Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

100 dager sukker-/snopefri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er med, begynte på mandag og ord kan ikke beskrive hvor mye jeg har lyst på sjokolade 😀 men skal klare meg frem til julaften! Har så utrolig godt av dette! 😀

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har oppdaget at det er helt sykt ofte jeg har "tilgang" til eller blir tilbudt godis! Har ikke tenkt over det før. Sjokoladeskålen står fremme på jobb hele tiden. I dag skal vi ha kake, men jeg har heldigvis en legetime, så jeg slipper unna. :biggrin: For tiden passer jeg også hus og dyr til mine foreldre som er bortreist, og jeg har for første gang på mine 30 år ikke åpnet snopeskapet til mamma! *klappemegselvpåskuldra* :bolledeig:

Men nå kommer helga snikende. Det kan bli tøft. 

Anonymkode: ac9ce...806

• Liker 1
Skrevet

Handel unnagjort. Måtte kjøpe inn noe kos til besøket som kommer, men det får jeg skrive på kontoen for den éne i måneden: Ost og kjeks etc. Og det skal IKKE inntas før besøker faktisk ankommer!! :daane: 

*tenker hardt på altmulig annet*

Skrevet

Dette ble nesten litt glemt av meg, men nå har jeg klistret opp et ark på kjøkkenet hvor det står at 100 dager sukkerfritt starter 4. september, og hvor jeg krysser av for hver dag som er gjennomført, så nå skal det være lettere å komme på! :)

Det er oppført to unntak og det er bursdagen min og julen. Ellers er det nulltoleranse for godteri, sjokolade, snacks, kjeks, kaker, etc. Spennende! Liker en utfordring, så dette blir gøyyy.

Skrevet

Hva spiser dere isteden da? Eller sitter dere å tvinner tommeltotter når dere får lyst på noe godt? 

Skrevet
Den 2.9.2016 at 17.19, Zenobia skrev:

Handel unnagjort. Måtte kjøpe inn noe kos til besøket som kommer, men det får jeg skrive på kontoen for den éne i måneden: Ost og kjeks etc. Og det skal IKKE inntas før besøker faktisk ankommer!! :daane: 

*tenker hardt på altmulig annet*

Ost og kjeks er jo ikke værste sort. Om jeg hadde hatt ventil skulle jeg brukt den på en skikkelig sjokoladebombe! :fnise:

2 minutter siden, godt skrev:

Dette ble nesten litt glemt av meg, men nå har jeg klistret opp et ark på kjøkkenet hvor det står at 100 dager sukkerfritt starter 4. september, og hvor jeg krysser av for hver dag som er gjennomført, så nå skal det være lettere å komme på! :)

Det er oppført to unntak og det er bursdagen min og julen. Ellers er det nulltoleranse for godteri, sjokolade, snacks, kjeks, kaker, etc. Spennende! Liker en utfordring, så dette blir gøyyy.

Har vært bekymret for at jeg også skulle glemme meg, men det har faktisk gått bra. Vurderte nedtelling, men tenkte jeg kom til å få lyst på noe søtt hver gang jeg så den. :tongue:

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Alanapeeps skrev:

Hva spiser dere isteden da? Eller sitter dere å tvinner tommeltotter når dere får lyst på noe godt? 

Ingenting i steden. Jeg er sjelden sulten når jeg har lyst på noe, så kroppen mangler ikke akkurat noe. Jeg tror det bare er sunt å venne seg på at man ikke alltid må ha noe i kjeften bare fordi man vil. :) 

Skrevet

Jeg spiste to muffins i bursdagsselskap i går.. :ohmy: Så.. 5 dager uten sukker :fnise: Men jeg prøver på'n igjen, får bare forskyve det litt sånn at siste dag blir 11. desember! Før bursdagsselskapet gikk det egentlig veldig greit, og jeg har heller gått for rosiner og nøtter når søtsuget har meldt seg :)

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, godt skrev:

Ingenting i steden. Jeg er sjelden sulten når jeg har lyst på noe, så kroppen mangler ikke akkurat noe. Jeg tror det bare er sunt å venne seg på at man ikke alltid må ha noe i kjeften bare fordi man vil. :) 

:laugh: 

Skrevet

Denne tråden er akkurat det jeg trenger nå (foruten masse sjokolade og lakris)! Jeg blir gjerne med om dere har plass?

Har egentlig vært ganske flink i det siste, synes jeg har fått begrenset mengden og hyppigheten veldig. Men jeg holder på å slutte med andre ting også, så i helgen sprakk jeg så det sang. Boller, sjokolade, lakris, is osv. Godis-bonanza med andre ord.

Men jeg er utrolig lei av å føle meg avhengig av sukker, og at det styrer tankene og hverdagen min mer enn det burde. Ønsker å være fri til å ta "egne" beslutninger, ikke gå rundt med et konstant sug som stresser og plager meg.

Derfor starter jeg i morgen (eller, egentlig nå da) og skal holde meg unna potetgull, smågodt, bakevarer, is og sjoookolade. Ingen lakris heller, snufs.

Har masse frukt og grønt jeg kan spise når suget er der, i tillegg til at jeg lager gele av fun light som jeg spiser med vanilje- proteinpudding. Det er kveldens siste måltid (dessert/kveldsmat), så jeg har noe å glede meg til i løpet av dagen, og kan dytte søthungeren foran meg på en måte.

Lykke til alle sammen, det blir gøy å følge dere!

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ost og kjeks er jo ikke værste sort. Om jeg hadde hatt ventil skulle jeg brukt den på en skikkelig sjokoladebombe! :fnise:

:ler:  Jeg er heldigvis ikke sjokoman; surt eller sursalt derimot :rodmer:  Og hverken ost eller kjeks er rørt i helgen!! Har spist en banan hvis kosebehovet var akutt.

• Liker 1
Skrevet

Klart vi har plass CoolSistah! Lykke til! :) 

Nå har jeg nettopp funnet ut at jeg skal i to barnedåper i løpet av høsten.. Det passet vanvittig dårlig. Hva gjør man liksom i en barnedåp om en ikke skal spise kaker?? :grine:

Foreslo til den ene at jeg kunne bake en sukkerfri kake, men jeg vet ikke. Noen som har noen gode oppskrifter? :sukk:

TS

Skrevet

Gjorde ukeshandelen idag og kjøpte ikke noe usunt! Starter nedtellingen fra og med idag :) 

Vil gjerne også se oppskrifter på sukkerfrie kaker:tongue:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært på bytur, og det ble et måltid, men et SUNT ett! IKKE kake.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er med! Har ikke spist noe søtt på to uker nå, og har heller ikke hatt noe særlig lyst på. Men i går gikk jeg på butikken med tom mage, ikke lurt... Sto lenge foran godtehylla og vurderte om jeg skulle kjøpe noe, men klarte til slutt å la være. Kjøpte likevel en eske med sukkerfrie pastiller, og endte opp med å spise alle på én gang. Gikk resten av kvelden rundt med skikkelig mageknip. No more :fnise:

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Flinke dere er! :hoppe:

Vi er kommet til dag 12/100 og ting går egentlig overraskende bra for min del! Alle de gangene jeg tidligere har prøvd å kutte ned, så kan jeg ikke skjønne at det har gått så lett nå. Men utfordringene kommer helt sikkert, så det er bare å holde fokus. 

God snopefri helg! :biggrin:

TS

Skrevet

Jeg er med fra mandag som kommer! Skal ned 15 kg til jul egentlig😎 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, CaramelDevil skrev:

Jeg er med fra mandag som kommer! Skal ned 15 kg til jul egentlig😎 

Oi! Og jeg som tenkte jeg ikke kom til å rekke å gå ned mine 6 kg til jul. :fnise: Velkommen skal du være og lykke til! :) 

• Liker 1
Gjest jesse james
Skrevet

Hvis du ønskertenker hardt nok, så smaker vanilje kesam blandet med fryste blåbær is! :ler:

Godt med litt forskjellig nøtter :) 

Skrevet

Helgen er vel overstått uten sprekk! :) Nå har jeg blitt nødt til å si til noen i familien og kolleger at jeg er ute i godtestreik. Noen skjønner ikke poenget, mens andre - min mor, som er meget bekymret for at jeg skal bli kraftig overvektig - syntes det var kjempeflott. :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...