Gå til innhold

Lus på voksne og ikke barn?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag oppdaget jeg at jeg har lus! Har klødd noe forferdelig denne uka :( trodde det bare var tørr hodebunn :PMen min mor tok en sjekk på meg.

Jeg tok selfølgelig lusekur med en gang!  jeg tenkte også at dette må jo komme fra barnehagen til datteren min. Og da må jo hun også ha det. Men da jeg skulle kamme gjennom håret til datteren min på 3 år så fant jeg ingenting??! Og man skal jo ikke ta lusekur på en som ikke har lus, eller man ikke finner lus på fikk jeg beskjed av av apoteket.

er dette vanlig?  At voksne får og ikke barna? Kan ikke skjønner hvem jeg har fått det av? Har jo ikke vært i kontakt med noen andre barn.

Burde jeg kjøre en lusekur på henne uansett? Hva tenker dere

Anonymkode: 09016...ee4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få lus selv om du ikke har barn også, så hvor det kommer fra er jo umulig å si :P 

Anonymkode: 10b0a...c50

Skrevet

Du kan få lus av å feks sitte på bussen på samme sete som det satt en som hadde lus flere timer før, fordi du lener hodet inntil hodestøtten. Det er også mulig at det hopper en lus fra hodet til en som har lus om du står nærme nok, på en tettpakket buss, t-bane eller tog.
Selv om det vanligste er smitte via luer eller skjerf.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idag oppdaget jeg at jeg har lus! Har klødd noe forferdelig denne uka :( trodde det bare var tørr hodebunn :PMen min mor tok en sjekk på meg.

Jeg tok selfølgelig lusekur med en gang!  jeg tenkte også at dette må jo komme fra barnehagen til datteren min. Og da må jo hun også ha det. Men da jeg skulle kamme gjennom håret til datteren min på 3 år så fant jeg ingenting??! Og man skal jo ikke ta lusekur på en som ikke har lus, eller man ikke finner lus på fikk jeg beskjed av av apoteket.

er dette vanlig?  At voksne får og ikke barna? Kan ikke skjønner hvem jeg har fått det av? Har jo ikke vært i kontakt med noen andre barn.

Burde jeg kjøre en lusekur på henne uansett? Hva tenker dere

Det kan være at hun hadde en enkel lus, men så kravlet den over på deg, og så la den egg, også ble de flere. 
Du får kamme grundig gjennom håret hennes og ditt eget hver kveld.

Anonymkode: 5e649...837

Skrevet
4 minutter siden, Minya skrev:

Du kan få lus av å feks sitte på bussen på samme sete som det satt en som hadde lus flere timer før, fordi du lener hodet inntil hodestøtten. Det er også mulig at det hopper en lus fra hodet til en som har lus om du står nærme nok, på en tettpakket buss, t-bane eller tog.
Selv om det vanligste er smitte via luer eller skjerf.

fysj . Jaja :) Jeg visste ikke at det var så lett jeg. hhehe.

Greit å vite :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...