Gå til innhold

Ser så bra ut når jeg står på badet og sminker meg, men når jeg er fremme på jobb.. Not so much! Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, så ser jeg då fresh og bra ut når jeg står og sminker meg, men når jeg kommer frem på jobb eller andre steder ser jeg ikke noe bra ut lengre?! Jeg synes alltid jeg ser så mye bedre ut når jeg drar hjemmefra, enn når jeg er ute. Hva er greien med det? Er det lyset på badet? Skjønner ikke :P

Anonymkode: f37c8...b11

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har nok noe med belysning å gjøre, ja. 

Anonymkode: 9c6a9...20a

• Liker 3
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

På hvilken måte ser det ikke ba ut? Ser det oversminket ur? Smink deg i dagslys ikke baderomslys, eller i det minste sjekk degselv i speilet i dagslys før du går ut. 

Skrevet
3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

På hvilken måte ser det ikke ba ut? Ser det oversminket ur? Smink deg i dagslys ikke baderomslys, eller i det minste sjekk degselv i speilet i dagslys før du går ut. 

Vanskelig å forklare, men jeg ser bare mye mer "grå" ut på en måte.. Har kanskje litt med klærne å gjøre også. Har rosa morgenkåper som jeg sminker meg i. Rosafargen lyser kanskje opp ansiktet litt på en måte? Har gjerne på meg fks svart skinnjakke. Svart mot ansiktet er kanskje litt hardt? Ts

• Liker 2
Skrevet

Kanskje sminke deg med de klærne du skal ha på deg så du ser hvordan de ser ut mot hverandre før du går ut døra? 

Anonymkode: 94fbe...745

• Liker 4
Skrevet

Du ser grå ut? Hva slags sminke bruker du, da? 

Anonymkode: f5fb1...633

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje sminke deg med de klærne du skal ha på deg så du ser hvordan de ser ut mot hverandre før du går ut døra? 

Anonymkode: 94fbe...745

Ja, det kan jeg jo gjøre. Er bare så behagelig med morgenkåpe. Ts

• Liker 1
Skrevet

Det er nok lyset ja.

Skrevet

Jeg sminket meg også på badet, og fant da ut at foundationen var sånn ca 3 hakk for mørk og helt jævlig oransje i naturlys. Kjpte et speil å ha ved vinduet på soverommet, og ser nå akkurat hvordan jeg ser ut i vanlig dagslys. PHEW.

Anonymkode: 11e91...a05

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser grå ut? Hva slags sminke bruker du, da? 

Anonymkode: f5fb1...633

Ikke akkurat grå, men gusten kanskje ? Vet ikke hvordan ejg skal forklare det 🙈 Bruker farget dagkrem, highlighter, rouge, leppestift og mascara. Helt vanlig sminke. Ts

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å forklare, men jeg ser bare mye mer "grå" ut på en måte.. Har kanskje litt med klærne å gjøre også. Har rosa morgenkåper som jeg sminker meg i. Rosafargen lyser kanskje opp ansiktet litt på en måte? Har gjerne på meg fks svart skinnjakke. Svart mot ansiktet er kanskje litt hardt? Ts

Grå ut ifra at huden er grå? Da er det definitivt feil foundation du bruker. Husk at ulike toner i huden krever ulike "farver" eller toner i foundation, bb kremer, pudder osv. Viktig også at solpudder, rouge, highlighter er i samme tone som huden din og hverandre, viss ikke blir kontrastene for store og du får bimbo/bozo -looken. Du må heller ikke "bare" bruke foundation og pudder, men litt rouge og gjerne litt solpudder for å gi naturlige brytninger i ansiktet sånn at ikke alt ser ut som et ensfarvet lerret. 

Endret av noe tilfeldig
Skrevet
12 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Grå ut ifra at huden er grå? Da er det definitivt feil foundation du bruker. Husk at ulike toner i huden krever ulike "farver" eller toner i foundation, bb kremer, pudder osv. Viktig også at solpudder, rouge, highlighter er i samme tone som huden din og hverandre, viss ikke blir kontrastene for store og du får bimbo/bozo -looken. Du må heller ikke "bare" bruke foundation og pudder, men litt rouge og gjerne litt solpudder for å gi naturlige brytninger i ansiktet sånn at ikke alt ser ut som et ensfarvet lerret. 

Tror ikke det er feil farge. Har endelig funnet en som ikke gir skille. Bruker highlighter og rouge, er ikke så glad i solpudder. Men mulig det er feil farger uansett. Skal ikke være lett å finne riktige farger altså 🙈 Ts

Skrevet

Hos meg er det i alle fall lyset på badet. Jeg ser så jævla fin ut i speilet der, men tar jeg med et håndholdt speil og går i dagslys på balkongen ser jeg ut som om det var første ganh jeg hadde tatt sminke på meg:hoho: Så jeg pleier å sitte ved vinduet å sminke meg. Tok dessverre en stund før jeg oppdaget dette så gikk jo rundt sånn leeenge :fnise: 

Anonymkode: edffa...117

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er feil farge. Har endelig funnet en som ikke gir skille. Bruker highlighter og rouge, er ikke så glad i solpudder. Men mulig det er feil farger uansett. Skal ikke være lett å finne riktige farger altså 🙈 Ts

Om du sliter med skille kan det tyde på at du bruker en veldig tykk foundation. Har du tørr eller fet hud? Antar nesten den er fet, siden du velger en tykk foundation? Anbefaler at du går på et parfymeri og ber de som jobber det om å anbefale deg hva slags foundation du skal kjøpe. Mascara, eyeeligner, øyenbrynsblyant, rouge, solpudder, lebestift og det meste annet kan du kjøpe billig, men akkurat foundation bør være av skikkelig kvalitet tilpasset akkurat din hustype. Jeg er INGEN sminke ekspert, men har bare lært dette med tiden. Noen har grå/blå/grønne toner i huden, andre har rød. Bruker man da feil foundation ser man nesten syk ut, eller sminken blir veldig påfallende. Samme med om man har tørr hud og bruker foundation for fet hud eller motsatt. 

Skrevet
1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

Om du sliter med skille kan det tyde på at du bruker en veldig tykk foundation. Har du tørr eller fet hud? Antar nesten den er fet, siden du velger en tykk foundation? Anbefaler at du går på et parfymeri og ber de som jobber det om å anbefale deg hva slags foundation du skal kjøpe. Mascara, eyeeligner, øyenbrynsblyant, rouge, solpudder, lebestift og det meste annet kan du kjøpe billig, men akkurat foundation bør være av skikkelig kvalitet tilpasset akkurat din hustype. Jeg er INGEN sminke ekspert, men har bare lært dette med tiden. Noen har grå/blå/grønne toner i huden, andre har rød. Bruker man da feil foundation ser man nesten syk ut, eller sminken blir veldig påfallende. Samme med om man har tørr hud og bruker foundation for fet hud eller motsatt. 

Nei, sliter ikke med skille nå. Har funnet en som ikke gir skille 😊👍🏻 Bytter på dagkrem med farge og foundation. Litt forskjellig. Jeg bruker Dior forever foundation. Den er ikke så tykk. Tror den er "medium" dekkende? Jeg har fet hudtype, men veeeeldig dehydrert hudtilstand. Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg er det i alle fall lyset på badet. Jeg ser så jævla fin ut i speilet der, men tar jeg med et håndholdt speil og går i dagslys på balkongen ser jeg ut som om det var første ganh jeg hadde tatt sminke på meg:hoho: Så jeg pleier å sitte ved vinduet å sminke meg. Tok dessverre en stund før jeg oppdaget dette så gikk jo rundt sånn leeenge :fnise: 

Anonymkode: edffa...117

Haha :ler: Tror det belysningen på badet og fargen man bruker mot ansiktet. Ts

Skrevet

Vil tro at den svarte jakken blir for hard mot huden din ja. Kanskje du skal bruke mer rosa eller lignende farger, siden det ser så fint ut når du har på morgenkåpen. For å sjekke den teorien kan du jo bare sjekke sminken i dagslys, mens du fortsatt har på morgenkåpen.

Anonymkode: 9b0e4...44d

Skrevet

Ja! - Syns ofte at håret mitt feks endrer seg totalt. Når jeg står på badet og ser meg i speilet, ser det ganske tjukt, blankt, slett og fyldig ut. Når jeg kommer i butikken, er det plutselig blitt til tørr "kjerringpermanent". Sånn føles det iallefall. :fnise:

Skrevet

Jeg trodde det var allmenn kunnskap hos kvinner at man sminker seg i samme belysning som man skal ut i, men tydeligvis tenker ikke alle på det.

Skrevet

Ta med deg et speil ut før du går og sjekk sminken der :) 

Anonymkode: bce6f...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...