli sulten, mens du selv befinner deg i butikken / i bilen / andre steder, er det ikke alltid så morsomt å dra frem termos og drive med vann. Hvis alt som var lettvint var å kaste penger ut av vinduet hadde vi ikke sittet igjen med mye. Det går akkurat like fort å blande selv med pulver som å varme en flaske med kartongmelk i mikrobølgeovn så tidsargumentet forstår jeg ikke. Dessuten hender det man er steder det ikke er tilgang til mikro og ikke alle babyer er villige til å drikke kald melk.
lorelei6 Skrevet 28. august 2016 #14 Skrevet 28. august 2016 Vi måler opp pulveret og har det over på flasker en gang per dag. Da er alle måltidene klargjort og man trenger kun å tilsette vann før hvert måltid.
Fru Uperfekt Skrevet 28. august 2016 #15 Skrevet 28. august 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: For min del så virker det uendelig mye lettere å bare helle drikkeklar over på flaska, og varme kjapt i mikroen. I motsetning til å styre med koking av vann, oppbevaring på termos, søle med pulver. Så ja Tenker da spesielt på natt f.eks. Flott at det ikke er noen kvalitetsforskjell! TS Anonymkode: d13ce...473 Du må og huske på at ikke alle barn tåler alle typer MME, her i huset har de fleste barna kun tålt Collett sin og den finnes ikke i drikkeklar.
Fru Uperfekt Skrevet 28. august 2016 #16 Skrevet 28. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøper dere ikke doseringsboks og fyller på riktig mengde i den? Tre flaskedoser i en boks? Snakk om å kaste penger ut av vinduet på å ha det lettvindt. Anonymkode: 5311b...509 Vi har all våre prioriteringer. Jeg ammer for det meste pga at det er det enkleste for meg, men om folk har råd og vil samt at babyen tåler de typene som har drikkeklare så hvorfor ikke. Er da mye annet en bruker unødvendig mye penger på. 2
Finngirl Skrevet 28. august 2016 #17 Skrevet 28. august 2016 29 minutter siden, Arkana skrev: Det går akkurat like fort å blande selv med pulver som å varme en flaske med kartongmelk i mikrobølgeovn så tidsargumentet forstår jeg ikke. Dessuten hender det man er steder det ikke er tilgang til mikro og ikke alle babyer er villige til å drikke kald melk. Ferdigblandet melk trenger ikke varmes, den er drikkeklar og romtemperert, ikke kald. Men bevares, ingen tvinger deg til å kjøpe ferdigblandet 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #18 Skrevet 28. august 2016 Vi brukte den drikkeklare om natten og når vi var ute på tur. Da var det bare en kartong med mme og en flaske som skulle til, og måltidet klart så og si umiddelbart. Vi varmet aldri den drikkeklare. Ellers når vi var hjemme eller på planlagt besøk lager vi av pulver. Ikke at det e mye stress, men særlig nårnman er på farten synes jeg det var deilig å slippe å ta med både varmt og kaldt vann + pulver. (Vi målte også opp pulver til hele dagen, så det tok ikke så mye tid å lage til egentlig. Det var vel nesten mer det å slippe å ha med swg så mye som gjorde at vi prioriterte ferdigblandet når vi var ute) Anonymkode: 38dfe...e8c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2016 #19 Skrevet 31. august 2016 Den 27.8.2016 at 1.08, AnonymBruker skrev: Hvorfor kjøper dere ikke doseringsboks og fyller på riktig mengde i den? Tre flaskedoser i en boks? Snakk om å kaste penger ut av vinduet på å ha det lettvindt. Anonymkode: 5311b...509 Fordi jeg ikke gadd. Jeg brukte måleskjeen, HVER ENESTE GANG Anonymkode: 1a51c...389
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå