Gå til innhold

Farlig å tømme kokende vann i vasken?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Aldri hørt om det før... men det kan jo tenkes at det er farlig hvis rørene er gamle(og ikke av plast).. spesielt da på vinteren kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror tvert i mot det er ok å få litt skikkelig varmt vann i rørene .. så tar det med seg fett og andre rester som ligger i rørene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en annen gjest

Min sambo liker heller ikke at jeg gjør dette, og setter alltid på kaldt vann på springen samtidig. Hans forklaring er at det kokende vannet ikke er "sunt" for pakningene i avløpet, og at de blir dårligere av slike varmesjokk som kokende vann jo er.

Men det kan hende det har noe å gjøre med at vi har litt gammelt utstyr, fra 60-tallet tror jeg, og da er det kanskje litt mer ømfintlig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis samboeren din sier det, kan det hende han bare går rundt og leker smartere enn deg...

Ring en rørlegger hvis du tviler, men alle jeg kjenner heller kokende varmt vann i vasken, også menn faktisk og rørleggere (som ikke anbefaler plumbo, slik at de skal gå glipp av inntekt men det er en annen historie)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke skadet mine rør til nå i alle fall, og det er noe jeg gjør nesten hver eneste dag.

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor
:o Hvor skal man ellers helle av potetvann - vann som grønnsaker er kokt i osv - hvis man ikke skal helle de i vasken :klø:

Det samme tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenkte jeg.

I sausen kanskje... (evt fryse ned i blokker...) men dette hører vel egentlig hjemme på matspalten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror tvert i mot det er ok å få litt skikkelig varmt vann i rørene .. så tar det med seg fett og andre rester som ligger i rørene..

enig med deg, billa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Hvor skal man ellers helle av potetvann - vann som grønnsaker er kokt i osv - hvis man ikke skal helle de i vasken :klø:

Det går ann å sette på kaldtvannet slik at vannet blir lunkent i rørene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rørleggeren

Sitter her og flirer jeg , men nå er jo sånne spørsmål ikke relevante for meg , selvfølgelig kan man helle kokende vann ned i avløpet, uavhengig om du har et nytt rørsystem eller et gammelt.

Varmt vann SKADER ALDRI rør eller pakninger!!

Det man derimot skal være forsiktig med er plumbo og liknende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finnes det andre avløpsåpnere man kan bruke istedenfor plumbo? Og utenom åpning og rensing av vannlåsen?

Og ja, jeg er også overbevist om at kokende vann overhodet ikke er skadelig for rørene. Hadde det vært det, så hadde dere lagt merke til det for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk sånn derre sugekopp. Jeg heller kokende vann i vasken. Hvis typen din mener det er skadelig for pakningene fordi de er så gamle kan du jo be han om å bytte dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...