Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaringer med å bo hver for seg? 

Vi har vært kjærester en god stund, har barn hver for oss, og snakker om å flytte sammen. Problemet er at jeg føler meg usikker uten at jeg helt vet hvorfor. En del av meg synes det er godt å ha et eget hjem, noe som er bare mitt og mine barns, men samtidig er det litt stress å kjøre og besøke han på ettermiddager og helger, selv om det bare er ca 30 min å kjøre.

Noen med erfaringer?

Anonymkode: a1ffb...e31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

+ alenetid

+ mer tid til mine unger

+roligere tempo i hverdagen

+stillere i heimen

+er vant til å være uten partner, så er litt deilig å ikke være sammen hele tiden

+mindre krangling

-økonomisk smartere å slå seg sammen 

-blir ikke helt EN familie

-av og til savner man kjæresten med seg i sofakroken

-

Anonymkode: 56807...de9

Skrevet

Snakker ikke av personlig erfaring, men kjenner noen som bor hver for seg, og for de fungerer det utmerket. Men nå har de begge barn som er i tenårene eller eldre.

Dere bor hver for dere nå, gjør dere ikke? Trives du slik? I så fall, hvorfor ødelegge en allerede god ting? Det er mer økonomisk å flytte sammen selvsagt, da man kun sitter på 1 hus istedenfor 2. Evt kan dre jo prøve en periode, og leier ut det andre huset? Ikke selge altså. Så hvis du trivdes bedre å bo alene kan du jo alltids flytte tilbake igjen?

Skrevet

Jeg var i din situasjon, og forholdet vårt var veldig fint. Så flyttet vi sammen, og i løpet av noen mnd. gikk alt til helvete. Det er mye vanskeligere å få samboerskap til å fungere med dine/mine barn, og det er en grunn til at det er mye større sannsynlighet for brudd i "ekteskap nr 2" (statistikk). Jeg kjenner flere par som har samme erfaring og som nå flytter fra hverandre igjen uten å slå opp. For oss fungerte ikke det dessverre. 

Anonymkode: fc561...d80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...