Gå til innhold

Brutale scenarioer i hodet mitt..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe riktig emne og skrive under her, så valgte bare det som virket nærmest.

Jeg får innimellom sånne grusomme/brutale scenariobilder i hodet mitt. 

Alt fra at noen blir likvidert, til mer brutale "hendelser", det kan være fra venner til nær familie.

Og til og med bilder hvor jeg spiller helt og redder dem fra det verste..

Jeg hater det, og jeg hater at jeg ikke greier og styre at det kommer slike bilder oppi hue. Jeg får sykt dårlig samvittighet, selvom jeg vet at det ikke er ønskelige tanker/bilder.

Er det bare meg, eller har flere det sånn? - Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg er jo ikke gærn i huet...

Anonymkode: 3cf63...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig. Høres ut som du har tvangstanker. Jo mer du prøver å få dem bort, jo verre blir det. Prøv å akseptere tankene uten å engasjere deg for mye i dem, så går de bort etter hvert.

Har hatt det selv.

Anonymkode: b446b...948

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Har egentlig alltid hatt en livlig fantasi. Det er både godt og brutalt egentlig. Jeg sliter en del med angst for tiden, og da har jeg masse slike bilder oppi hodet. Du skulle bare visst hva som "skjer" når jeg er møkk irritert på noen...

Mistenker at det ikke er så uvanlig heller. Men, jeg har en tendens til å sette meg litt fast i det. Har alltid hatt et rikt indre liv.

Synd jeg ikke har noe særlig evner til å skrive, er dessuten litt lat. 

Er ikke sikkert dette er til noen trøst, men du er ihvertfall ikke alene. Jeg pleier å trøste meg med at det finnes ganske drøye bøker og filmer, så da ser man hva som rører seg oppi hodene til folk. Krim for eksempel - herliget. Ja, og det at folk er så glad i lese sånt, sier jo litt da :)

Anonymkode: 41b88...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, ser ikke noe unormalt med dette. Jeg kan også se for meg helt syke/psyke scenarier i hodet mitt, kan tenke "hva faen feiler det huet mitt som får sånne ekstreme tanker/bilder i knotten". Men, tror det beste man kan gjøre bare er å akseptere dem. Da blir dem heller ikke så spennende, og de forsvinner fort av seg selv.

Anonymkode: b372d...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah nå føler jeg meg ikke så alene om å ha syke ideer hver gang jeg holder en random kjøkken kniv.

Til alle som spiller spill online, lagg når man krysser rett foran trikken hadde vært no dritt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fant ikke noe riktig emne og skrive under her, så valgte bare det som virket nærmest.

Jeg får innimellom sånne grusomme/brutale scenariobilder i hodet mitt. 

Alt fra at noen blir likvidert, til mer brutale "hendelser", det kan være fra venner til nær familie.

Og til og med bilder hvor jeg spiller helt og redder dem fra det verste..

Jeg hater det, og jeg hater at jeg ikke greier og styre at det kommer slike bilder oppi hue. Jeg får sykt dårlig samvittighet, selvom jeg vet at det ikke er ønskelige tanker/bilder.

Er det bare meg, eller har flere det sånn? - Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg er jo ikke gærn i huet...

Anonymkode: 3cf63...f6e

Problemet med slike tanker er at man forsøker å unngå dem. Sett den ned og la tankene løpe helt ut. Utsett deg mentalt for det skremmende som foregår i hodet ditt. Det vil forhåpentligvis ufarliggjøres fantasiene, Neste gang de kommer så kan du bare tenke "Been there, done that". ;) Ok, det var kanskje litt enkelt, men jeg tror eksponering er tingen her.

Anonymkode: 3aa47...4ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen kan finne på å simulere scenarioer du kan havne i. Disse scenetrioene er laget av frykten din, og du er en måte å forberede deg i tilfelle det skjer. Bare la den spille ut, tenk over om det er helt idiotisk eller om det er noe som kan å skjedd og bruk det til å forbedrede deg på eventuell fare.

Ting man ikke forventer tar som oftest knekken på en. Så om du har en anelse om hva du skal gjøre, så hjelper det massivt. 

Har også slike tanker, bare mange mange flere, gjerne 20+ for folk jeg bryr meg om, og gjerne en for hver plass jeg er i som kan være farlig.

Mvh

Møringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket at ingen her har foreslått i det minste at TS prater med fastlegen sin?

Personlig har jeg aldri hatt slike tanker selv. Altså, ikke noe i nærheten så alvorlig som "likvidering av nære familiemedlemmer".

TS: En prat med legen skader ikke, og vær ærlig.:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en ganske god fantasi og det er absolutt ikke negativt. Det virker som om du er et kreativt menneske. Det er også positivt at du har en heltinne-rolle i disse tankene (eller drømmene?). Det tyder på at du også har empati, og at du bryr deg veldig om menneskene som du omgir deg med :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Den mystiske skrev:

Jeg er overrasket at ingen her har foreslått i det minste at TS prater med fastlegen sin?

Personlig har jeg aldri hatt slike tanker selv. Altså, ikke noe i nærheten så alvorlig som "likvidering av nære familiemedlemmer".

TS er ikke syk, jeg har også slike tanker. Det er ikke farlig. Jeg går til psykolog pga. depresjon og nevnte tilfeldigvis disse tankene, og det var normalt. Helt friske mennesker kan få slike tanker. Nå har jeg glemt hva de kommer av, men det fantes en naturlig forklaring på det.

Til TS: Det blir som en tvangstanke, og jo mer du tenker "få den bort", jo lengre sitter den. Det blir som å tenke "ikke tenk på en rosa, flyvende elefant", og da klarer du jo ikke gjøre annet enn å tenke på den elefanten. Hodet vårt forstår ikke ordet "ikke".

Anonymkode: 2936e...623

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Den mystiske skrev:

Det kan godt hende at du også har slike drømmer, men at du aldri husker dem. De fleste husker bare en eller to drømmer i måneden, mens noen husker hva de drømmer hver natt. Jeg antar at TS er en kvinne, og det finnes også hypoteser om at kvinner i større grad enn menn er i stand til å huske hva de har drømt, noe som kommer av at kvinner sover lettere enn menn: http://www.dailymail.co.uk/health/article-2460192/What-dreams-reveal-health.html. Det trenger ikke å være noe galt i dette; en drøm er nettopp bare en drøm, så en tur til legen vil vel kunne avkrefte at noe er galt.

Endret av Turin
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS er ikke syk, jeg har også slike tanker. Det er ikke farlig. Jeg går til psykolog pga. depresjon og nevnte tilfeldigvis disse tankene, og det var normalt. Helt friske mennesker kan få slike tanker. Nå har jeg glemt hva de kommer av, men det fantes en naturlig forklaring på det.

Til TS: Det blir som en tvangstanke, og jo mer du tenker "få den bort", jo lengre sitter den. Det blir som å tenke "ikke tenk på en rosa, flyvende elefant", og da klarer du jo ikke gjøre annet enn å tenke på den elefanten. Hodet vårt forstår ikke ordet "ikke".

Anonymkode: 2936e...623

Må innrømme at jeg dessverre ikke tar deg seriøst da du informerer at du går til psykolog med noen lignende tanker selv om vedkommende mente at det ikke var noe "alvorlig". Allikevel, så er ikke jeg lege hverken psykolog, så kan ikke uttale meg proffesjonelt, Derfor foreslo jeg at TS kontaktet fastlegen i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Møringen skrev:

Kroppen kan finne på å simulere scenarioer du kan havne i. Disse scenetrioene er laget av frykten din, og du er en måte å forberede deg i tilfelle det skjer.

Jeg syns det er noe i dette. Selv ser jeg på disse brutale tankene som en eventuell forbredelse på at det kan skje i virkeligheten. For eks at jeg blir nødt å stikke noen med kniv i selvforsvar om de bryter seg inn i huset der sambo og jeg sover. Jeg tror man er bittelitt mer mentalt klar for ekstreme handlinger om de har spilt i hodet i forkant. Klar til å stikke av fra menn som dreper folkemasser med skytevåpen eller forholde seg noe rolig og ringe hjelp om noen får knust en hånd i en maskin

Anonymkode: 3bbe6...7af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Turin skrev:

Det kan godt hende at du også har slike drømmer, men at du aldri husker dem. De fleste husker bare en eller to drømmer i måneden, mens noen husker hva de drømmer hver natt. Jeg antar at TS er en kvinne, og det finnes også hypoteser om at kvinner i større grad enn menn er i stand til å huske hva de har drømt, noe som kommer av at kvinner sover lettere enn menn: http://www.dailymail.co.uk/health/article-2460192/What-dreams-reveal-health.html. Det trenger ikke å være noe galt i dette; en drøm er nettopp bare en drøm, så en tur til legen vil vel kunne avkrefte at noe er galt.

Hun drømmer ikke. Dette er tanker mens hun er våken! 

Anonymkode: e331b...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hun drømmer ikke. Dette er tanker mens hun er våken! 

Vil ikke det gå på det samme? Dagdrømming :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Turin skrev:

Vil ikke det gå på det samme? Dagdrømming :P

Nei. En dagdrøm er mer bevisst, og gjerne positiv, man drømmer om ferie, en man er forelsket i, forestiller seg hva som ville hendt om man traff ham i byen osv...

Det ts beskriver, er tanker/bilder av ting hun IKKE ønsker skal skje, som kommer ubedt. Høres mer ut som tvangstanker, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig... desverre. Jeg skremmer meg selv innimellom...

Anonymkode: 0d425...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...