Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, hver gang jeg oppfatter at noen har en telefonsamtale, og de skal legge på og sier "hademmm", så kjenner jeg bare det går iskaldt nedover ryggraden. Det er et så ufattelig ekkelt ord, jeg misliker det ordet veldig, veldig sterkt. "HADEM", har ingenting å gjøre i en avslutningssetning. Alt annet er bedre! 

- Ha det bra

- Vi snakkes

- Glad i deg

- Hadet

- Prates

- Sees etterpå

osv

Og så til det viktigste: Hvorfor sier folk "hademmm"? Hvorfor legger de til en "m" på slutten av et ord? Høres ut som får kramper eller noe. For meg blir det det samme som:

"Kan du sende meg melkemmMmm"?

"Hvor mye er klokkammMMm"?

"HeiMmmM"!

Tenker litt på han fra Kjetil&Kjartan Show (Leif :laugh:). 

Jeg krever forklaringer på dette! Og dere som er skyldige: Slutt! ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise:

Anonymkode: fe8f2...f29

Skrevet

Dette har jeg aldri hørt.....

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Angelheart2 skrev:

Dette har jeg aldri hørt.....

Seriøst? Jeg hører det HELE tidem...nei, tiden mener jeg :P ! 

Jaja.. hademmmm... 

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg også hørt/lest, og det er utrolig irriterende! Aner ikke hva det kommer av. 

Gjest Christina146
Skrevet

Dette gjør jeg hele tiden! Aner ikke hvorfor though.. :ph34r:

Skrevet

Hæ? dette har jeg da aldri hørt - og jeg sier nesten alltid hadet selv. Hvor er det folk sier dette?

Skrevet

Ei sånn overkoselig jente på jobben sa alltid "hadeeem" og jeg ble gal. Vet ikke hvorfor det er en greie.

Anonymkode: c6b3e...113

Skrevet
1 minutt siden, Rumle skrev:

Hæ? dette har jeg da aldri hørt - og jeg sier nesten alltid hadet selv. Hvor er det folk sier dette?

Jeg er fra Telemark, og hørt noen si det.

Anonymkode: c6b3e...113

Skrevet
Den 25.8.2016 at 9.23, Aamu skrev:

Jeg kan ikke noe for det, hver gang jeg oppfatter at noen har en telefonsamtale, og de skal legge på og sier "hademmm", så kjenner jeg bare det går iskaldt nedover ryggraden. Det er et så ufattelig ekkelt ord, jeg misliker det ordet veldig, veldig sterkt. "HADEM", har ingenting å gjøre i en avslutningssetning. Alt annet er bedre! 

- Ha det bra

- Vi snakkes

- Glad i deg

- Hadet

- Prates

- Sees etterpå

osv

Og så til det viktigste: Hvorfor sier folk "hademmm"? Hvorfor legger de til en "m" på slutten av et ord? Høres ut som får kramper eller noe. For meg blir det det samme som:

"Kan du sende meg melkemmMmm"?

"Hvor mye er klokkammMMm"?

"HeiMmmM"!

Tenker litt på han fra Kjetil&Kjartan Show (Leif :laugh:). 

Jeg krever forklaringer på dette! Og dere som er skyldige: Slutt! ;)

"

10.03.04 10:33
Del
Legger merke til at folk har forskjellige måter å hilse og ta farvel på.

På sørlandet er det vanlig at folk sier "javel...?" når de treffes. Ganske rart egentlig. Hvorfor skal man si "javel" når man mener hei?

Måter å ta farvel på: ha det, hadem, hej då, hei (i mange forskjellige toneleier, spesielt "heiiiiiii" har vært populær her hvor det liksom er om å gjøre å dra ut i`en lengst mulig.

Merker også at folk bruker ulike former avhengig av konteksten og personene.

Synspunkter?

"

http://vgd.no/samfunn/spraak/tema/584771/tittel/hadem

Anonymkode: 3f09c...82c

Skrevet

Jaha. Vestlandet her. Jeg klarer nesten ikke si det selv engang, høres uvant ut :ler: 

Skrevet

Har aldri hørt det før jeg. Vestlandet her.

Skrevet (endret)

Tror det er vanlig i sørlandstraktene? Var da jeg flyttet til Kristiansand for å studere at jeg begynte å høre dette "overalt". Er opprinnelig fra Osloområdet. Liker det heller ikke, men har ikke et sååå anstrengt forhold til det heller, haha :)

Endret av Cathe.
Lagt til kg trukket fra mellomrom
Skrevet

Jeg måtte prøve her nå å si hade høyt for meg selv og jaggu meg tror jeg ikke at jeg sier hadeeemmm jeg og. Spesielt når jeg skal høres sånn hyggelig og blid ut, sånn som jeg gjør til kolleger på jobb for eksempel. Aldri tenkt over, men dette skal jeg fortsette med og håpe at det irriterer vettet av folk! :D

Anonymkode: 518ca...4ab

Skrevet

Hehe, det irriterer jeg meg over selv. HadeMMM :rolleyes: hva er vitsen med den M'en???

Gjest Christina146
Skrevet

Kom til å tenke på en ting. Kanskje man prøver å snike inn litt ´´mmmm´´ som for å kose? Man sier jo ofte mmm når man klemmer ol. Bare en tanke! 

Skrevet
9 minutter siden, Christina146 skrev:

Kom til å tenke på en ting. Kanskje man prøver å snike inn litt ´´mmmm´´ som for å kose? Man sier jo ofte mmm når man klemmer ol. Bare en tanke! 

:laugh: kreativ tenking! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...