masek Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Hei! Er ei jente på 20 år som sliter litt med å få meg venner. Begynte nylig på universitetet hvor jeg hadde store forventninger om hvordan mitt sosiale liv skulle forbedre seg. Jeg har alltid vært den som liker å tilbringe tid for meg selv, så stort sett hver helg har jeg vært hjemme mens andre har vært ute å festet. P.ga dette føler jeg at mine sosiale ferdigheter er så mye lavere i forhold til alle andre. Jeg har ikke sosial angst, og jeg får god kontakt med flere etter et par øl, men dagen etter blir det som om vi ikke møttes i det hele tatt. Prøvde å gå bort og si "Hei! Takk for sist" men vedkommende virka så sykt uinteressert at jeg bare følte meg klengete istedenfor hyggelig. De andre i klassen virker som de har kjent hverandre i 10 år. Når jeg prøver å snakke med folk under forelesning og i andre situasjoner har jeg ikke peiling på hva jeg skal si, er elendig på småsnakking. Jeg presenterer meg jo og spør "hvor kommer du fra?, har du erfaring fra studiet før" osv men etter det er jeg helt blank. Tror liksom dette er grunnen til at jeg alltid har vært en usynlig person, og er redd jeg kommer til å være det for resten av livet. Trenger råd om hvordan jeg kan gjøre noe med det
Lykkehjerte Skrevet 25. august 2016 #3 Skrevet 25. august 2016 Den 24.08.2016 at 14.37, Kristiansand123 skrev: Dette! Og det du kan gjøre neste gang du er på treff/fest, og praten er godt i gang, så kan du selv invitere til treff hos deg neste gang (eller et annet sted), blir ofte positivt mottatt, og det er lettere å ta opp tråden igjen med noe konkret enn kun "takk for sist"? Og selv om du ikke småprater så mye i en gruppe el på forelesning, går det fin an å vise engasjement til de rundt deg på andre måter, med eks smil og blikk, og bekrefte deg enig i det som blir sagt! Det virker automatisk mer innbydende og skaper en viss tilhørighet, som igjen gjør det lettere for deg å opprettholde og etablere nærmere kontakt!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #4 Skrevet 25. august 2016 Forstår veldig godt hvordan du har det, selv om jeg er ferdig med studiene. Nå når sommeren nylig er over, så kan du jo spørre hva de gjorde i ferien. Og om de har noen hobbyer de holder på med i fritida? Anonymkode: a987f...401
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå