Gå til innhold

Sliter oslofolk mer med aldring enn det folk fra bygda gjør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan se på bilder av folk som er på min alder fra der jeg kommer fra. De ser jo omtrent ut som de har gjort, bare litt tynnere hud selvfølgelig. Og sånt helt egentlig så er det ikke så ille. Man ser ut som man har gjort, bare litt voksnere i ansiktet. Men så har jeg noen oslovenner, de begynner med botox og restylane i en alder av 24. Jeg spør hvorfor og de sier at de tåler ikke de smilerynkene som kommer. Det er mange av dem her, og jeg har merkert jeg blir påvirket. Jeg tåler mindre og mindre å se smilerynker. Jeg leser tråder her inne om den skrekkelige 25 års alderen, at da går alt nedover osv osv.. stemmer dette?

Anonymkode: 262ab...9b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok bare dine oslovenner som er i overkant opptatt av utseende 

Anonymkode: 41456...138

• Liker 5
Skrevet
Den 8/25/2016 at 17.35, AnonymBruker skrev:

Jeg kan se på bilder av folk som er på min alder fra der jeg kommer fra. De ser jo omtrent ut som de har gjort, bare litt tynnere hud selvfølgelig. Og sånt helt egentlig så er det ikke så ille. Man ser ut som man har gjort, bare litt voksnere i ansiktet. Men så har jeg noen oslovenner, de begynner med botox og restylane i en alder av 24. Jeg spør hvorfor og de sier at de tåler ikke de smilerynkene som kommer. Det er mange av dem her, og jeg har merkert jeg blir påvirket. Jeg tåler mindre og mindre å se smilerynker. Jeg leser tråder her inne om den skrekkelige 25 års alderen, at da går alt nedover osv osv.. stemmer dette?

Heisann,

Jeg har venner fra bygda. Flere av dem ser direkte slitne ut, veldig rynkete samt overvektige. De virker lite opptatt av utseende og å kle seg fint..Men dette er jo bare min vennegjeng, ikke hele verden akkurat som i ditt tilfelle.

Anonymkode: e5152...751

Skrevet

Født og oppvokst i Oslo, nærmere bestemt på Oslo vest, og kjenner rett og slett ingen som har fablet om botox eller restylane, langt mindre brukt det (i hvert fall såvidt jeg vet). Nå er jeg 25 år gammel, så det kan godt hende det kommer etter hvert, men det var tross alt denne alderen trådstarter snakket om også.

Anonymkode: f96ed...b6c

Skrevet

Mennesker på bygda ser ofte langt eldre ut mennesker i storbyene. Det handler ikke primært om kosmetiske behandlinger, men a fokus på utseende generelt. Mange jenter begynner å legge på seg i tyveårene, samt at mange godt voksne kvinner blir "konete" veldig raskt. Når jeg ser min egen mor vs. noen fjerne slektninger fra bygda, skulle man tro det var 20 år i mellom, til tross for at de er jevnaldrende. 

Slik er det vel i de fleste land, og det er det ofte harselert med. Husker en episode fra Will & Grace der Jack refererer til noen middelaldrende kvinner og får svaret "vi er 29", og han utbryter "Velkommen til Ohio!": 

De fleste begynner ikke med Botox i tyveårene. Restylane for leppene er noe vanligere blant de yngre, men det handler jo ikke om aldringsbekjempning. 

Hvis du virkelig er av inntrykket at dette er "normen", så sier det mer om miljøet du vanker i. Jeg er født og oppvokst på Oslo vest og det er ikke slik at majoriteten av de purunge går og får utført disse "lunsjbehandlingene". Det er fortsatt vanligere blant de på 35. 

Anonymkode: 4589b...231

Skrevet (endret)
Den ‎25‎.‎08‎.‎2016 at 17.35, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det har noe med aldring å gjøre - det er fordi det er moderne, og fordi noen ikke vil ha tynne lepper, men litt mer fyldige.
Det er ikke mange som bruker Botox eller restylane når de bare er 20 for eksempel :P 

Jeg har aldri prøvd det, men syntes at folk skal få gjøre som dem vil egentlig.

Selv syntes jeg at de på bygda trenger en god oppdatering på hva som egentlig er moderne, studier, arbeid (dem jobber jo bare svart), hvordan få litt mindre unger å ha samme barnefar til barna (dvs: ikke ha tre forskjellige foreldre til ungene sine), bruke litt mer sminke, ikke mene at felleskjøpet dressen er moderne, farge håret på en profesjonell måte (ellers er det åpenbart at det blir ødelagt - og ikke klipp det selv hjemme), spise litt mindre mat (haha), spise sunnere, dømme folk litt mindre, levere en rose til de døde nede på 22. juli senteret (hvis dem har fått det med seg da), revurdere hva dem egentlig stemmer på (arbeiderpartiet betyr ikke apekatt), slutte å bruke ordene nigger og hottentotter. Gå eller sykle litt mer enn den fordømte bilen hele tiden. Bry seg litt mindre om hva andre mener om dem, og en ting som er et ekstremt godt tips: Ikke glan eller stirr på folk når dere går forbi dem. Det ser sykt dumt ut.
Det er noen av meningene mine om skjønnhetspresset på bygda.

Xoxo - Miss 4ever ducklips.

Endret av fuglekvinnen__
  • Liker 1
Skrevet
Den 28.8.2016 at 12.59, fuglekvinnen__ skrev:

Jeg tror ikke det har noe med aldring å gjøre - det er fordi det er moderne, og fordi noen ikke vil ha tynne lepper, men litt mer fyldige.
Det er ikke mange som bruker Botox eller restylane når de bare er 20 for eksempel :P 

Selv syntes jeg at de på bygda trenger en god oppdatering på hva som egentlig er moderne, studier, arbeid (dem jobber jo bare svart), hvordan få litt mindre unger å ha samme barnefar til barna (dvs: ikke ha tre forskjellige foreldre til ungene sine), bruke litt mer sminke, ikke mene at felleskjøpet dressen er moderne, farge håret på en profesjonell måte (ellers er det åpenbart at det blir ødelagt - og ikke klipp det selv hjemme), spise litt mindre mat (haha), spise sunnere, dømme folk litt mindre, levere en rose til de døde nede på 22. juli senteret (hvis dem har fått det med seg da), revurdere hva dem egentlig stemmer på (arbeiderpartiet betyr ikke apekatt), slutte å bruke ordene nigger og hottentotter. Gå eller sykle litt mer enn den fordømte bilen hele tiden. Bry seg litt mindre om hva andre mener om dem, og en ting som er et ekstremt godt tips: Ikke glan eller stirr på folk når dere går forbi dem. Det ser sykt dumt ut.

Lenge leve sneversynet  !!

• Liker 2
Skrevet
Den ‎01‎.‎09‎.‎2016 at 18.03, bullehurk skrev:

Lenge leve sneversynet  !!

Nei? :)

Anonymkode: 3edbd...9f6

• Liker 1
Skrevet
Den 28.8.2016 at 12.59, fuglekvinnen__ skrev:

Ja enig i at stirring spesielt på jentunger som ikke har bikket 16 engang er virkelig creepy! Huff! 

Anonymkode: a1bf0...821

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...