AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #1 Skrevet 25. august 2016 Er det sjalusi som kommer av at de er bedre enn oss i det meste ? Anonymkode: c989b...778
Gothminister Skrevet 25. august 2016 #2 Skrevet 25. august 2016 Det er populært i enkelte miljøer og hate USA. Spesielt på venstresiden ser vi dette. Men de vil nok si noe annet den dagen vi trenger USA til og hjelpe oss i en alvorlig situasjon. Folk i Norge har det for godt, mange forstår ikke at også vi kan rammes av krig for eksempel. De tror vi er skånet for alt av terror og elendighet. Derfor er det lett for disse bortskjemte umodne populistene og skrike mot USA.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #3 Skrevet 25. august 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sjalusi som kommer av at de er bedre enn oss i det meste ? Anonymkode: c989b...778 På hvilken måte mener du egentlig at USA er bedre enn f.eks. Norge? Anonymkode: ec2c0...45c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #4 Skrevet 25. august 2016 Fordi det er stormakten. Og de skal vi jo ikke like, men samtidig liker vi også USA og adopterer omtrent alt som kommer derfra. Anonymkode: f4664...0d2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #5 Skrevet 25. august 2016 USA er ett i-land med en enorm stor fattig populasjon og en rik overklasse som holder på mer enn 30% av landets verdier. De har også hva som i alle andre land ville bli beskrevet som ett dypt korrupt politisk system, hvor politikere bruker godt over halve arbeidsdagen sin bare på å ringe etter penger. Da sier det seg selv at de som gir pengene får politisk makt. Lobbyvirksomheten der er helt enorm og har du en lobby mot deg, som feks våpenlobbyen eller hurtigmatlobby er det fint lite du kan gjøre som politiker, det er pengene som bestemmer. De har og ett fangesystem som systematisk er bedre for de hvite, hvor de fleste får mulighet til å kjøpe seg ut av "jail" (varetekt, som kan vare i flere år) med "bail", de rike kjøper seg ut, de fattige sitter der og mister jobb, hus og bil fordi de ikke kan jobbe når de er der. De ikke-rike tjener så lite at de gjerne må gå på matkuponger fra staten, det var for litt siden en sak som viste ironien ved at når du jobber 100% på Wallmart så tjener du ikke nok til å kjøpe din egen mat, men Wallmart har avtaler med staten så det deles Wallmart-spesifikke kuponger fra staten, som da wallmart-ansatte må løse inn på wallmart for å få råd til mat, samtidig som skatten de betaler da går til bla. kuponger så wallmart kan fortsette å betale elendige lønninger. Se en time eller to med John Oliver episoder fra den offisielle kanalen, så får du kanskje ett litt bedre innblikk i hvorfor mange mener det er ganske håpløse tilstander i USA. Visste du og at det meste av fast food (burger king, mc donalds) bruker statsubsidierte varer? Det eneste de ikke får subsidiert er grønnsakene, siden de er det ingen subsidier på da grønnsaker ikke har en stor nok lobbyorganisasjon. Anonymkode: 08482...7db
Gjest Catalina Culès Skrevet 25. august 2016 #6 Skrevet 25. august 2016 Jeg tror det er på "mote" blant en del, spesielt SV folk. Men også andre på venstresiden.
Haru Skrevet 25. august 2016 #7 Skrevet 25. august 2016 Jeg hater ikke USA jeg hater arrogansen og militæret i USA
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #8 Skrevet 25. august 2016 38 minutter siden, Haru skrev: Jeg hater ikke USA jeg hater arrogansen og militæret i USA Dette har ingenting å gjøre med det jeg spurte om. Anonymkode: c989b...778
Haru Skrevet 25. august 2016 #9 Skrevet 25. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette har ingenting å gjøre med det jeg spurte om. Anonymkode: c989b...778 du spurte om hvorfor folk hater USA. det du gjør er at du generaliserer og forventer at alle hater USA. så når jeg kommer og skriver at jeg ikke hater USA, så mener du det er en meningsløs kommentar fordi.......du vil kun ha tilbakesvar fra folk som hater USA? Det er ikke mulig for meg å gi deg svaret på hvorfor folk "hater" USA når ikke alle gjør det. Og de som gjør det har jo sine egne subjektive grunner til det og det ville jo ikke vært moralsk riktig av meg å snakke for dem
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #10 Skrevet 25. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det sjalusi som kommer av at de er bedre enn oss i det meste ? Anonymkode: c989b...778 Når du sier folk som hater USA tenker jeg på mennesker i nord Korea som er hjernevasket, asiatiske land som hater USA pga krig osv. Mange hater dem fordi de lager unødvendige kriger og konflikter. Anonymkode: fa2b0...91b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #11 Skrevet 26. august 2016 Det er tydeligvis en del (deriblant tråd-starter, i denne tråden) som mener at dersom noen ikke liker de øverste statslederne for ett land - eller de avgjørelsene som disse statslederne finner på. Så tror folk (og tråd-starter her) at man automatisk hater heile landet, heile kulturen, og heile befolkningen i det aktuelle landet.... Anonymkode: ec2c0...45c
Commander Skrevet 26. august 2016 #12 Skrevet 26. august 2016 (endret) Venstresiden med 68 generasjonen har satt sitt preg på skoler, universiteter, presse og TV, da spesielt NRK. Disse store etterkrigskullene har satt sitt fotavtrykk på hvordan nordmenn skal oppfatte verden rundt oss. Hvorfor har vi uttrykk som "helt texas", "amerikanske tilstander" osv som henspeiler på noe negativt. hvor er Iranske tilstander, helt Nigeria?? Vietnamkrigen, antikrigsbevegelsen, palestinakonflikten hvor USA stod for alt som var galt i verden har blitt med videre fra 70 tallet. Alt fra USA ble negativt vinklet. Nye generasjoner har blitt undervist og fått sin skolering av lærere sterkt preget antikaptialisme og sympati med alle hvor USA hadde gjort urett, etter deres oppfatning.. Selv min gamle tysklærer fra videregående hadde fått sin politiske opplæring i DDR hvor han var jevnlig. Og det skinte igjen i undervisningen for å si det enkelt. Man gikk ut av skolen med den oppfattelsen av var man ikke sosialist var man ond. Norsk venstreside har støttet ALT som har vært motstandere av USA. DDR, Sovjet, Pol Pot, Mao, Sandinister og Castro for fredsprisen for ikke lenge siden. Stort sett alt som kryper og går av despoter og diktatorer som har kalt seg "Folkets....", "Sosialisme" osv.. Seinest Venezuela som norsk venstresiden har hyllet. Chavez som venstresidens nye håp skulle vise veg!!. Og nå har det til helv... som alle andre sosialistiske "håp" http://www.vg.no/nyheter/meninger/sv/fyrtaarnet-sluknet-igjen/a/23510248/ og det har blitt stille fra Lysbakken. Han leter vel med lys og lykte etter en ny stat som har fungert med SV sitt ønskede styresett. Syntes nesten synd på han. I den arabiske verden er det stor motstand mot "den store satan". Og hvem er det som igjen står skulder ved skulder andre enn norsk venstreside. Er man USA motstander er man norsk venstresides venn. Og venstresiden belønnes med at 70% av innvandrere fra den muslimske verden stemmer sosialistisk. Endret 26. august 2016 av Commander
Aamu Skrevet 26. august 2016 #13 Skrevet 26. august 2016 Når man er sosialist eller kommunist, og støtter en annen politikk enn de fremmer i USA, så blir det vel naturlig å hate USA.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #14 Skrevet 26. august 2016 1 time siden, Aamu skrev: Når man er sosialist eller kommunist, og støtter en annen politikk enn de fremmer i USA, så blir det vel naturlig å hate USA. Selv om man er dypt uenig med de øverste politikerne / styresmaktene i ett land, så betyr jo selvfølgelig ikke det at man hater hele landet - og alle som bor der! Dette er tydeligvis veldig vanskelig å forstå, for enkelte her på forumet... Anonymkode: ec2c0...45c 1
Aamu Skrevet 26. august 2016 #15 Skrevet 26. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om man er dypt uenig med de øverste politikerne / styresmaktene i ett land, så betyr jo selvfølgelig ikke det at man hater hele landet - og alle som bor der! Dette er tydeligvis veldig vanskelig å forstå, for enkelte her på forumet... Anonymkode: ec2c0...45c Nei, det er ingen selvfølge, men det er slik det er hos mange sosialister/kommunister. Det er tydeligvis svært vanskelig å forstå, for deg.. eller?
Gothminister Skrevet 26. august 2016 #16 Skrevet 26. august 2016 1 time siden, Aamu skrev: Når man er sosialist eller kommunist, og støtter en annen politikk enn de fremmer i USA, så blir det vel naturlig å hate USA. Men disse politiske umodne folka, vil nok sette pris på at USA komme til når vi virkelig trenger dem.
Aamu Skrevet 26. august 2016 #17 Skrevet 26. august 2016 1 minutt siden, Gothminister skrev: Men disse politiske umodne folka, vil nok sette pris på at USA komme til når vi virkelig trenger dem. Antakeligvis. De er ikke så tøffe som de liker å fremstå, det viser seg gang på gang.
Gothminister Skrevet 26. august 2016 #18 Skrevet 26. august 2016 Et øyeblikk siden, Aamu skrev: Antakeligvis. De er ikke så tøffe som de liker å fremstå, det viser seg gang på gang. Det er et ungdomsoppgjør og være sosialist og kommunist og så har man dem som ennå ikke har landa etter 60 og 70 tallets glade dager.
Aamu Skrevet 26. august 2016 #19 Skrevet 26. august 2016 Et øyeblikk siden, Gothminister skrev: Det er et ungdomsoppgjør og være sosialist og kommunist og så har man dem som ennå ikke har landa etter 60 og 70 tallets glade dager. Det har du rett i 68'erne har ødelagt mye.
Gothminister Skrevet 26. august 2016 #20 Skrevet 26. august 2016 1 minutt siden, Aamu skrev: Det har du rett i 68'erne har ødelagt mye. Og dessverre har mange av dem makt til å ødelegge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå