AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #1 Skrevet 26. august 2016 Si at du har en kompis eller venninne som kommer og blir boende alt fra noen uker til flere (2-3 ) mnd i strekk. År etter år . Er du så gjestfri at du ikke forventer at vedkommende skal bidra på noen som helst måte? Anonymkode: 1f3ea...12c
Dricka Skrevet 26. august 2016 #2 Skrevet 26. august 2016 Hvem gjør sånt og hvorfor skjer det? Si at h*n ikke får bo hos deg og om h*n skal så får de være med å dele på maten osv! 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #3 Skrevet 26. august 2016 Å bidra er vanlig kikk. Gjest eller ikke, at enkelte ikke lærer dette Anonymkode: a4abc...da2 2
Hvalen Skrevet 26. august 2016 #4 Skrevet 26. august 2016 Nei absolutt ikke. Å spleise på mat/varer er det minste en gjest kan bidra med synes jeg. 2
Gjest Jessica Skrevet 26. august 2016 #5 Skrevet 26. august 2016 Å ikke bli lenge .... Liker friheten min og mer enn 2 dager er overtramp for meg. Men ellers rydde etter seg, holde rutiner og regler
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #6 Skrevet 26. august 2016 I så tilfelle ville jeg forventet at matutgiftene blir delt, at man deler på å lage middag, rydde kjøkken etc og ellers rydder etter seg med tanke på skittentøy, holder det rent/ryddig på badet etc. Når besøket varer så lenge kan man ikke oppføre seg som man er gjest, man må bidra i det daglige. Anonymkode: 2b999...4a3 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #7 Skrevet 26. august 2016 Forventer at dem ikke skal cumme i dusj-sluken. Noe jævla griseri. Anonymkode: c40a9...60d
Chizue Skrevet 26. august 2016 #8 Skrevet 26. august 2016 Om det er snakk om ei uke eller to, så forventer jeg ikke annet enn kanskje hjelpe til med husarbeid; Slik er jeg ganske "snill"-Du vasker/rydder opp det du selv har brukt.. Om det er snakk om 1+ måneder, så forventer jeg litt leie, og eller hjelper til med husarbeid. Har selv hatt ei venninne boende hos meg i 5 måneder, det var egentlig bare snakk om 2 måneder max, mens hun søkte etter jobb, hun fikk jobb helt ok, men å finne en bolig var mer vanskelig Om det er snakk om familie, så forventer jeg ikke annet enn husarbeid, uansett hvor lenge det er snakk om. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #9 Skrevet 26. august 2016 TS her Det merkes faktisk godt på økonomien når man har en voksen mann boende i ukesvis. Tok det opp med han på en ordentlig måte syns jeg selv (det har jeg gjort tidligere også) men han ble helt forskrekket og virket veldig provosert da jeg antydet at vi har minst ett par tusen ekstra i utgifter på mat de mnd han er hos oss. Med to tenåringer i hus har vi mer enn nok å bruke pengene på og trenger dem selv. Virker som han tror det ikke merkes at han spiser hos oss siden vi er så 'mange' (4). Det hender han fikser og reparerer litt, så han bidrar jo litt på den måten, men jeg mener at når du nærmest flytter inn en periode så skulle det bare mangle. Anonymkode: 1f3ea...12c 1
Saphyria Skrevet 26. august 2016 #10 Skrevet 26. august 2016 Begynn å si nei til å ha denne fyren boende i ukevis da, han får ta inn på hotell eller ligge i telt. Eg hadde forventet at de bidro med mathandel, litt husleie og hjelp til husarbeid dersom personen ble værende i flere måneder, siden ein ekstra person betyr økte utgifter i strøm og mat, etc. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #11 Skrevet 26. august 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Det merkes faktisk godt på økonomien når man har en voksen mann boende i ukesvis. Tok det opp med han på en ordentlig måte syns jeg selv (det har jeg gjort tidligere også) men han ble helt forskrekket og virket veldig provosert da jeg antydet at vi har minst ett par tusen ekstra i utgifter på mat de mnd han er hos oss. Med to tenåringer i hus har vi mer enn nok å bruke pengene på og trenger dem selv. Virker som han tror det ikke merkes at han spiser hos oss siden vi er så 'mange' (4). Det hender han fikser og reparerer litt, så han bidrar jo litt på den måten, men jeg mener at når du nærmest flytter inn en periode så skulle det bare mangle. Anonymkode: 1f3ea...12c Er dette en venn eller en kjæreste? Uansett bør han betale sin egen mat, strøm, toalettpapir m.m. + bidra med renhold og rydding etc når han er hos deg så lenge. Hvorfor sier du ja til å la han være der så lenge? Har han ingen andre løsninger? (Det finnes alltid andre løsninger) Anonymkode: d01c4...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #12 Skrevet 26. august 2016 De fleste, inkl meg, er svært gjestfrie, og noen ganger blir dette dessverre utnyttet av andre Anonymkode: d01c4...3ae 1
Lykkehjerte Skrevet 26. august 2016 #13 Skrevet 26. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Si at du har en kompis eller venninne som kommer og blir boende alt fra noen uker til flere (2-3 ) mnd i strekk. År etter år . Er du så gjestfri at du ikke forventer at vedkommende skal bidra på noen som helst måte? Anonymkode: 1f3ea...12c Jeg tenker at det er å være gjestfri nok i mengder, ved å la noen få lov til være i sitt hjem over så lang tid. For meg hadde det da ikke vært en vanlig gjest lenger, men heller en "samboer", som i høy grad burde opptre som dette, både når det gjelder innkjøp av mat/matlaging, og rydding/vasking osv. Når en gjest blir værende så lenge, tenker jeg at det burde være selvsagt at vedkommende hjelper og bidrar med det som måtte trengs, for h*n har tross alt fått et gratis opphold over lengere tid. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #14 Skrevet 27. august 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette en venn eller en kjæreste? Uansett bør han betale sin egen mat, strøm, toalettpapir m.m. + bidra med renhold og rydding etc når han er hos deg så lenge. Hvorfor sier du ja til å la han være der så lenge? Har han ingen andre løsninger? (Det finnes alltid andre løsninger) Anonymkode: d01c4...3ae Dette er en god venn, som bor i en annen landsdel. Egentlig veldig hyggelig med besøk, men merker at dette begynner å påvirke vennskapet. Syns det er veldig trist. Han har absolutt andre muligheter da han har både eget hus, hytte og campingvogn. Har snakket litt med søsteren hans om det og vi er rett og slett litt usikre på om han tror selv at det ikke koster noe særlig ekstra med en person til i husholdningen eller om det rett og slett er gjerrighet. Anonymkode: 1f3ea...12c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 #15 Skrevet 27. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en god venn, som bor i en annen landsdel. Egentlig veldig hyggelig med besøk, men merker at dette begynner å påvirke vennskapet. Syns det er veldig trist. Han har absolutt andre muligheter da han har både eget hus, hytte og campingvogn. Har snakket litt med søsteren hans om det og vi er rett og slett litt usikre på om han tror selv at det ikke koster noe særlig ekstra med en person til i husholdningen eller om det rett og slett er gjerrighet. Anonymkode: 1f3ea...12c Gjerrighet + snyltende og utnyttende personlighet, kan det være. Du skriver at han er en god venn. Kan du beskrive hva ved han som gjør han til en god venn? Hva har han gjort for deg og / eller gitt deg? Anonymkode: d01c4...3ae 3
Frk.K Skrevet 27. august 2016 #16 Skrevet 27. august 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en god venn, som bor i en annen landsdel. Egentlig veldig hyggelig med besøk, men merker at dette begynner å påvirke vennskapet. Syns det er veldig trist. Han har absolutt andre muligheter da han har både eget hus, hytte og campingvogn. Har snakket litt med søsteren hans om det og vi er rett og slett litt usikre på om han tror selv at det ikke koster noe særlig ekstra med en person til i husholdningen eller om det rett og slett er gjerrighet. Anonymkode: 1f3ea...12c Dere får gjøre det samme mot han, flytte inn til han i noen uker uten å bidra økonomisk, så finner han jo fort ut av det selv at det ikke er bare bare.. 2
ViljaH Skrevet 28. august 2016 #17 Skrevet 28. august 2016 Når han er på besøk så lenge så burde HAN tilby og insistere på å bidra til mathandling og husarbeid. 1
Minya Skrevet 28. august 2016 #18 Skrevet 28. august 2016 Jeg forventer at gjester som er på besøk lenger enn en ukes tid av gangen skal hjelpe til i huset. Jeg krever ikke at de skal være med på å handle inn mat, men setter pris på om de tilbyr seg å betale. Ellers forventer jeg at de hjelper til med vanlige huslige ting som klesvask, oppvask, matlaging og rydding rundt omkring i huset.
Nitira Skrevet 1. september 2016 #19 Skrevet 1. september 2016 Hvorfor skal han bo der så lenge? Det er absolutt normalt å delta på matposten da, noe annet ville være rart. At han reagerer på det syns jeg er merkelig. det er jo ikke bare mat det går mer av. Men igjen, hvorfor så lenge og hvert år?
Fluffe Skrevet 1. september 2016 #20 Skrevet 1. september 2016 Den 28.8.2016 at 9.55, Minya skrev: Jeg forventer at gjester som er på besøk lenger enn en ukes tid av gangen skal hjelpe til i huset. Jeg krever ikke at de skal være med på å handle inn mat, men setter pris på om de tilbyr seg å betale. Ellers forventer jeg at de hjelper til med vanlige huslige ting som klesvask, oppvask, matlaging og rydding rundt omkring i huset. Jeg hadde nok ikke forventet at gjestene min skal vaske klærene mine Men jeg er kanskje 6-10 ganger hos typen min i mnd og jeg tar husvask, rydder, vasker klærene hans, vasker bokollektivet, handler inn mat(har jeg penger, så betaler jeg) osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå