AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #1 Skrevet 25. august 2016 Jeg lurer litt på hvor mye dere bruker nettverket deres til diverse ting. Det kan for eksempel være i forbindelse med jobbsøking eller andre ting. Hva er det siste du brukte nettverket ditt til? Jeg har for eksempel spurt en venninne som hadde en venninne som jobbet på et pleiehjem, om jeg kunne få nummeret til sjefen og spør om de hadde ledig deltidsstilling. Fikk nummeret og fikk stillingen. Så, er dette som jeg vil her frekt?: jeg har hund og vurderer å kjøpe en liten båt jeg kan komme meg til holmene på. Men det er ikke vits med båten om ikke hunden kan være med. Jeg har bare en bekjent (ikke en venn en gang) som har båt. Kan jeg spørre han om han kan ta meg ut en tur med hunden? Er det frekt? Anonymkode: f5764...d94
Gjest noe tilfeldig Skrevet 25. august 2016 #2 Skrevet 25. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer litt på hvor mye dere bruker nettverket deres til diverse ting. Det kan for eksempel være i forbindelse med jobbsøking eller andre ting. Hva er det siste du brukte nettverket ditt til? Jeg har for eksempel spurt en venninne som hadde en venninne som jobbet på et pleiehjem, om jeg kunne få nummeret til sjefen og spør om de hadde ledig deltidsstilling. Fikk nummeret og fikk stillingen. Så, er dette som jeg vil her frekt?: jeg har hund og vurderer å kjøpe en liten båt jeg kan komme meg til holmene på. Men det er ikke vits med båten om ikke hunden kan være med. Jeg har bare en bekjent (ikke en venn en gang) som har båt. Kan jeg spørre han om han kan ta meg ut en tur med hunden? Er det frekt? Anonymkode: f5764...d94 Jeg synes ingenting av det du nevner her går under "frekt". Kanskje litt merkelig å be en bekjent ta deg og bikkja med på båttur, men ikke frekt. Du brukte ikke nettverket ditt til å få deg en direktørstilling, men en ganske ordinær jobb. Så alt dette er innafor. Det værste jeg veit er folk som starter opp med ulike produkter de skal selge vennene sine. Det synes jeg er ille. Jeg er en venn, ikke en kunde 😠
Cathrine88 Skrevet 25. august 2016 #3 Skrevet 25. august 2016 Jeg tror jeg trenger en nærmere forklaring på hva du egentlig trenger hjelp til. Skal han bare ta deg og hunden med i båten en gang for å sjekke om det fungerer å ha hunden der? I så fall er det ikke frekt, men du bør tilby å betale.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #4 Skrevet 25. august 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer litt på hvor mye dere bruker nettverket deres til diverse ting. Det kan for eksempel være i forbindelse med jobbsøking eller andre ting. Hva er det siste du brukte nettverket ditt til? Jeg har for eksempel spurt en venninne som hadde en venninne som jobbet på et pleiehjem, om jeg kunne få nummeret til sjefen og spør om de hadde ledig deltidsstilling. Fikk nummeret og fikk stillingen. Så, er dette som jeg vil her frekt?: jeg har hund og vurderer å kjøpe en liten båt jeg kan komme meg til holmene på. Men det er ikke vits med båten om ikke hunden kan være med. Jeg har bare en bekjent (ikke en venn en gang) som har båt. Kan jeg spørre han om han kan ta meg ut en tur med hunden? Er det frekt? Anonymkode: f5764...d94 Jeg er veldig nøye med at den andre parten også skal få noe igjen så langt det lar seg gjøre, og prøver også bevisst å ikke utnytte andre selv om jeg noen ganger må spørre om hjelp. Det siste jeg brukte nettverket mitt var å be onkelen og tanta mi om å være barnevakt for ungen til meg og mannen min da vi skulle i bryllup til en barndomsvenninne av meg nå i helga. Ungen var invitert med i bryllupet, men vi er aldri ute på vift sammen nå lengre omtrent, så da spurte vi om de kunne være barnevakt. Det gikk heldigvis fint. Nå er da også ungen vår så stor at h*n er selvhjulpen på badet og med mye annet. Kan telle på en hånd de gangene vi har hatt barnevakt for et helt døgn. De som passet barnet vårt er veldig på giversiden, så de tar ikke i mot penger som belønning for innsatsen, men vi skal passe på å ta med noe ekstra godt til kaffen neste gang vi er på besøk hos de. Over til din sak: Jeg synes ikke det er frekt om du spør din bekjente om hjelp med det. Du kan jo tilby deg å betale bensinpenger for båten, og ta med noe god drikke som h*n kan nyte underveis/etterpå, kanskje? Anonymkode: e99d1...57d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå