Gå til innhold

Rar fyr med uinteressante historier.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går hjemover i fra jobb, innimellom støter jeg på en fyr som jeg ikke kjenner.
Han er sånn som sier hei til de fleste men av en eller annen grunn så skal han alltid hilse litt ekstra på meg, og noen andre damer.

Greit nok. Jeg sitter der og jeg er veldig opptatt og han setter seg ned. Han langer ut i det vide og det brede om eksen sin som nå er kjæresten og alle han har hatt sex med. Og dette gjør han til jenter han ikke kjenner. Han har overhode ikke sosiale antenner, og praten går i et sett. Han starter samtalen sånn av seg selv, uten at noen overhode har kommet inn på et tema med en man faktisk ikke kjenner.

Da sitter jeg der og nikker (vil ikke være for uhøflig), jeg får servert masse historier om andre damer i nabolaget mitt og for å være ærlig så tror jeg ikke helt på alle sex-historiene hans, og bemerker meg at det er skikkelig fjernt å utlevere sånt til en forbipasserende.
Personen går veldig i detalj, og forteller deretter om kjæresten som da har blitt sint p.g.a en annen dame som han også hadde sagt sånt til og til slutt blir jeg svimmel og uvel. I det jeg spiser maten min og forsøker å gjøre noe slipper haken min lenger og lenger ned, jeg blir helt matt av alt han har og komme med og sitter der og tygger i mens han fortsetter. For å avslutte det prøver jeg å finne muligheter til å komme meg vekk. Jeg må i... Jeg skal til en venn/venninne, osv.
Heldigvis får jeg da gå, og tenker på veien at for en fyr.

En ting er at han utleverer mennesker om personlige ting til fremmede (les: meg), men han mobber dem også slik jeg for igjenfortalt ting om andre fremmede.
Hvordan ville dere svart en sånn ut i fra det jeg beskriver? Merk at det ikke er så lett å komme seg unna - i såfall må man bråsnu og løpe og det gadd jeg ikke altså. :) 

Vil også ai at han faktisk tror at folk er interessert i han. Altså - han er skikkelig innbilsk (uten grunn). :)

Anonymkode: ed6d1...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo ikke bruke tid på dette. Si "beklager, dette har jeg ikke tid til" og så går du. 

Anonymkode: 1ee5c...70f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene dine oser av passiv-aggressivitet. Det er nok derfor så få svarer HL.

Anonymkode: 8df1f...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo ikke bruke tid på dette. Si "beklager, dette har jeg ikke tid til" og så går du. 

Eller lat som du er spansk,det pleier jeg å gjøre. 

Anonymkode: 6ba40...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja - det er jeg enig i. Litt kjedelig når man føler for å snu å stikke og ikke minst løpe den andre veien når man ser fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å enkelt og greit spørre han fyren om hvorfor han deler den informasjonen med deg og hvorfor du skulke synes at det er interessant? Si at du har andre ting du interesserer deg for, som musikk, filmer, mote et eller annet annet! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Hva med å enkelt og greit spørre han fyren om hvorfor han deler den informasjonen med deg og hvorfor du skulke synes at det er interessant? Si at du har andre ting du interesserer deg for, som musikk, filmer, mote et eller annet annet! 

Nei for guds skyld ikke si det, da oppfatter han det sikkert bare som en invitasjon til å føre like lange enetaler om disse temaene! :fnise: Men det er i alle fall helt innenfor å si ifra at du ikke ønsker å høre om sexlivet hans. 

Anonymkode: b3048...0cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Forundret.. skrev:

Ja, man kan gjøre det neste gang så klart. Jeg sa: Det høres merkelig ut, men ja vel? Så du mener virkelig dette? :P
Jepp svarer han, og turer på videre. Poenget mitt blir: hvor lenge skal man gidde og hvor dypt gidder man å gå inn i hans tema?Når man sitter for seg selv og leser, skriver eller noe annet så blir det helt merkelig for meg at fremmede kommer bort og sier sånt. Jeg reiste meg opp og gikk kort tid etterpå.
Jeg gikk forbi han for noen dager siden - jeg så at han var på vei til å stoppe meg, men jeg bare gikk fort bortover og hilste helt vanlig. Poenget blir også: Jeg kjenner han ikke.

Det er det som er rart .... at fremmede deler sånne ting med andre fremmede folk. What? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei for guds skyld ikke si det, da oppfatter han det sikkert bare som en invitasjon til å føre like lange enetaler om disse temaene! :fnise: Men det er i alle fall helt innenfor å si ifra at du ikke ønsker å høre om sexlivet hans. 

Det gjør han uten at man sier noe om noen egentlig. Hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok :fnise: 

Fikk inntrykk av at dette var en fyr som titt dukka opp et sted TS var " bundet" til ( bussholdeplass eller noe sånt) og ikke hadde mulighet til å gå fra. Litt fælt om galningen skulle stå å skule på TS hver gang de møtes i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller lat som du er spansk,det pleier jeg å gjøre. 

Anonymkode: 6ba40...827

Litt sent å tenke på det nå, kanskje :) 

Ts, sånne må man avvise klart og tydelig, ellers fortsetter de bare. Tviler på at det nytter med hinting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man kan gjøre det neste gang så klart. Jeg sa: Det høres merkelig ut, men ja vel? Så du mener virkelig dette? :P
Jepp svarer han, og turer på videre. Poenget mitt blir: hvor lenge skal man gidde og hvor dypt gidder man å gå inn i hans tema?Når man sitter for seg selv og leser, skriver eller noe annet så blir det helt merkelig for meg at fremmede kommer bort og sier sånt. Jeg reiste meg opp og gikk kort tid etterpå.
Jeg gikk forbi han for noen dager siden - jeg så at han var på vei til å stoppe meg, men jeg bare gikk fort bortover og hilste helt vanlig. Poenget blir også: Jeg kjenner han ikke.

Det er det som er rart .... at fremmede deler sånne ting med andre fremmede folk. What? :P

Folk er rare, noen rarere enn andre. Han du forteller om virker jo ut å være "skadet" på et vis. Selv så hadde jeg nok blitt satt ut skikkelig første gang for å så være direkte neste gang han begynte og bare spurt han hvorfor han tror at dette var interresant for meg, og andre ukjente. Det for å slippe å bli dritflau ovenfor andre som skulle finne på å tro at jeg og galningen hadde felles interesse i det sexpratet hans. 

Jeg har brukt liknende taktikk med sånne ukjente boleskrullinger som av en eller annen grunn har trodd at jeg hadde noe interesse i dem og alle disse stakkarsene de har banka opp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare sagt "du må la meg være i fred". Det virker jo veldig ubehagelig å sitte på en cafe og bli invadert slik. Om han da ikke gikk, hadde jeg sagt "hvis du ikke lar meg være i fred nå, så tilkaller jeg personalet".

Jeg skjønner ikke hvorfor du nikket og følte du måtte være høflig mot en fremmed som utleverer sexlivet. Han driver med trakassering.

Anonymkode: ea6dd...9f3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starting leggetid ditt var en smule forvirrende. Men sånn som jeg forstår det er det en fyr som går forbi deg i blant som har satt seg ned og langet ut om sexlivet sitt en gang du satte å spiste en plass.

Først. Han her høres det ut som har mangler endel EQ, og er mildt sakt sosialt tilbakestående. Jeg skjønner dette måtte være en ekstremt ubehagelig situasjon.

Alikevell er det ting jeg ville gjort annerledes. For som du skriver så prøvde du å være høffelig, men det eneste du gjorde var å bli sittende i en ubehagelig situasjon å la han tråkke på dine personlige intimgrenser. Det er ikke greit mot deg selv. Så jeg tenker at fra nå av så vil det være lurt å øve på å sette grenser.

Det vil sikkert føles ubehagelig ide du gjør det, men  befriende etterpå. Om samme person kontakter deg igjen så får du si: Vet du, jeg synes det er fryktelig ubehagelig at du forteller meg om dine såkalte seksuelle erfaringer og er ikke interessert i å høre de. Jeg synes ikke det er greit at du deler personlig informasjon om folk når vi ikke har noe relasjon. Jeg kjenner ikke deg. Å sånn du holder på har jeg ikke lyst til å bli kjent med deg heller. Ha en god dag. Ha det! 

Det føles sikkert slemt, men den eneste måten folk lærer andre sine grenser på er om man er tydelig. Jeg sleit i mange år med at, med mangel på et bedre ord, raringer alltid begynte å prate med meg. Dette fordi jeg alltid var like imøtekomme og høffelig til alle. Desverre endte jeg alltid opp med å måtte ta vare på disse i frykt for å såre de. Men den eneste jeg såret var meg selv som kastet bort så mye tid og energi på noen som ikke var betydningsfull for meg. Derfor kan jeg med hånda på hjertet si at hvis denne personen kom å satt seg ned atmed meg ville jeg sakt: akkurat nå sitter jeg og nyter litt alenetid, og det har jeg lyst til å fortsette å gjøre. Ha en fin dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier man "dette ønsker jeg ikke høre om, dette har jeg ingen interesse for eller noe med". Min erfaring er at man må si klart i fra. Man kan selvfølgelig prøve å snu samtalen over til noe uskyldig først, men om det ikke går, gi klar beskjed om at du ikke ønsker å høre om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet av minst tre personer av typen du beskriver. Veldig merkelige, snakker med fremmede og legger ut om svært private detaljer. To av dem kjenner jeg diagnosen til. Han fyren her, er han tilfeldigvis mørkhudet med nordlandsdialekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt ironisk at TS er redd for å virke uhøflig overfor en person hun mener ikke har sosiale antenner. 

Utfordringen her er vel heller om det er mulig å fornærme han. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet  også om en som oppfører seg likedan, er han finnmarking og bor på sørlandet?

Anonymkode: ac98c...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...