AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #1 Skrevet 25. august 2016 Først litt om meg selv. Jeg er sosial og utadvendt, trives godt med mennesker, stiller opp, liker å finne på ting, er glad i jobben min (veldig sosial jobb), glad i vennene mine og generelt en person man kan stole på. På den andre siden er jeg litt streng (hvis man ikke kjenner meg), og ikke så glad i typiske aktiviteter for de på min alder. i all sin tid har jeg slitt skikkelig med å få meg venner/en venne"gjeng". En vennegjeng har jeg vel strengt talt aldri hatt. De vennene jeg har sier at jeg er en av de bedre menneskene de kjenner og at de ikke skjønner hvorfor jeg ikke "får det til" bedre sosialt. De setter pris på de rare tingene som gjør meg til meg. Men jeg forstår jo at for fremmede mennesker kan interessene mine kanskje virke litt sære. jeg opplever stadig når jeg kommer i nye sosiale settinger (nå høgskole) at jeg ikke finner plassen min. Prøver å strekke ut til de andre jevnaldrende, men det går ingen vei. Har nå feks prøvd å invitere et par stk fra læringsgruppen både på vors og middag/kosekveld, men føler ingen entusiasme fra dem eller noen behjelpelighet. Føler ofte at jeg "rekker ut hånden" men at den ikke blir tatt i mot. Er med på de aktiviteter som er, spør om andre har planer for uken osv, men det koker liksom bare alltid bort. Føler ikke de andre har noe imot meg, men føler ikke de har noen aktiv interesse for å bli kjent heller. slik har det vært tidligere også. Sliter også litt med dette at de har interesser som ikke er direkte kompatible med mine, men jeg prøver å overse dette for å ha noen å henge med... Har tenkt tanken på å melde meg inn i noen frivillige organisasjoner (leksehjelp for unge, besøksvenn for eldre) for å få tilfredsstilt det sosiale behovet mitt og gi noe tilbake, men ser jo at dette ikke er noe trekk hverken for eller mot når det kommer til å få jevnaldrende venner. noen som har noen tips? Føler meg veldig rådløs.. Anonymkode: a8b9f...d3d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #2 Skrevet 26. august 2016 Har du bedt de du snakker om en konkret kveld, men så har de ikke møtt opp? Hvis du bare sier helt løselig at de kan stikke innom en eller annen dag, og de ikke kjenner deg så godt, kan det hende de venter på en mer konkret invitasjon. Ellers tror jeg at jeg ville tatt det litt rolig, og ikke virket overivrig. En dag det passer, kan du høre om dere skal ta en tur å spise på slutten av dagen, da foreslår du noe konkret. Eller du nevner en film du har lyst til å se, og spør om de kan tenke seg å bli med en bestemt dag. Det danner seg fort klikker, men dette kan også endre seg når folk blir bedre kjent og de ser at de kan være for ulike. De som kjenner hverandre fra tidligere vil ofte henge sammen, kanskje verre å få innpass der, selv om noen er inkluderende. Anonymkode: dcd84...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå