AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #1 Skrevet 25. august 2016 Hei. Jeg går nå på dagpenger, får 4000 hver 14 dag. Jeg kan ikke bo hjemme hos min mor lengre da det går utover min psykiske helse, og vil flytte til en annen kommune der jeg har jobbtilbud. Problemet er at det kun er vikariat, så lønna blir ikke så veldig bra.. Men ut av huset må jeg nå, med beskjed fra legen min. Har leid en leilighet på 6000 i mnd... Er det mulig at jeg får det innvilget av nav? At de dekker den? Eller husbanken da.. Skal jeg ringe å avtale et møte med de? Helt grønn på dette... Får kanskje en 7000 i mnd, og da har jeg leiligheta og bilen å betale for så klarer meg jo ikke.... Spurte de en gang før men fikk bare svar at jeg måtte prøve å finne en annen jobb... Noen som har fått bostøtte?:) Anonymkode: 13817...137
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #2 Skrevet 25. august 2016 Vikariat har da ikke lavere lønn enn faste jobber. Mener du at du bare skal være vikar, deltid? Du kan gå inn på husbanken.no og bruke bostøtte-kalkulatoren der. Med en husleie på 6000 vil du kanskje få 2000-2500 i bostøtte om du har veldig lav inntekt. De dekker aldri hele. Anonymkode: 1100c...155 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #3 Skrevet 25. august 2016 Du må forresten søke i den kommunen du skal bo, og du kan ikke søke før du har folkeregistrert adresse der. Og bostøtte kommer på etterskudd. Så flytter du inn 1.september kommer bostøtten for september 10.oktober. Anonymkode: 1100c...155
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #4 Skrevet 26. august 2016 Og så selger du selvfølgelig bilen. Har du ikke råd til å leie har du heller ikke råd til bil. Anonymkode: 6fa4e...509
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå