Gå til innhold

Jente på oslo s, satt i regnet og tigget penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var det en jente på ca 14, 15 år som satt i regnet på brua ved oslo s. Jeg kjøpte henne mat og ga henne litt penger, og jeg greier ikke glemme henne. Jeg prøvde å snakke litt med henne og hun var norsk, og ville ikke fortelle noe om hvorfor hun var der. 

Jeg så hun hadde skitne negler når hun tok imot maten, litt som en uteligger, og jeg er rett og slett forferdet. Hva gjør en norsk jente på 15 år på oslo s og tigger penger? Dette har jeg aldri sett før! Hva skjer med slike unge mennesker egentlig? Får de ikke hjelp av barnevernet?

Anonymkode: e1705...bf2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ringte du ikke barnevernet for å varsle? Er ikke sikkert de veit hva som skjer med henne 

Anonymkode: 5b3bf...f86

• Liker 11
Skrevet

Det falt deg ikke inn å ringe politiet f.eks.?

Anonymkode: afa16...a32

• Liker 7
Skrevet

Bor du i nærheten av Oslo S? I så fall kan du jo ta turen bort dit i dag, eller i morgen igjen kanskje, også finne ut om hun er der da også. Hvis hun er der, så bør du kontakte barnevernet. Spør jenta gjerne om hennes navn og alder. Er jo ikke sikkert hun nødvendigvis sier sannheten til deg, men da har du gjort det du kan gjøre. Spør henne om hun trenger å kontakte krisesenteret.

Natteravnene http://www.natteravnene.no/om-natteravnene/

er også en organisasjon det kan være verdt å kontakte.

Anonymkode: ffe3c...5ee

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ringte du ikke barnevernet for å varsle? Er ikke sikkert de veit hva som skjer med henne 

Anonymkode: 5b3bf...f86

Jeg tok kontakt med vaktene og sa at de skulle hjelpe henne, ikke vise henne bort..

De virka ikke videre vennlige. Jeg skulle ringt til barnevernet. :( Uff jeg er så lei meg. greier ikke glemme ansiktet hennes!!

• Liker 1
Skrevet

Hun kan ha stukket av. Stakkars. 

Anonymkode: 051e0...2c9

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok kontakt med vaktene og sa at de skulle hjelpe henne, ikke vise henne bort..

De virka ikke videre vennlige. Jeg skulle ringt til barnevernet. :( Uff jeg er så lei meg. greier ikke glemme ansiktet hennes!!

Ikke ring barnevernet,men henvend henne til krise senter ol.

Anonymkode: 0e3c1...5dc

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ringe barnevernet? Det kan hende hun faktisk har rømt nettopp fra de folka. 

Dra tilbake og de om hun er der. Tilby hjelp uten å blande inn politiet og barnevernet. Dere skulle bare vist hvor mange barn som ber om hjelp til å komme seg vekk fra barnevernet. 

Anonymkode: d4224...ffe

• Liker 4
Skrevet

Syns jeg husker en annen tråd om en jente som var på rømmen og ikke hadde noe sted å bo...? Skrevet av jenta selv altså.

Skrevet

Satt ei på karl jo her om dagen. Blond, velstelt og pent kledd, men rundt 19. Regna med at det var et eller annet sosial eksperiment, skoleoppgave eller amnisty skit og gikk videre. Var høylys dag så ingen fare med henne.

Anonymkode: 93ee5...653

Skrevet

Har du mulighet til å dra tilbake? Se om du finner henne igjen, og spør blant annet hvor gammel hun er. Kanskje du kan ringe vakttelefonen til barnevernet?

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Skrevet

Vondt!

Hadde jeg sett henne ville jeg brukt litt tid på å vinne tillit. Hun er antakelig livredd.

Og HVIS jeg fikk tillit nok til at hun fortalte om omstendighetene, ville jeg tilbudt å hjelpe. Om det så var å ta henne med hjem til en varm, lang dusj..et varmt og rikelig måltid..og en god seng på eget rom for natten. 

Så fikk vi finne ut hva som burde gjøres dagen etter.

Jada...jeg er en "gammal" mann, og vet hva slags beskyldninger noen av dere verker etter å komme med.

Men dere kjenner meg ikke. Det gjør JEG!

Får så vondt av tilfeller som dette.

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ringe barnevernet? Det kan hende hun faktisk har rømt nettopp fra de folka. 

Dra tilbake og de om hun er der. Tilby hjelp uten å blande inn politiet og barnevernet. Dere skulle bare vist hvor mange barn som ber om hjelp til å komme seg vekk fra barnevernet. 

Anonymkode: d4224...ffe

Ja gud forby! Barnevernet er jo som kjent opptatt av barnets verste, og gjør alt de kan for å forsure livet til vanskeligstilte barn:ironi:

Om hun er på rømmen fra noen så er det viktig å gi beskjed! Ser stadig vekk fortvilt familie som legger ut etterlysninger på Facebook om unge jenter som enten har stukket av eller er i en vanskelig periode av sitt liv. Og de som stikker av fra fosterhjem/institusjon kommer lett i kontakt med lugubre folk som ikke alltid er snille folk. Er det virkelig bedre å tigge på gata enn å være i kontakt med barnevernet? 

• Liker 8
Skrevet

Hun satt på brua mellom togsentralen og busssentralen, men jeg er redd de har fjernet henne fra stedet. Jeg sa ifra til en vakt som virka veldig lite jovial, så jeg angrer meg skikkelig. Jeg skulle så klart ringt alarmtelefonen, eller politiet.  Det skal jeg ihvertfall gjøre om jeg ser henne igjen. :(

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hun satt på brua mellom togsentralen og busssentralen, men jeg er redd de har fjernet henne fra stedet. Jeg sa ifra til en vakt som virka veldig lite jovial, så jeg angrer meg skikkelig. Jeg skulle så klart ringt alarmtelefonen, eller politiet.  Det skal jeg ihvertfall gjøre om jeg ser henne igjen. :(

Om du ser henne igjen håper jeg du tar vare på henne som best du kan.

• Liker 1
Skrevet

l

6 minutter siden, frk91 skrev:

Ja gud forby! Barnevernet er jo som kjent opptatt av barnets verste, og gjør alt de kan for å forsure livet til vanskeligstilte barn:ironi:

Om hun er på rømmen fra noen så er det viktig å gi beskjed! Ser stadig vekk fortvilt familie som legger ut etterlysninger på Facebook om unge jenter som enten har stukket av eller er i en vanskelig periode av sitt liv. Og de som stikker av fra fosterhjem/institusjon kommer lett i kontakt med lugubre folk som ikke alltid er snille folk. Er det virkelig bedre å tigge på gata enn å være i kontakt med barnevernet? 

Det handler om å få tillit til barnet, og at hun får hjelp, hva tror du kommer til å skje hvis politiet/barnevernet dukker opp?

Jo, hun stikker av igjen og lærer seg å ikke stole på mennesker igjen, og kommer seg i farlige sitausjoner hun ikke trenger å være i-bedre å få henne inn på ett krisesenter,hvor hun kan prate med fagpersoner som kan gi henne muligheten til å prate og hjelp på hennes premiser. Og da kanskje barnevernet kan bli kobles inn når tilliten er oppbygt.

Du har ganske desperat når du velger å være på gaten, enn i ett hjem om det så er hos foreldre eller barnehjem.

Hvis viljen er der rømmer hun bare igjen, bare se på saken om Natasja og Erik, barnevernet har ikke ressuser til å holde øye med henne 24/7.

Anonymkode: 0e3c1...5dc

• Liker 1
Skrevet

Antagelig ruskasus. Mange av dem stikker av fra rusinstitusjoner eller barnevernsinstitusjoner og fosterhjem og velger gata, da rusen er det viktigste i livet.

Anonymkode: 8c138...ef3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Antagelig ruskasus. Mange av dem stikker av fra rusinstitusjoner eller barnevernsinstitusjoner og fosterhjem og velger gata, da rusen er det viktigste i livet.

Og da skal de ikke hjelpes?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Og da skal de ikke hjelpes?

Jo, naturligvis, men de vil som regel ikke hjelpes. For da er det slutt på rusen igjen,

Det beste man kan gjøre når man kommer over svært unge tiggere (eller prostituerte) er å ringe barnevernvakten, slik at de kan ta affære.

http://barnevernvakten.no/

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...