Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det virker som om alle har minst en person de stoler fullt og helt på, om de ikke har noe særlig med venner, så har de en partner.

Jeg er så flau over at jeg nesten ikke har venner. Det er flaut å være 24 år og sitte hjemme alene nesten hver eneste lørdagskveld. Jeg har aldri hatt kjæreste, og det er egentlig utenkelig at noen skulle ha meg som sitt førstevalg, andrevalg eller tredjevalg. Familien maser ikke på meg om at jeg må få meg kjæreste, jeg antar det er fordi de også vet at jeg kommer til å ende opp alene. Jeg kommer ikke til å gifte meg, jeg kommer ikke til å få barn. Men jeg skulle veldig gjerne hatt noen venninner jeg kunne invitert på taco en fredagskveld, en venninne jeg kunne ringt og delt mine innerste tanker med. Jeg kunne trengt noen.

Jeg er andreårs student og jeg har noen å sitte ved siden av på forelesninger, men noe nærmere vennskap enn det har jeg ikke kommet. Jeg synes det er så innmari vanskelig og gå bra bekjent til venner..., og så har jeg så utrolig dårlig selvfølelse at jeg automatisk tenker at det sikkert ikke finnes noen som vil tilbringe tid sammen med meg. Det er en film jeg gjerne vil se på kino, men jeg har ingen å se den sammen med, og jeg tør ikke dra alene. Familien min bor i en annen by, så mesteparten av tiden er jeg alene.

Jeg sliter.

Hvordan skal jeg skaffe meg venner? Jeg er student på andre året, og de fleste har jo allerede funnet "sine". Jeg er ganske stille av meg, og veldig usikker. Er det håp for meg?

Anonymkode: 7dbf9...0ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bli medlem av noen foreninger, vær frivillig på et arrangement eller noe lignende. Det er håp for deg! For å gå fra bekjent til venn så må du ta det steget med å spørre "vil du se denne filmen på kino med meg?" og lignende. Ønsker deg masse lykke til TS! Vet hvordan det er å være ensom.

( må forresten legge til at det ikke er noe å være flau over)

Endret av Mummikopp
  • Liker 4
Skrevet

Det kommer til å ordne seg om du tar initiativ. Du er virkelig ikke for dårlig til å ha venner.

• Liker 2
Skrevet

Om du bor i Oslo så kan vi bli venner :)

Anonymkode: 6197d...372

• Liker 2
Skrevet

Studentforening.

Eller frivillig i hjelpeorganisasjoner.

Anonymkode: a39d5...8c9

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du bor i Oslo så kan vi bli venner :)

Anonymkode: 6197d...372

Vi også :)

• Liker 1
Skrevet

Du kan lage en trd her på KG under kontakt med andre brukere. Har vært i samme situasjon som deg, og kom i snakk med noen kjempe hyggelige folk gjennom det :) Som du ser er det allerede 2 som har tilbudt seg, og om du ikke bor i Oslo er det sikkert noen fra ditt distrikt her inne og :) 

Anonymkode: d3881...36e

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan lage en trd her på KG under kontakt med andre brukere. Har vært i samme situasjon som deg, og kom i snakk med noen kjempe hyggelige folk gjennom det :) Som du ser er det allerede 2 som har tilbudt seg, og om du ikke bor i Oslo er det sikkert noen fra ditt distrikt her inne og :) 

Anonymkode: d3881...36e

Dette! :) Og til ts, selvsagt er det håp for deg! :) Du skriver at du har noen å sitte ved siden av på forelesninger, hva med å invitere den/de med på noe? Cafe eller shopping etter forelesning, fortell om filmen du har lyst til å se, spør om noen har sett den, evt spør om noen vil slenge seg med og se, om de ikke har sett osv. :) Og passer det ikke den dagen du spør, så si at det hadde vært hyggelig å gjøre det en annen dag, og gjerne be de om forslag på når det passer! Dette ordner seg fint, ts! :) 

Skrevet

Facebookgrupper. Ikke tull engang. Masse sosiale grupper der folk spør om å finne på ditt og datt hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...