Gå til innhold

JIF Våtservietter


lidia

Anbefalte innlegg

Det er ikke så lenge siden vi la ny laminat i stua, og nå skal jeg liksom bli litt flink til å vaske og sånn. Ser at Jif har kommet med noen våtservietter for gulvet. Noen som har erfaring med disse? Jeg vil jo ikke ødelegge det nye gulvet vårt med det første da, så jeg må forhøre meg litt før jeg går til innkjøp av disse. Bruker ellers støvsuger og tørrmopp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips:

JIF-engangsvåtmopper koster 6kr pr gulvvask.

Grønnsåpevask koster 50øre pr vask;)

Stor prisforskjell.

Dessuten sa VG.no at de ikke var noe bra.

Vi bruker jif-våtmopp (den som koster 100kr og varer i en evighet) sammen med gulvvaskemiddel.. Funker greit.. Moppen blir ikke for våt, lett å vaske med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker jif-våtmopp (den som koster 100kr og varer i en evighet) sammen med gulvvaskemiddel.. Funker greit.. Moppen blir ikke for våt, lett å vaske med.

Jeg også. Bruker ikke gulvvaskemiddel, men Zalo. Zalo er i grunnen supert til det meste. :husmor-smiley:

Dessuten er sånne engangs-greier sørgelig for miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpen er riktig nok billig, men gjør ikke gulvene rene.

Såpen legger seg som en hinne på gulvet og dritten blir igjen.

For å få rene gulver, skal man bare bruke vann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er upraktiske og bortkastede penger. Vi bruker istedet våtmopp og sånn spray-og-mopp flaske. Enkelt, ikke mer bøtte og såpevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så man kan bruke den spray og mopp på laminat og parkett. Jeg var ikke helt sikker på dette, jeg har en flaske stående,men har ikke brukt den så veldig mye. Har hørt at vann skal være best, men jeg orker ikke holde på med bøtter og kluter og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Ok, så man kan bruke den spray og mopp på laminat og parkett. Jeg var ikke helt sikker på dette, jeg har en flaske stående,men har ikke brukt den så veldig mye. Har hørt at vann skal være best, men jeg orker ikke holde på med bøtter og kluter og sånn..

Du skal bruke minst mulig vann på laminat, og derfor er mopp og spray perfekt. Og det blir ikke like stort ork å vaske som før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Bruker ikke gulvvaskemiddel, men Zalo. Zalo er i grunnen supert til det meste. :husmor-smiley:

Dessuten er sånne engangs-greier sørgelig for miljøet.

Jeg har hørt at Zalo ikke er godt for gulvet... (Tenker da på laminat, og parkett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
For å få rene gulver, skal man bare bruke vann

for vann fjerner fettet? Det er sant at grønnsåpe lukter godt, men ikke gjør det rent. Så her går det i grønnsåpe og zalo sammen. Lukter godt og blir rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...