AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #1 Skrevet 26. august 2016 Sånn som alle andre dager så spurte jeg i dag også: " Har du hatt en fin dag i barnehagen i dag?" " nee-ei" svarer han med tristhet i stemmen. . Han sier også " barnehagen er ikke kjekk,ikke snill" Bestekompisen hadde fri fra barnehagen i dag.. han er litt avhengig av kompisen sin.. Men jeg tror det er bare bra at han er uten han noen ganger, så han leker med andre også... Spesielt siden denne kompisen flytter til en annen barnehage om 2 mnd..Huff.. jeg bekymrer meg kanskje uten grunn.. For når jeg henter han virker det som har det greit og de ansatte forteller bare om alt det kjekke de har gjort.. noen som kjenner seg igjen i denne bekymringen? Anonymkode: 3aa7f...f16
RompeRusk Skrevet 26. august 2016 #2 Skrevet 26. august 2016 Hva svarer han når du spør om hvorfor barnehagen ikke er kjekk eller snill da? 2
Forundret.. Skrevet 26. august 2016 #3 Skrevet 26. august 2016 Ta det opp med de som jobber der slik at de kan fokusere på å skape relasjoner mellom han og de andre barna også. Det blir jo ekstra viktig i og med at kompisen snart forsvinner. Han har vel også nylig bytta over til stor avdeling.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #4 Skrevet 26. august 2016 1 time siden, Forundret.. skrev: Ta det opp med de som jobber der slik at de kan fokusere på å skape relasjoner mellom han og de andre barna også. Det blir jo ekstra viktig i og med at kompisen snart forsvinner. Han har vel også nylig bytta over til stor avdeling. Det stemmer. Dette er pedagogisk leder sitt ansvar å tilrettelegge Anonymkode: a25b2...0be
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #5 Skrevet 26. august 2016 Skjønner ikke helt at det er noe å starte en tråd om? Det er flott at barnet ditt har en bestekompis, men ikke bra å være så avhengig av kun én person. Da må du og barnets far gjøre det dere kan for å få til "play-dates" med barnet og andre potensielle venner i helgene, slik at barnet kan få utvide sitt nettverk. Dere må være ganske "på" på det området en stund, mener jeg. Anonymkode: fc796...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #6 Skrevet 26. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt at det er noe å starte en tråd om? Det er flott at barnet ditt har en bestekompis, men ikke bra å være så avhengig av kun én person. Da må du og barnets far gjøre det dere kan for å få til "play-dates" med barnet og andre potensielle venner i helgene, slik at barnet kan få utvide sitt nettverk. Dere må være ganske "på" på det området en stund, mener jeg. Anonymkode: fc796...7fa Nei for dette var jo virkelig en av de unødvendigste trådene som har blitt laget her inne! Vi har ikke fått noe særlig kontakt med de andre foreldrene fordi foreldrene har det travelt når de henter. Rett inn i garderoben og rett ut igjen. Det blir ett raskt "hei" og ikke noe mer.. Anonymkode: 3aa7f...f16
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #7 Skrevet 26. august 2016 Jeg forstår veldih godt at du starter en tråd om dette. Jeg hadde også blitt veldig bekymret om det var sånn. Min erfaring er at barn gjerne svarer på spm ut fra et annet grunnlag enn oss voksne. Hvis de f.x har hatt en kjempefin dag i bhg, men så kanskje kjedet seg de siste 5 minuttene, kan de fint svare at dagen har vært kjedelig, fordi det et det siste som skjedde er husket best. Det kan være derfor de voksne har en annen oppfatning enn barnet ditt. Kanskje du kan be om en ekstra samtale med ped.leder og fortelle om din bekymring og spørre om de for det første kan holde et lite ekstra øye med ham noen dager for å virkelig se om han ikke trives, og i tillegg spørre om de kan fokusere på å skape relasjoner til noen av de andre barna. Vi har hatt et par sånne runder med vår bhg, hvor de f.x hjalp vårt barn inn i leken med noen andre på samme alder etc. Det trenger ikke være så voldsomme greier. Anonymkode: c6df1...485
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #8 Skrevet 26. august 2016 Selvfølgelig er dette et helt legitimt spørsmål å stille på KVINNEguiden. Alle mødre vil gjenkjenne bekymringen, og ønsket om å spørre noen om råd. Snakk med barnehagen om dette i en samtale som ikke bare er ved henting. Vær konkret på hva du ønsker de skal observere, og avtal et møte der de kommer med tilbakemelding. Anonymkode: 7daa4...d21
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #9 Skrevet 26. august 2016 Jeg ville bedt om en samtale med ped. leder. Fortell at din sønn sier at han ikke har hatt det gøy, at han sier at han ikke liker barnehagen. Be dem om å følge opp dette, observere hvordan din sønn faktisk har det. Og be om daglig informasjon ved henting som viser at de faktisk ser din sønn og følger opp dette. At barnegruppa har drevet med maling og vanneksperimenter samt lært å leke sisten, sier ingenting om ditt barns opplevelse. Med mindre de kan fortelle at 'i dag lekte vi sisten, og Kåre var veldig kjapp å fange de andre ungene' eller at 'Kåre likte så godt å male i dag at han ikke hadde lyst til å avslutte'. Be også om at de aktivt jobber med å hjelpe ham å knytte bånd til de andre ungene, siden bestekompisen snart skal flytte. Det er faktisk barnehagens ansvar å skape trivsel både ved innhold og ved relasjonsbygging. Anonymkode: 34bd5...73a 1
Atea Skrevet 26. august 2016 #10 Skrevet 26. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt at det er noe å starte en tråd om? Det er flott at barnet ditt har en bestekompis, men ikke bra å være så avhengig av kun én person. Da må du og barnets far gjøre det dere kan for å få til "play-dates" med barnet og andre potensielle venner i helgene, slik at barnet kan få utvide sitt nettverk. Dere må være ganske "på" på det området en stund, mener jeg. Anonymkode: fc796...7fa Men fakta er at de har dannet en klikk, de to. har erfaring som mor. Det er nærmest håpløst å spite to kamerater, de blir mobbet. Eneste som nytter da er å flytte lederen i mobbegjengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå