Gå til innhold

Mye snakk om å "finne en på sitt eget nivå"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal man vite om man er på samme "nivå" som en dame eller en mann? Er det i det hele tatt naturlig å velge en på samme "nivå" som seg selv? Er vi ikke som regel interessert i de samme personene, uavhengig av hvordan vi selv er og ser ut?  

Anonymkode: a5ef6...193

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det an å bli mer overfladisk og grunn? Dette med ligaer er noe enkelte menn drar frem. Antagelig fordi de ikke får pult modellpene damer :P og så skylder de på liga og glemmer alt om personlighet. Overfladiske og grunne mennesker mangler personlighet. Ikke utseende. 

Anonymkode: 4d68a...d33

• Liker 13
Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Jeg antar du kanskje er inspirert av tråden der hvor jeg også skriver endel? Det er klart at alle samfunn har ulike ideal av hva som er status, være seg utseendemessig, økonomisk, karrieremessig og sosialt. Likevel blir det helt feil å si at de som har "lykkes" i en eller flere av overnevnte ting, dermed er i en "høyere liga" eller "nivå" enn andre. Normen er at "like barn leker best", dvs de som kanskje er særdeles fokusert på karriere tiltrekkes av noen med samme interesser, noen som er særdeles opptatt av kroppen sin, gjør det samme. Men som regel er det åpenlyst mange ulikheter her, man tiltrekkes av så mangt, og ofte kan det være vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det var med en andre man forrelsket seg i. For det er ikke bilen, huset, jobben eller kun kroppen - man forrelsker seg i. Betatt kan man kanskje bli, men der slutter også virkningen av de overfladiske verdiene. Så er det de indre verdiene som overtar; felles interesser, og verdier, humor, å ha en god dialog osv. Jeg personlig synes det er ufattelig overfladisk å rangere mennesker i ulike nivå eller "liga". Det bidrar også til å skape en form for klasseskille; hvem er mer verdt enn andre, basert på materialistiske verdier. Det er ikke en retorikk jeg synes man skal oppfordre til, eller verdier man bør lære videre. Vi sier ikke til barna våre at om de bare blir pene nok og rike nok så vil de nok bli elsket. Dermed bør vi heller ikke si det til voksne, spesielt ikke sårbare som søker støtte og råd. 

Endret av noe tilfeldig
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det an å bli mer overfladisk og grunn? Dette med ligaer er noe enkelte menn drar frem. Antagelig fordi de ikke får pult modellpene damer :P og så skylder de på liga og glemmer alt om personlighet. Overfladiske og grunne mennesker mangler personlighet. Ikke utseende. 

De som drar det fram må jo ha en unnskyldning for at de ikke slår an hos damene. Tenk om de skulle tro det var deres egen personlighet som gjorde det? Det hadde vært uhørt og umulig! :P 

Anonymkode: abda1...c42

• Liker 6
Skrevet

Det er vel heller noe som kommer av janteloven og gutter som er sure fordi de syns jenter er kravstore og altfor lett får sex fra menn. Så da kommer de med frasen "du må finne noen på eget nivå". Altså "Du skal ikke tro du er så pen og sexy at du fortjener en kjekkas"

Anonymkode: a0eb1...29b

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moro at bitterhetskortet blir dratt hver gang. Det er færre mennesker med dårlig personlighet, enn det er normalt til mindre pene mennesker som ikke har en sjanse på kjøttmarkedet. Ja, det kan nok hende at når redebyggeinteressen kommer, åpnes også øynene for de som ikke har påfuglfjær, men det er en 10-15årsperiode hvor det er ENORMT viktig å se bra ut for å få nærkontakt med det motsatte kjønn ☺️ Jeg har vært smilende, vist respekt, vært foroverlent i form av å vise interesse, både for personen og kroppen, men jeg ble ikke interessant før etter fylte 30. Og jeg er ikke den eneste som har opplevd akkurat det.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som drar det fram må jo ha en unnskyldning for at de ikke slår an hos damene. Tenk om de skulle tro det var deres egen personlighet som gjorde det? Det hadde vært uhørt og umulig! :P 

Ja, det er jo mye bedre å være stygg :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller noe som kommer av janteloven og gutter som er sure fordi de syns jenter er kravstore og altfor lett får sex fra menn. Så da kommer de med frasen "du må finne noen på eget nivå". Altså "Du skal ikke tro du er så pen og sexy at du fortjener en kjekkas"

Anonymkode: a0eb1...29b

Men mindre pene jenter får ikke en hunk utenom til en hookup som "kvart-på-tre" jenta. Det er ytterst få tilfeller eller f.eks hvis de er kristne. Men der også ser man at de "pene" finner hverandre.

Anonymkode: bc98d...edc

Skrevet
4 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Moro at bitterhetskortet blir dratt hver gang. Det er færre mennesker med dårlig personlighet, enn det er normalt til mindre pene mennesker som ikke har en sjanse på kjøttmarkedet. Ja, det kan nok hende at når redebyggeinteressen kommer, åpnes også øynene for de som ikke har påfuglfjær, men det er en 10-15årsperiode hvor det er ENORMT viktig å se bra ut for å få nærkontakt med det motsatte kjønn ☺️ Jeg har vært smilende, vist respekt, vært foroverlent i form av å vise interesse, både for personen og kroppen, men jeg ble ikke interessant før etter fylte 30. Og jeg er ikke den eneste som har opplevd akkurat det.

Eller fakta - du ble voksen og mer definert som person ;) er man på overflatekjøret, så er man tom også og ikke noe å ta med hjem. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg antar du kanskje er inspirert av tråden der hvor jeg også skriver endel? Det er klart at alle samfunn har ulike ideal av hva som er status, være seg utseendemessig, økonomisk, karrieremessig og sosialt. Likevel blir det helt feil å si at de som har "lykkes" i en eller flere av overnevnte ting, dermed er i en "høyere liga" eller "nivå" enn andre. Normen er at "like barn leker best", dvs de som kanskje er særdeles fokusert på karriere tiltrekkes av noen med samme interesser, noen som er særdeles opptatt av kroppen sin, gjør det samme. Men som regel er det åpenlyst mange ulikheter her, man tiltrekkes av så mangt, og ofte kan det være vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det var med en andre man forrelsket seg i. For det er ikke bilen, huset, jobben eller kun kroppen - man forrelsker seg i. Betatt kan man kanskje bli, men der slutter også virkningen av de overfladiske verdiene. Så er det de indre verdiene som overtar; felles interesser, og verdier, humor, å ha en god dialog osv. Jeg personlig synes det er ufattelig overfladisk å rangere mennesker i ulike nivå eller "liga". Det bidrar også til å skape en form for klasseskille; hvem er mer verdt enn andre, basert på materialistiske verdier. Det er ikke en retorikk jeg synes man skal oppfordre til, eller verdier man bør lære videre. Vi sier ikke til barna våre at om de bare blir pene nok og rike nok så vil de nok bli elsket. Dermed bør vi heller ikke si det til voksne, spesielt ikke sårbare som søker støtte og råd. 

Men alt dette ligger allerede programmert i genene våre. Det er ikke noe som en kan velge. Den sterkeste i stammen får jenta som har best gener. Studier viser at noen som er pene får fordeler i alle sammenhenger. De tjener mer, er mer suksessfulle sosialt, osv. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er for damenes del, for oss menn er det mer hvordan vi ter oss og personligheten som teller meste( utseende litt og). Jeg linket det til dere damer så dere kan se hvor dere er i skalen. Utseendet deres er alt dere har å spille på, har dere ikke det er dere fucked. 

Anonymkode: 3e394...14c

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette er for damenes del, for oss menn er det mer hvordan vi ter oss og personligheten som teller meste( utseende litt og). Jeg linket det til dere damer så dere kan se hvor dere er i skalen. Utseendet deres er alt dere har å spille på, har dere ikke det er dere fucked. 

Og sjåvinismen lever i beste velgående. Uansett hvor vanskelig det er for deg å forstå så finnes det faktisk mange menn som mener kvinner er verdt mer enn bare deres utseende. (jeg vet, en helt absurd tanke)

• Liker 14
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og sjåvinismen lever i beste velgående. Uansett hvor vanskelig det er for deg å forstå så finnes det faktisk mange menn som mener kvinner er verdt mer enn bare deres utseende. (jeg vet, en helt absurd tanke)

Joda, beta menn, tøffel menn, desperate menn osv

Halo! Så klart damer er mer en utseendet, men nå snakker vi om ligaer her.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev utseende er alt kvinner har å spille på, ellers er de fucked. Vitner ikke akkurat om at du mener det er noe mer enn kropp kvinner har.

Og mulig du ser på menn som klarer å verdsette kvinner som mennesker som beta, tøffel og desperate, men det skyldes nok heller ditt dårlige syn på menn. Virker som du har veldig lite tiltro til at menn klarer å være greie mennesker og.

• Liker 8
Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men alt dette ligger allerede programmert i genene våre. Det er ikke noe som en kan velge. Den sterkeste i stammen får jenta som har best gener. Studier viser at noen som er pene får fordeler i alle sammenhenger. De tjener mer, er mer suksessfulle sosialt, osv. 

Det er klart at det å bli ansett som utseendemessig vakker i ens eget samfunn er en valuta og en "verdi", men det å være pen er ikke som i et kortspill hvor sparesset trumfer alt annet. Menn vil heller ikke være sammen med ei dame de finner kjedelig, uempatisk og dum, bare fordi hun er pen. Tror du det, har du lave tanker om menn. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er faktisk mer enn bare en stor vandrende penis styrt av primitive drifter.. 

Endret av noe tilfeldig
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal man vite om man er på samme "nivå" som en dame eller en mann? Er det i det hele tatt naturlig å velge en på samme "nivå" som seg selv? Er vi ikke som regel interessert i de samme personene, uavhengig av hvordan vi selv er og ser ut?  

Anonymkode: a5ef6...193

Tja, jeg føler liksom at jeg har hatt en slags "naturlig radar" på det når jeg har vært på typiske sjekkearena når jeg var singel. Man scanner liksom rommet og da er det mange som faller fra i kategorien aktuelle partere. For min del er det flest som faller fra i kategorien "jeg er ikke interessert"/"han har nok ikke forventning om at han kan sjekke meg opp", men innimellom har jeg nok også styrt unna menn fordi jeg har tenkt at de ikke ser etter en jente som meg, og at jeg oppfatter dem som "over mitt nivå".

Men når du snakker om å velge noen på sitt eget nivå, synes jeg det blir mer fjernt. For meg har aldri tanker om "nivå" fått betydning etter jeg har kommet i snakk med noen og skal velge om jeg vil deite dem eller ikke - det er kun en tanke jeg har ganske underbevisst før kontakt i det hele tatt oppnås.

Jeg er forresten kvinne, og av helt ok utseende tror jeg. 

Anonymkode: c25bb...9b1

Skrevet

Det er jo åpenbart at mennesker er ulike og stiller ulikt ikke bare på kjønnsmarkedet men også ellers i livet. Til tross for at vi blir lært på skolen at alle er like så er det en sannhet med enorme modifikasjoner. Noen mennesker bedre utrustet mentalt og fysisk enn andre og de vil da stille sterkere enn de som det skorter hos på forskjellige plan - men de også kan finne seg noen - da på sitt eget nivå. 

Visste du f.eks studier viser at vakre kvinner i snitt får mye lavere straff enn ei tykk og lite delikat dame for samme type kriminalitet i USA? Visste du at vakre kvinner for mer engasjement og hjelp fra legen sin enn de på den andre siden av utseende skalaen?

Vi lever i en overfladisk verden hvor den ytre fasaden spiller en meget stor rolle i mellommenneskelige interaksjoner - å hevde noe annet er og lure seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Bare det å finne sitt eget "nivå" syns jeg er vanskelig. Aner ikke hvilket nivå jeg er på. På sånne rankinger og skalaer av menn kan jeg lett mene at en 6-er er finere enn 8-eren eller at 7-eren er finere enn 10-eren, osv. Alt dette kommer an på mine preferanser angående utseende, noe som til syvende og sist er subjektivt. Antar menn er ganske like der.

I tillegg så er det personligheten som er avgjørende for meg. En utrolig kjekk fyr kan være en drittsekk og plutselig virker han ikke så pen lenger likevel. En vanlig fyr kan jeg ha utrolig god kjemi med og det blir umulig for meg å finne store feil ved hans utseende. Samtidig kan en fyr som andre anser til å være på samme nivå som meg være en forferdelig match og han føler ikke en gnist eller noe som helst kjemi med meg.

Dette med ligaer blir så diffust når folk har ulike preferanser på hva en pen person og en aktuell partner er.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev utseende er alt kvinner har å spille på, ellers er de fucked. Vitner ikke akkurat om at du mener det er noe mer enn kropp kvinner har.

Og mulig du ser på menn som klarer å verdsette kvinner som mennesker som beta, tøffel og desperate, men det skyldes nok heller ditt dårlige syn på menn. Virker som du har veldig lite tiltro til at menn klarer å være greie mennesker og.

Virkelig? Mener du at menn er greie...

Herregud..våkn opp du da, ingen mann bryr seg med mindre du er pen eller middels pen. De er grei så lenge de får mus, ja mhm da er de grei vet du. Kvinner er det mer omsorgsfulle kjønnet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...