AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Jeg kjenner jeg blir så lei. Her forrige uke skulle jeg få en venn på besøk. Han sa han kom til å ta toget hjemmefra i 10-tiden, hvilket tilsa han skulle være her i 11:30 tiden. Vi avtalte dette, og hvis han fikk problemer med å finne frem var det bare å ringe. Vi snappet og det så ut som han var i rute. Sto opp tidlig, ordnet meg, vasket litt i leiligheten og ryddet og gjorde klart til lunsj... Litt over halv 12 sender jeg melding og spør hvordan han ligger an i ruta.. Nei, han er hjemme han. Sier jeg forventet ham kl 11:30, hvorav han svarer at han tar 13-toget. Blir ganske skuffet, pakker sammen maten og sier det er greit. Sitter hjemme da jeg ikke får lagt noen planer uten å droppe avtalen vår. Kl 13:30 får jeg vite han er på toget. 14:20 spør han hvilken buss han tar for å komme til meg. Sier den-og-den bussen til det stoppet, og sier jeg går ned for å møte når han er på vei. 14:50 etter jeg har sittet og ventet en god stund sender jeg snap, "er du her snart?" Hvorav jeg får svar at han er på en pub på Bislett med noen venner og at jeg bare må komme..... Sier da at jeg syntes det var dårlig gjort og at avtalen utgår. nå skulle jeg treffe en venninne litt over halv 12. Hun var ferdig på skolen 11:30, og tekstet meg at hun bare skulle sykle hjemom og legge fra seg, for så å sykle hit. Kl 12:50 får jeg spørsmål om hva adressen min er, og at hun bare skal ta et par telefoner så er hun på vei.... Har da sittet og ventet i snart 1,5 time, ferdig ordnet hjemme. Hadde tenkt å rekke 14-bussen hjemover til hjemstedet, men det utgår jo nå.... Er det ingen som har respekt for andres tid og avtaler lenger? Blir så lei.. Anonymkode: 36332...e03 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Du må si fra Når noen er for sen svarer du ikke at det er greit. Da tror de at det er greit for deg. Vær streng. er de så mye forsinket uten å si fra så avlyser du. Anonymkode: ee07a...ced 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Alle regner sin egen tid som veldig mye mer verdt enn alle andre sin.... Anonymkode: 1d7d2...b70 2
Gjest noe tilfeldig Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Jeg er en sånn type som lett blir et kvarter forsinka, men en time eller to uten å si ifra?? Not cool!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Det er frekt. Jeg er en kronisk forseintkommer (sier da selvfølgelig ifra), men en forsinkelse på over en time uten at det er en særlig grunn til det er drøyt. At de videre ikke gir noen informasjon om dette og forventer at du bare skal tilpasse seg til dem er ikke greit. Jeg har aldri opplevd dette, og dersom jeg gjør det ville jeg glatt ha droppet dem. Jeg forventer en viss respekt. Anonymkode: 89d9b...a17 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Skjønner ikke hva problemet er med å si fra at man blir forsinket? Det er helt ok for meg om folk blir forsinket, så lenge de gir beskjed strax de ser at de blir forsinket! Håper for deres del at de ikke holder på slik i arbeidslivet. Det verste jeg vet er kolleger som kommer 10-15 min for sent, uten å ha ringt ig sagt fra. Når du ser at du ikke rekker fram i tide så gir du beskjed om det, noe annet er uakseptabelt! Slutt å si det er greit, for det er faktisk ikke greit å misbruke din tid på det viset! Neste gang sier du bare at "sorry, da kan vi ikke møtes likevel, nå er det gått 1,5 timer over avtalt tid, og jeg har andre planer senere. Hadde du sagt fra med en gang kunne jeg endret de andre planene, men nå er det for sent!" Tipper de blir litt mer presis neste gang om de ser at det faktisk ikke er greit å misbruke andres tid. Ved å avvise dem statuerer du et eksempel om at du ikke er fritt tilgjengelig for det mennesket gjennom hele dagen. Anonymkode: d743b...49e 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Sånne folk altså... Har ei venninne som holder på sånn. Satt å venta på at hun skulle komme da vi skulle ut. En halvtime etter avtalt tid spurte jeg henne om hvor hun var, nei da hadde det "plutselig" dukket opp noe. (Så på snap at hun hadde lagt ut på mystory; god mat og tv-serie i heimen) takk og farvell, da lager jeg ikke flere planer med deg. Anonymkode: de359...06f 3
makkapakka Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 jeg klikker av sånt, dessverre folkens, du møter dragen hvis du gjør sånt mot meg. 5
sweety pie Skrevet 24. august 2016 #9 Skrevet 24. august 2016 1 minutt siden, makkapakka skrev: jeg klikker av sånt, dessverre folkens, du møter dragen hvis du gjør sånt mot meg. Haha, hva gjør du exactly? Avlyser avtalen? Og er de mer presise neste gang
RHM Skrevet 25. august 2016 #10 Skrevet 25. august 2016 Åh jeg kjenner meg igjen! Jeg har en hel drøss av forsentkomne venner. Jeg har sagt ifra, svært direkte, at jeg ikke finner meg i dette. Verst toppa det seg da jeg satt på resturanten vi skulle møtes på, og venninnen ringte å sa hun ikke rakk det likevel..... hva med å si ifra før vi skulle møtes? måtte jo gå fra resturanten... jeg ble helt sjokkert.... Jeg lurer oppriktig på hva det er folk tenker på når de gjør slike ting? Om noen føler seg truffet her, så gjerne si hvordan dere tenker! Jeg virkelig lurer!! :D Lest en artikkel en gang hvor noen forskere ba folk si ifra når de trodde det hadde gått ett minutt. Da så de at de som ofte var sene trodde ett minutt var myye lengere, mens de som var presise ofte var flinkere til å beregne tid. Kan jo være en forklaring? at noen tror de har tid til alt mulig, rett og slett fordi de sliter med å beregne tid?
The Kitten Skrevet 25. august 2016 #11 Skrevet 25. august 2016 30 minutter siden, RHM skrev: Åh jeg kjenner meg igjen! Jeg har en hel drøss av forsentkomne venner. Jeg har sagt ifra, svært direkte, at jeg ikke finner meg i dette. Verst toppa det seg da jeg satt på resturanten vi skulle møtes på, og venninnen ringte å sa hun ikke rakk det likevel..... hva med å si ifra før vi skulle møtes? måtte jo gå fra resturanten... jeg ble helt sjokkert.... Jeg lurer oppriktig på hva det er folk tenker på når de gjør slike ting? Om noen føler seg truffet her, så gjerne si hvordan dere tenker! Jeg virkelig lurer!! :D Lest en artikkel en gang hvor noen forskere ba folk si ifra når de trodde det hadde gått ett minutt. Da så de at de som ofte var sene trodde ett minutt var myye lengere, mens de som var presise ofte var flinkere til å beregne tid. Kan jo være en forklaring? at noen tror de har tid til alt mulig, rett og slett fordi de sliter med å beregne tid? Men disse folkene har jo også klokker. Kanskje de ikke kan klokken skikkelig? Men skjønner hva som menes, har noen venner som er sånn jeg også. Problemet er at de aldri lærer. Eller hun ene lærte da jeg ble skikkelig lei av å vente på henne. Innførte en ordning hvor hun måtte kjøpe kaffe/øl til meg hver eneste gang hun var forsinket. Da ble det raskt slutt på forsentkommingen gitt. Så de kan hvis de vil. 8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #12 Skrevet 26. august 2016 Den første syntes jeg var utrolig frekk og ubetenksom, den andre kan jeg skjønne. Anonymkode: a38fc...3da
AnonymBruker Skrevet 26. august 2016 #13 Skrevet 26. august 2016 Ååh, sånne folk er så irriterende! Selv er jeg alltid nøye med på være presis, nettopp fordi det motsatte rett og slett er respektløst. Min eks var slik. Kom alltid for sent, og trodde han hadde mye bedre tid enn han hadde. Hele tiden!! Hans ro og treghet stresset meg så vanvittig! Dette forsøkte jeg å forklare ham, uten at det hjalp. Han bare fortsatte å tro at han alltid hadde et hav av tid. Det var tydelig at hans tidsoppfattelse var helt annerledes enn min. At han hadde en annen "indre klokke" enn meg. Likevel er det ingen unnskyldning, for han var klar over problemet og hadde en klokke han kunne følge med på. Slike folk har rett og slett en nonsjalant holdning til andres tid, og det er fryktelig irriterende. Anonymkode: 97ad1...03d 2
Sykkelkopp Skrevet 26. august 2016 #14 Skrevet 26. august 2016 Jeg har hatt noen jenter som kom til å bli betydelig for sent til date. Uten skikkelig beskjed Tekster dem, sier at jeg stikker og gjør noe annet. De svarer 'Jammen bussen er der om 5 minutter' Nei takk. For sent Orker ikke sånne 3
Anonym90059005 Skrevet 26. august 2016 #15 Skrevet 26. august 2016 Folk har mindre og mindre respekt for andres tid. Resultat av egoismen som brer seg mer og mer i samfunnet. Også irriterende med folk som sier de skal være et sted til et visst tidspunkt, men så skjønner du på planene deres og tidsskjemaet at det kan de umulig rekke. Irriterer vettet av meg folk som ikke klarer å disponere/planlegge tiden sin og som faktisk tror de skal rekke alt de sier. Og hvis du påpeker at det kommer de ikke til å ha tid til, så avfeier de deg litt snurt og sier at joda, det går fint.. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #16 Skrevet 28. august 2016 Har et par sånne venner som jeg har sluttet å lage avtaler med. Hun ene var helt ekstrem. En gang satt jeg og ventet på henne i 3 timer. Jeg gadd ikke å lage flere avtaler etter det, noe hun klaget til meg over. Jeg var ærlig og sa at jeg kunne gjerne finne på noe med henne hvis hun klarte å være presis. Hun ble dritsur! Eksen min hadde også null respekt for andres tid. En gang veddet jeg 1000kr på at han ikke klarte å holde tiden. Da kom han presis da! (Han skylte meg 1000kr, så vi gikk i null) merkelig nok klarte han alltid å komme seg på jobb til riktig tid, men venner og familie var ikke så viktig. En gang kom han 2 timer for sent til sin egen bursdag som moren hadde stelt i stand. Da hadde gjestene spist Da jeg hadde født mitt første barn skulle jeg få besøk av noen venner. De sa at de kom om en halvtime. Da det hadde gått 2 timer kom de, og da var jeg så sliten at de bare fikk være hos meg en liten time, noe de ble sure for. Var ærlig og sa at hadde de holdt tiden så hadde jeg sikkert hatt mer energi til besøk. En tidligere kollega kom alltid for sent på jobb. Men det rareste var at han sendte melding til meg og ikke sjefen om at han var forsinket. Han ble fly forbanna da jeg til slutt gikk til sjefen og fortalte at "xxxx kommer for sent i dag." Han kom på tiden etter det Anonymkode: 77295...4af 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #17 Skrevet 28. august 2016 Så frekk han har, er var det ikke bare at han ikke passet tiden. Utrolig respetløst! Kutt han ut! Anonymkode: e2fb2...086
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #18 Skrevet 28. august 2016 Den 26.8.2016 at 9.35, AnonymBruker skrev: Den første syntes jeg var utrolig frekk og ubetenksom, den andre kan jeg skjønne. Anonymkode: a38fc...3da Enig. Anonymkode: e2fb2...086
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #19 Skrevet 28. august 2016 Den 26.8.2016 at 10.26, Anonym90059005 skrev: Folk har mindre og mindre respekt for andres tid. Resultat av egoismen som brer seg mer og mer i samfunnet. Også irriterende med folk som sier de skal være et sted til et visst tidspunkt, men så skjønner du på planene deres og tidsskjemaet at det kan de umulig rekke. Irriterer vettet av meg folk som ikke klarer å disponere/planlegge tiden sin og som faktisk tror de skal rekke alt de sier. Og hvis du påpeker at det kommer de ikke til å ha tid til, så avfeier de deg litt snurt og sier at joda, det går fint.. Verste er når de ikke/aldri klarer å si beklager, sorry jeg er sent ute. Det hadde kvelt min irrtitasjon litt, men det er jo endel av de som mener/tror at de ikke har gjort noe galt. Anonymkode: e2fb2...086
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #20 Skrevet 29. august 2016 Dette har jeg også opplevd en god del av! Folk påstår at de "skal bare" gjøre ditt eller datt, og at de sikkert kommer i løpet av ett par minutter. Men så går det minst femten minutter. Det kan fort gå tretti minutter (eller litt over en time også!) og så blir de veldig irriterte og fornærmet, dersom folk ikke gidder å vente på dem! En gang skulle jeg og noen andre på kino, og en idiot kom nærmere tre kvarter for seint! Så det ble selvfølgelig litt uro og distraksjoner, med folk som ikke forsøker å finne sitteplassene sine i mørket. Da hadde hun ikke gått innom kiosk eller butikk for å skaffe seg brus, godteri eller noe annet å spise på heller. Så hun forsynte seg av oss andre, som hun satt ved siden av. Jeg gidder heller ikke å finne på noe, med slike folk lenger. Eller dersom noen foreslår å møtes ett eller annet sted, så gidder jeg aldri å dukke opp. For jeg går automatisk utifra at de ikke gidder å dukke opp heller, og dersom noen faktisk dukker opp - så får de smake sin egen medisin... Anonymkode: 1d7d2...b70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå