Gå til innhold

Føler jeg har falt utenfor studiemiljøet, men vurderer å dra på fest i morgen. Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har studert 1 år, men pga panikkangst så turte jeg ikke å være med på fadderuken i fjor. Angsten førte også til at jeg droppet en del forelesninger. Dette, i tillegg til at jeg syns det er litt vanskelig å bli kjent med mange nye mennesker på en gang, har gjort at jeg har havnet ganske utenfor klassemiljøet. Vi er 50 stykker i klassen. Mange jeg ikke vet navnet på, og jeg har ikke helt oversikten over hvem som egentlig går der. 

I morgen skal det være en sånn skolestart-fest for klassen. Jeg tenker at jeg har lyst til å dra på den. At jeg burde gjør det på en måte. Samtidig er det flaut siden jeg ikke kjenner noen egentlig. Jeg er heller ikke så veldig glad i fester, og liker best å prate med en og en om gangen i ro og mak. Jeg er redd for at hvis jeg drar dit, at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og hvor jeg skal sette meg fordi jeg ikke kjenner noen. Jeg er bare redd for at alt blir teit.

Noen råd?

Anonymkode: 6ca0d...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra! Hvis det ikke er noe særlig, kan du dra hjem igjen, men da har du i hvert fall prøvd ;) 

Smil, være åpen (kroppsspråket), si hei til folk. 

Anonymkode: bff5f...668

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dra! Hvis det ikke er noe særlig, kan du dra hjem igjen, men da har du i hvert fall prøvd ;) 

Smil, være åpen (kroppsspråket), si hei til folk. 

Anonymkode: bff5f...668

Det var det, da. Det ligger ikke helt naturlig for meg å si hei og smile, med mindre noen sier noe morsomt :P

Anonymkode: 6ca0d...3e6

Skrevet

Heia!

Hvis man har vært litt utenfor i klassemiljøet, kan det være litt krevende å komme inn i det, men du bør prøve. Det er mye lettere å studere når man har venner/bekjente i klassen som man kan henge med, klage til, lese sammen med oh le sammen med. Det kan også gjøre det lettere å gå på forelesninger.

Du må nok regne med å jobbe litt for å komme inn, men jeg vil si det er verdt det. Hvis du blir stresset eller føler deg veldig uvel på festen i morgen, kan du bare dra hjem tidlig. Hvis du står langs en vegg hele kvelden og ikke tar kontakt med noen kommer du ikke så veldig langt, så prøv å si hei, selv om du ikke føler deg så høy i hatten.

Stå på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...